Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 mei 2007, 22:10
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Mag ik werk voor opdrachtgevers in het portfolio op mijn website zetten?

Beste Lancelotters,

Ik zou graag mijn portfolio online zetten, maar nu weet ik niet goed hoe dat zit. Bijvoorbeeld: zet je dan gewoon voor wie je wat gedaan hebt? Of laat je beter een afbeelding zien van het afgeronde werk? Nu heb ik bijvoorbeeld voor 'Kazou' een aantal brochures geschreven waarvan de teksten op hun website staan. Kan ik dit gewoon overnemen en op mijn site zetten bij 'portfolio'?

Groetjes,
Sofie
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2007, 20:08
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: Portfolio op website zetten?

Ik zou bij voorkeur een afbeelding van je afgeronde werk er neer zetten. Of anders een logo van het bedrijf waarvoor je hebt gewerkt. En dan inderdaad gewoon kort wat je voor dat bedrijf hebt gedaan.

Of je de teksten zomaar mag overnemen weet ik eerlijk gezegd niet.

Ik heb in mijn Algemene Voorwaarden staan dat bij alle dingen het auteursrecht van mij blijft.

Je kunt natuurlijk ook altijd gewoon verwijzen naar hun site
Dat is altijd goed
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 mei 2007, 20:22
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Portfolio op website zetten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie Bekijk bericht
Beste Lancelotters,

Ik zou graag mijn portfolio online zetten, maar nu weet ik niet goed hoe dat zit. Bijvoorbeeld: zet je dan gewoon voor wie je wat gedaan hebt? Of laat je beter een afbeelding zien van het afgeronde werk? Nu heb ik bijvoorbeeld voor 'Kazou' een aantal brochures geschreven waarvan de teksten op hun website staan. Kan ik dit gewoon overnemen en op mijn site zetten bij 'portfolio'?

Groetjes,
Sofie
Dag Sofie,

Kijk eens bij http://www.frederike.nl/. Zij is journalist en zet een groot gedeelte van haar werk gewoon op haar site. Met teksten voor brochures kan het anders zijn, dat ligt er een beetje aan wat jullie hebben afgesproken over het copyright, maar zelf maak ik bijvoorbeeld ook brochures en die zet ik, na een bepaalde tijd, gewoon op mijn site. Ik kan dat doen omdat het copyright van mijn werk in principe altijd bij mij ligt en ik het liefst geen werk maak waarbij dat niet zo is.

Mieke
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 mei 2007, 20:10
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Portfolio op website zetten?

Bedankt voor de reacties!

In de eerste plaats zal ik de logo's van de betreffende bedrijven erop zetten met een klein beetje uitleg. Daarna kan ik er afbeeldingen van mijn werk opzetten (of beter: laten opzetten, want ik ben daar zelf niet zo goed in).

Groetjes!
Sofie
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 mei 2007, 23:10
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Portfolio op website zetten?

Het is een goede (web)gewoonte om ook bij het plaatsen van logo's (zeker als je er een link onder aanbrengt naar de betreffende site) even te overleggen met de opdrachtgever. Gewoon per mail toestemming vragen voor het plaatsen van logo en link en vrijwel niemand zal bezwaar maken.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 mei 2007, 19:10
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Thumbs up Re: Portfolio op website zetten?

Ik heb zelf een PDF-bestandje gemaakt dat via mijn site gedownload kan worden. Dit bestand kan ik heel gemakkelijk aanpassen en laat een paar logo's, een huisstijl en een paar dingen op het gebied van copywriting zien. Dit is voor mij de ideale oplossing, omdat mensen kunnen zien wat ik maak, zonder dat ik bij het update tegen de technische issues aanloop (waar ik dus geen bal verstand van heb).

Mijn site is pas sinds kort vernieuwd, dus of het echt resultaat heeft weet ik nog niet, maar ik vind het zelf altijd wel leuk om te kijken wat mensen maken, voor ik ermee in zee ga! Zou het dus zeker wel aanraden!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 juni 2007, 17:40
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Portfolio op website zetten?

Heb ik nog een goeie vraag over dit onderwerp: ik wil natuurlijk ook wel wat van mijn werk laten zien op de site. Maar alles dat ik gedaan heb, heb ik in loondienst gedaan. En een behoorlijk deel daarvan alweer zo'n zeven jaar geleden. Ik werkte toen bij een communicatiebureau, en we zijn helaas niet als hele goede vrienden uit elkaar gegaan. (trouwens ook niet als doodsvijanden ofzo, maar de verstandhouding was in elk geval behoorlijk bekoeld).

Dus zit ik met het copyright (als je het in loondienst gemaakt hebt berust dat bij de werkgever) en ook met de actualiteit. Het meeste werk is al zo oud dat het niet meer redelijkerwijs als recent kan worden aangemerkt
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 juni 2007, 17:58
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Portfolio op website zetten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
Ik heb zelf een PDF-bestandje gemaakt dat via mijn site gedownload kan worden.
Ik ken nog een freelancer die echt een prima site heeft, maar zijn portfolio ook in een pdf heeft staan. Ik vind dat een behoorlijke anticlimax (het ziet er niet goed uit na surfen over de site). Ofwel: integreer je portfolio gewoon in je site, dat oogt professioneel.

Ik geef mijn webmaster 1-2 maal per maand de opdracht mijn site uit te breiden of aan te passen met verschillende items. Ik lever het materiaal in Word aan met instructies. Gaat prima. (PS Vroeger deed ik alles zelf: HTML, Javascript en FTP. Helaas kan ik je die site niet meer laten zien, maar iets anders wat echt slecht is vind je hier (home made).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
auteursrecht

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Even voorstellen Graag feedback, ook op mijn website als het kan! JokeHeikensTekst Marktplaats 10 29 juni 2008 19:19
Eerste stap naar het ondernemerschap? harald Marktplaats 26 17 november 2007 16:48
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 18:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon