Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 maart 2008, 12:07
SndrS SndrS is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2008
Berichten: 1
Standaard Tekst ivm geen btw op factuur bij VAR-ROW

Hallo,

Er staat wel heel veel informatie op dit forum! Maar toch heb ik iets niet kunnen vinden. Ik ben van plan om naast mijn parttime-baan af en toe een vertaling te verzorgen voor een paar bedrijven. Aangezien het maar om een paar bedrijfjes gaat, kom ik zeer waarschijnlijk in aanmerking voor de VAR-ROW. Daarnaast zal ik ook niet als BTW-ondernemer worden aangemerkt voor die werkzaamheden, met als gevolg dat ik geen BTW op mijn facturen vermeld.

Nou weet ik dat veel bedrijven niet op de hoogte zijn van de BTW-regels bij incidentele werkzaamheden en vragen gaan stellen (of de factuur gewoon weigeren) als er geen BTW op vermeld staat. Gebruikt een van jullie misschien een standaardtekst als 'I.v.m. VAR-ROW geen BTW toegepast.' oid?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 maart 2008, 13:06
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Tekst ivm geen btw op factuur bij VAR-ROW

De BTW staat helemaal los van de VAR hoor. Dat je een VAR-ROW krijgt zegt weinig tot niets over de vraag of je btw-plichtig bent.

Als je inderdaad niet btw-plichtig bent (doublecheck dit!), dan hoef je niets over btw op de factuur te zetten. Voor de duidelijkheid kun je inderdaad iets vermelden als "<naam> is niet btw-plichtig". Maar de VAR kun je daar beter buiten laten.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 maart 2008, 16:20
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Tekst ivm geen btw op factuur bij VAR-ROW

Ik verstuur ook regelmatig facturen zonder BTW (onderwijsgerelateerd) en heb daarvoor het standaardzinnetje
Citaat:
Vrijstelling van BTW, op basis van artikel 11,1e lid, letter O van de Wet op de omzetbelasting 1968
op mijn factuur vermeld.

Als je geen BTW hoeft af te dragen, vind je vast zo'n zin voor vertalingen op www.belastingdienst.nl. Maar de BTW gaat over de aard van de werkzaamheden en niet hoe vaak je ze uitoefent.
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW bij beëindiging bedrijf djbel Belasting 0 21 september 2007 14:44
VAR WUO/ROW -- Afgezien van aftrekposten geen verschil? Interfico Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 17 september 2007 16:22
Geen btw op de factuur: toch terugvragen? Life Creations Administratie 1 27 november 2006 12:32
geen BTW op factuur carsten888 Administratie 25 3 september 2006 22:59
BTW wel of niet op factuur alfred Administratie 0 14 mei 2006 21:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon