Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 januari 2008, 22:02
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

Hoe was jouw jaar? Wat is er gelukt, wat niet? Wie waren je behulpzaam?
En hoe ga jij groeien in 2008?
Uit empirisch onderzoek blijkt: als je je doelen opschrijft heb je 80% meer kans om ze ook te realiseren.
En wat meer is: als je je doelen met anderen deelt, wordt die kans nog eens tien keer groter. Dus... laten we onze plannen delen!

Werk, speel, leer en leef gelukkig en gezond in 2008!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 januari 2008, 22:16
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Re: Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

't lijkt wel een beetje The Secret-achtig...

Maar hier komtie: afgelopen woensdag ben ik op mijn eerste opdracht begonnen, als interimmer. Wel gelijk een hele grote (en leuke!) fultime opdracht van 8 a 9 maanden . Mijn plannen voor 2008 zijn: een goede site ontwikkelen, mijn netwerk vergroten, een paar kleine klusjes scoren en eind 2008 en grotere opdracht binnenhalen. Ow ja: en erg genieten van de wondere wereld van de freelancer!

Maarre, wat zijn jouw plannen eigenlijk voor 2008?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 januari 2008, 23:27
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

Van Secret-achtige dingen heb ik niet zoveel verstand. Ik heb over onderzoeken gelezen waaruit blijkt dat doelen veel haalbaarder worden als je ze openbaar maakt. Dat is omdat je dan getuigen hebt en dan wordt het gemakkelijker, leuker of misschien wel een 'nobele plicht' om ook te doen wat je 'beloofd' hebt.
Mijn doelen heb ik al neergeschreven op de doelenpagina op mijn website. Kijk maar en zal ik de jouwe er ook nog bij zetten?
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 januari 2008, 23:29
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

...of wacht ik schrijf mijn doelen hier nog een keer neer (nog openbaarder, nog haalbaarder... nog onnederlandsetaliger
In 2008 ga ik een kinderboek in de steigers zetten en er een uitgever voor vinden; ik ga een goed lopende intervisiegroep voor coaches hebben; ik ga een goede masseur vinden met verstand van fascia ofwel bindweefselmassage; ik ga een procedure starten om geregistreerd te worden als coach en ik ga nog meer klanten aantrekken met wie het "helemaal klikt" want er zijn geen leukere klanten dan zulke!
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 januari 2008, 20:10
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Re: Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

Citaat:
zal ik de jouwe er ook nog bij zetten
Da's prima, een extra motivatie om ze te halen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 januari 2008, 12:37
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petra Megens Bekijk bericht
...of wacht ik schrijf mijn doelen hier nog een keer neer (nog openbaarder, nog haalbaarder... nog onnederlandsetaliger
In 2008 ga ik een kinderboek in de steigers zetten en er een uitgever voor vinden; ik ga een goed lopende intervisiegroep voor coaches hebben; ik ga een goede masseur vinden met verstand van fascia ofwel bindweefselmassage; ik ga een procedure starten om geregistreerd te worden als coach en ik ga nog meer klanten aantrekken met wie het "helemaal klikt" want er zijn geen leukere klanten dan zulke!
Ze mogen wel wat concreter (ik ben een liefhebber van SMART doelen). Doelen stellen is niet zo moeilijk, maar het wordt pas zinvol als ze meetbaar en concreet zijn. Ook het in de openbaarheid gooien van je doelen kan helpen, maar ik zou dan gaan voor mijn sociale omgeving en niet voor het web. Je moet sowieso oppassen wat je daar allemaal plaatst - maar dat is weer een andere (web2.0)discussie.

Een kinderboek in de steigers zetten, wat is dat of hoe ver gaat dat? - is een outline van het verhaal in 1 A4 voldoende? Dat zoun je vanmiddag nog kunnen regelen (tijdslijnen maken doelen minder vrijblijvend). Een uitgever vinden, betekent dat ook een contract en zo ja wanneer heb je dat geregeld? Wanneer loopt de intervisiegroep 'goed' en hoeveel coaches wil je aan boord hebben? Wat ga je doen met die masseur en zou je niet beter kunnen stellen:"in 2008 ben ik geregistreerd als officieel erkend coach bij stichting ABC")? Want wat mij betreft ben je al als coach geregistreerd (nl. hier op Lancelots staat duidelijk dat je coach bent).

Ofwel: "in 2008 ga ik niet weer beginnen met roken" gaat verder dan "in 2008 ga ik stoppen met roken"
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 januari 2008, 15:35
Petra Megens's schermafbeelding
Petra Megens Petra Megens is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Berichten: 49
Standaard Re: Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

Wat mij betreft heb je gelijk Erix. Ik hou ook van smart, maar in het openbaar maak ik het liever niet al te concreet. Trouwens, in het stukje gereedschap dat ik gemaakt heb waarmee je 2007 evalueert en de plannen voor 2008 neerzet, dring ik er ook op aan om specifiek en concreet te zijn. Maar... met mate. Mijn ervaring als coach is dat de balans kan doorslaan. Dan gaat er té veel energie zitten in het concretiseren en meetbaar maken van doelen (hoeveel? met wie? wanneer? waar?) en raken mensen de band met hun doelen en visioenen kwijt. Wordt het een kwestie van targets halen en als je daar dan bent je afvragen waarom je dit ook alweer zo nodig vond. Ik vind dat het goed werkt om voeling te houden met het eindresultaat (voel je doel) en flexibel te blijven over de concrete stappen erheen.
Enne.. ben jij degene die niet meer begint met roken of was dat een algemeen voorbeeld?
Hoe dan ook: veel plezier met jouw nieuwe jaar.
__________________
PETRAMEGENS.NL TeleCoaching
"Speel, werk, leef!"
Met citaat reageren
  #8  
Oud 6 januari 2008, 17:12
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petra Megens Bekijk bericht
Enne.. ben jij degene die niet meer begint met roken of was dat een algemeen voorbeeld?
Hoe dan ook: veel plezier met jouw nieuwe jaar.
Ik heb maar één concrete doelstelling en dat is in 2008 nauwkeuriger werken dan in 2007 (details bij mij bekend). De rest laat ik open, carpe diem.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 februari 2008, 22:38
Sparnaaij Sparnaaij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

Ik hoop dat 2008 mijn jaar wordt! Ik ben vorig jaar juni begonnen met freelancen en het gaat voor mijn gevoel best goed. Ik wil in mijn 'klantenbestand' (in juni) minimaal 4 goede en regelmatige opdrachtgevers hebben staan en het liefst mijn aantal opdrachten verdubbelen. Nu maar hopen dat dat ook echt gaat lukken
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 februari 2008, 00:42
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 86
Standaard Re: Gooi ze in de groep: jouw plannen voor 2008

Ik heb mijn eerste doel van 2008 gehaald, een eigen huisstijl
Nu op naar doel 2, een eigen kantoor aan huis
En zo heb ik er nog wel een paar, maar niet te veel want het moet allemaal wel haalbaar zijn!
__________________
Web-effect
Joomla! websites en trainingen
www.web-effect.nl
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon