Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 oktober 2010, 22:57
Bertine Brookhuis Betekst's schermafbeelding
Bertine Brookhuis Betekst Bertine Brookhuis Betekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 augustus 2010
Berichten: 105
Standaard Ervaringen met HeadFirst

Een paar maanden geleden heb ik me (denk ik) ingeschreven op de site
van HeadFirst. Ik ben daar niet meer zeker van, want ik heb me op zoveel
sites ingeschreven dat ik het overzicht daarin ben kwijtgeraakt en niet
meer heb opgezocht.

Hoe dan ook, vandaag kreeg ik een mail met een uitnodiging voor een
kennismakingsbijeenkomst. Nu is de payoff van HeadFirst: 'First in ICT'. Ik
denk niet dat ze erg veel tekstopdrachten hebben en kan me ook eigenlijk
niet voorstellen dat ik me heb ingeschreven en nu ben ik benieuwd naar
eventuele ervaringen van jullie met dit bedrijf.

Zal ik een afspraak met ze maken of niet?

groet
Bertine
  #2  
Oud 10 april 2011, 10:56
NicoOud NicoOud is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 december 2010
Berichten: 9
Stuur een bericht via Skype™ naar NicoOud
Standaard Bellen

Misschien moet je ze eerst even bellen en vragen wat ze voor jou kunnen betekenen
  #3  
Oud 10 april 2011, 11:26
Ellen Ellen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 18
Standaard

Ik ken HeadFirst eigenlijk alleen omdat ze "preferred supplier" zijn van de Rabobank en je dus als ZZP-er gedwongen wordt een contract af te sluiten met HeadFirst als je bij de Rabobank aan de slag wilt.

Ik dacht eigenlijk dat het bedrijf alleen maar facturen heen en weer schoof. Maar blijkbaar doen ze nog iets meer?
Ik zou inderdaad eerst even bellen om te kijken wat ze voor je kunnen betekenen!

Groeten,

Ellen

P.S. Overigens werk ik in de ICT, dus ik denk bij HeadFirst ook voornamelijk aan IT opdrachten.
  #4  
Oud 10 april 2011, 11:39
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Ik ken Headfirst niet maar een niet onbelangrijk deel van ICT is het schrijven van goed leesbare handleidingen / helpteksten. Dus zo raar vind ik het niet dat een ICT dienstverlener een aantal tekstschrijvers heeft.

De beste manier om nieuwe markten te ontdekken is afspraken maken met mensen die op het eerste gezicht misschien niet veel voor je kunnen betekenen.
Natuurlijk wel zorgen dat ze weten met wie ze aan tafel zitten voor het gesprek zodat je niet met een accountmanager aan tafel zit die denkt dat je goed ben in het schrijven in computertaal
  #5  
Oud 10 augustus 2011, 17:38
rembo rembo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2011
Berichten: 1
Standaard slechte ervaringen

Ik heb slechte ervaringen met HeadFirst. Ze komen met aanvragen en daar reageerde ik heel vaak ook op. Ze vragen je daarbij soms ook om allerlei bewijsstukken en ingevulde templates en zo. En ik heb nu een keer of tien, twintig, na al die moeite gedaan te hebben, doodleuk een berichtje gekregen waarin ze zeggen dat ze me niet voor de interimopdracht aanbieden maar de voorkeur aan een ander gaven. Dat bericht kreeg ik steevast als de termijn waarop je voor de rol kunt intekenen was afgesloten, dus ik kan het daardoor ook niet meer via een andere intermediair proberen.
  #6  
Oud 2 november 2011, 23:12
atoe atoe is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2011
Berichten: 1
Standaard zeker onbetrouwbaar

Headfirst neemt opdrachtnemers ook aan middels "reguliere arbeidscontracten" indien iemand niet de opdracht als zzp'er kan aannemen/uitvoeren. Bijv. omdat men maar 1 opdrachtgever dan heeft per jaar of bijv. omdat men voor de belastingdienst niet genoeg uren maakt als zzp,er. Headfirst geeft aan een arbeidsovk voor bepaalde tijd, gelijk aan duur van de opdracht, af te willen geven. Vervolgens wordt bijv. door de opdrachtgever het project een maand eerder stopgezet. Headfirst stuurt keurig 1 maand van tevoren een brief naar jou met de mededeling dat het project eerder stopt en het contract dus ook. Tussentijdse beëindiging bij een contract voor bepaalde tijd? Inkomensverzekering geraadpleegd en die geven aan dat het wel een als een arbeidscontract oogt, maar dat deze wijze een beëindiging van rechtswege is, ook vreemd in mijn ogen. Zie reglement headfirst. Ik naar een advocaat om alleen dit laatste na te vragen en blijkt het een zgn. opdracht van overeenkomst te zijn, een bijzondere vorm van de uitzendovereenkomst. Wij procederen en helaas: de feitelijke uitvoering van de opdracht kan anders zijn dan de juridische invulling. Uitkijken met wat je afspreekt en tekent met dit soort bedrijven, maar misschien beter om met een betrouwbare partij in zee te gaan. Je handelt gewoon als een werknemer die elke week zijn urenbrieven laat tekenen en vervolgens aan headfirst faxt, je ontvangt ook elke maand een loonstrook maar je blijkt achteraf gewoon als contractuele losse flodder werkzaam te zijn geweest die nergens recht op heeft. Ben benieuwd hoe ik ervoor zou staan als ik ziek was geworden tijdens het werk of een bedrijfsongeval had gehad oid.
  #7  
Oud 3 november 2011, 00:59
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atoe Bekijk bericht
Inkomensverzekering geraadpleegd en die geven aan dat het wel een als een arbeidscontract oogt, maar dat deze wijze een beëindiging van rechtswege is, ook vreemd in mijn ogen. Zie reglement headfirst.
Huh? Welke 'rechtswege' is dat dan?

Citaat:
blijkt het een zgn. opdracht van overeenkomst te zijn, een bijzondere vorm van de uitzendovereenkomst.
Ik kan je niet volgen. Je bedoelt neem ik aan een overeenkomst van opdracht. Dat is inderdaad wat zelfstandigen aangaan met hun opdrachtgever, maar dat is geen bijzondere vorm van uitzendovereenkomst. Wat bedoel je hiermee?

Citaat:
Wij procederen en helaas
Staat de uitspraak op rechtspraak.nl? Wat is het LJN-nummer?
__________________
René
  #8  
Oud 25 oktober 2012, 16:34
Jeroen van Mierlo Jeroen van Mierlo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2012
Berichten: 2
Standaard

Bovenstaandeberichten en reacties zijn inmiddels wat ouder maar hierbij wil ik graagreageren vanuit HeadFirst.


@Bertine,het is inmiddels al lang geleden dat je je hebt aangemeld. Je bent erwaarschijnlijk al achter dat we inderdaad opdrachten hebben op het gebied vanICT, Finance, Business, Risk, Marketing & HR. Tekstopdrachten krijgen we zelden.

@Ellen,organisaties die in meerdere mateexternen inhuren kiezen er vaak voor de risico’s, die bij het inhuren vanexternen komen kijken, uit te besteden. Een contract sluiten met elk bedrijfdat ingehuurd wordt (van éénpersoons BV/eenmanszaak tot detacheringsorganisaties)is voor die organisaties niet praktisch en neemt risico’s met zich mee.Overheidsorganisaties en grote bedrijven, die in grote getalen inhuren, sluitendan ook vaak één contract met een intermediair (of meerdere intermediairs), dievervolgens de contracten sluiten met de BV’s daarachter. Daarmee worden directde risico’s afgehecht, zoals inlenersaansprakelijkheid, ketenaansprakelijkheid,schade voortkomend uit beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid e.d.


Rabobank is inderdaad van oudsher één de organisatiesdie ons daarvoor inzet. Naast optreden als zogenaamde ‘broker’, zijn we ookpreferred supplier voor Rabobank en een 30-tal andere grote commerciëleorganisaties en overheidsinstanties. We maken dus de match tussen interimopdrachten en professionals, waarbij we de rechtstreekse ingang zijn tot deeindklant, zonder tussenschakels, met lage marges en complete ontzorging watbetreft administratie, verzekeringen, betaaltermijn etc.


@Rembo, dat is vervelend om te zien. De werkwijze is als volgt,wanneer we een opdracht ontvangen van een klant, dan zetten we deze open in onsonline platform, HeadFirst Select. We nodigen zelfstandig professionals,waarvan we denken dat ze op de opdracht passen, uit om te reageren. Daarnaasthebben andere professionals ook de mogelijkheid op eigen initiatief tereageren, omdat iedereen met een profiel in HeadFirst Select te allen tijdealle opdrachten ziet en kan reageren.


Onze klanten stellen een deadline voor het moment tot wanneer weprofessionals aan mogen bieden, dus stellen wij ook een deadline. Zodra dedeadline verlopen is, gaan we inhoudelijk en uitgebreid kijken naar iedereprofessional die gereageerd heeft. Vervolgens maken we de keuze welke 2 (insommige gevallen 3) professionals we bij de klant aanbieden en wijzen we deoverige kandidaten af. In alle gevallen proberen we dit te doen op inhoudelijkebasis. “We hebben de voorkeur gegeven aan een andere professional” is nietinhoudelijk en ook absoluut niet zoals we dat willen doen. Hier zullen we metnog meer aandacht naar kijken. Mocht je onverhoopt meerdere malen zijnafgewezen dan kan je altijd contact opnemen met ons. Daar kunnen we beidenenkel van leren en bespaart je in sommige gevallen de moeite.


@atoe, aan jouw bericht te zien ben je op payroll basis via onsaan de slag geweest voor de duur van het project bij de opdrachtgever. Decontracten die we in dat geval aangaan met elkaar lijken in geen enkele vorm opde contracten die we met zelfstandig ondernemers sluiten. De insteek van depayroll-constructie is om jou te leveren aan de klant voor de duur van hetproject. Elke vorm van werkgever-werknemerschap willen we voorkomen, want datis tenslotte niet de relatie die we met elkaar hebben en willen hebben.

Contracten die we met zzp’ers sluiten, zijn volledig geënt op dezelfstandigheid van de ondernemers.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 25 oktober 2012 om 19:37 Reden: Zelfpromotie in de vorm van contactoproep, telefoonnummer en hyperlink naar website verwijderd.
  #9  
Oud 26 oktober 2012, 08:13
Transfelix Transfelix is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2012
Berichten: 30
Standaard

Slot erop maar?
  #10  
Oud 11 december 2012, 11:22
GianluigiCuccureddu GianluigiCuccureddu is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 december 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik "ken" Headfirst, heb mij er ook ingeschreven, maar verder nooit benaderd of wat dan ook. Een van de vele platte vraag-en-aanbod platforms.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Labels
headfirst

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat zijn jullie ervaringen met payroll-organisaties? slim Al die andere praktische dingen 4 14 april 2008 14:39
Ervaringen met algemene voorwaarden van Tekstnet? Karin Al die andere praktische dingen 6 17 oktober 2006 17:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon