Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 september 2012, 14:16
iamirm iamirm is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2012
Berichten: 3
Standaard Risico's Dienstverband naast Freelance Onderneming

Dag mede-freelancers,

Ik heb een vraag over een situatie die mij is aangeboden:

Sinds begin dit jaar ben ik fulltime als freelancer werkzaam. Nu wil een van mijn klanten mij op 0-uren basis in dienst nemen (dit om in aanmerking te komen voor een bepaalde subsidie).

Mijn vraag: Welke zaken moet ik in overweging nemen wil ik hier een goed besluit over kunnen nemen?

Ik hoop dat iemand mij enigszins op weg kan helpen.

Bedankt!

Irma
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 september 2012, 20:27
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

In principe zijn er weinig risico's om naast je freelancer zijn een 0 uren arbeidsovereenkomst aan te gaan.

Ik weet niet hoe je nu IB aangifte doet? als je jou freelance inkomsten opgeeft als inkomsten uit overig werk is er weinig aan de hand. (particuliere aangifte)

Als je ook IB aangifte wilt doen wegens winst uit onderneming (de ondernemersaangifte ) kun je tegen het probleem aanlopen dat als je langer als 5 jaar ondernemer bent en meer dan 50% van je tijd aan andere zaken als je bedrijf besteed dan heb je geen recht (meer) op zelfstandigenaftrek

Verder als je een klein aantal opdrachtgevers hebt ( 2 tot 5 ) kan nog 1 minder (omdat het een 0 uren contract worden) een nadelige invloed hebben op de vraag of je recht hebt op een VAR WUO.

Als jij echter gewoon voldoende opdrachtgevers hebt en elke maand een paar uur op basis van dit 0 urencontract werkt is er weinig aan de hand, formeel hoef je aan niemand toestemming te vragen en moet je misschien alleen bovenstaande zaken met een half oog in de gaten houden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancer gezocht (opdracht) Internet Marketing - freelance verkoper gezocht raoul.milhado Marktplaats 0 1 maart 2011 12:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon