Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juli 2007, 14:18
mbrouwer mbrouwer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2007
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar mbrouwer
Standaard Urencriterium en VAR bij starten in de loop van het jaar

Hallo,

Mijn naam is Marco Brouwer en ik ben nieuw op dit forum en nieuw in de ondernemerswereld. Ik ga binnenkort dus ook voor mezelf beginnen in de ICT en ik moet zeggen dat het een spannende tijd maar ook een ingewikkelde tijd is, gelukkig helpt deze site en dit forum daar veel bij.

Ondanks dat heb ik toch een vraag. Omdat ik nu eenmaal aan het einde van het jaar ga beginnen, ik kan in mijn huidige opdracht doorstromen naar een freelance rol, zit ik een beetje met 1 van de eisen om een VAR WUO te krijgen. Dit is de eis dat er 1225 uur in de onderneming moet worden gestoken. Aangezien ik waarschijnlijk per 1-9 ga beginnen ga ik maximaal 512 facturabele uren draaien (en daar zit kerst ook nog eens bij) dus dat zou betekenen dat ik 713 overige uren in mijn onderneming moet steken. Dit lijkt me wat veel en licht onmogelijk.

Nu is mijn vraag of het aantal van 1225 uren voor de VAR een richtlijn is en of deze wellicht naar ratio is (dus in mijn geval 306,25 uur). Ik heb al wel begrepen dat dit voor de ondernemers en startersaftrek waarschijnlijk niet naar ratio is.

Zou iemand mij hier duidelijkheid over kunnen verschaffen?

Veel dank
Marco
  #2  
Oud 12 juli 2007, 15:13
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: VAR aan het einde van het jaar

Citaat: