Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2007, 09:54
Hans Rath Hans Rath is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2007
Berichten: 10
Standaard Nieuwkomer stelt zich voor

Hallo Lancelotters,

Sinds kort ben ik een freelance praktijk aan het opbouwen.

Omdat…
…ik het voor mij met mijn 47 jaar lastig is om aan een reguliere baan te komen.
…het in mijn vakgebied – copywriting – steeds gebruikelijker is om in te huren.
...er naar verluidt een grote vraag is naar freelance copywriters.
…ik het wel inspirerend vind om gestalte te geven aan mijn eigen visie.

Als startpunt heb ik een website gebouwd www.creativetext.nl, en met behulp van uw stappenplan een elevator pitch geschreven. Ik krijg hierop positieve reacties, maar de behoefte blijft om ook feedback van vakgenoten te krijgen.
De uitgangspunten van de site waren vooral om persoonlijkheid en multicreativiteit te communiceren. Zelf wilde ik mij vooral verder bekwamen in online tekstschrijven, aangezien ik vind dat iedere schrijver voor elk medium moet kunnen pennen.

Kortom, ik zou hetgeweldig vinden als u enkele kritische opmerkingen op de site en pitch zou willen geven. Uiteraard dank ik u hartelijk en ben ik tot elke wederdienst bereid.

Groetjes,
Hans


De pitch:
Ik ben sterk in het bedenken en schrijven van originele communicatieconcepten en teksten. Of u nu iemand wilt overtuigen of een betrouwbare informatieoverdracht wenst. Ik bedenk voor u, geheel in lijn met uw strategie, de juiste tekst of concept voor mailings, websites, advertenties etc. Ook kan ik van uw tekst een goed leesbaar verhaal maken.
Ik heb vooral gewerkt voor opdrachtgevers in de zorgsector en vastgoed, maar heb ook tevreden klanten in de mode, de beeldende kunst en zakelijke dienstverlening. Kortom, ik maak me uw materie snel eigen, en kom vlot tot een vruchtbare samenwerking.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2007, 10:31
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Nieuwkomer stelt zich voor

De site vind ik mooi, eenvoudig, goed voor de zoekmachines, eenvoudig te bedienen...
De pitch vind ik nog niet ijzersterk. Kan krachtiger, meer onderscheidend en meer naar de klant (minder ik).
Kijk ook eens op www.getclientsnow.nl of www.ducttapemarketing.com
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 maart 2007, 00:17
Hans Rath Hans Rath is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2007
Berichten: 10
Standaard Re: Nieuwkomer stelt zich voor

Heel erg bedankt voor sitebezoek en je oordeel. Ook bedankt voor de links (hoewel de tweede niet werkt). Je hebt groot gelijk. Ik heb teveel aan de leidraad, het stappenplan gehangen, en te weinig nagedacht over het 'what's in it for me'. Je leest overigens telkens weer andere dingen over de EP, wel of geen aantrekkelijk beginzin, wel/niet afsluiten met een vraag. Zelf denk ik dat het een probleem-oplossing structuur moet hebben. Eerst relatie, noodzaak en schaarste creëren, dan belofte en uitnodiging. En aangezien ik denk dat de pitch moet passen in mijn spreekstijl, en zo uit m'n mond moet kunnen vallen, moettie denk ik ook parlando zijn. Zeker niet reclamisch met kopregels etc.

Nogmaals bedankt,
btw, pas m'n eerste offertes mogen maken, en heel veel gehad aan de info op Lancelots. Complimenten!


U wilt weten wat ik doe?
Ik ben een creatieve tekstschrijver. Ik help ondernemers met het zo effectief mogelijk bereiken van hun doelgroep. Kijk, u kent dat misschien wel. U weet wat u te vertellen hebt, maar krijgt het niet goed op papier. Nou, als creatieve tekstschrijver én communicatieadviseur weet ik dan uw boodschap te vertalen in opvallende en functioneel verantwoorde teksten. Vroeger veel drukwerk gedaan, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer opdrachten voor een aantrekkelijke website. Ik vind dit geweldig. Echt! Creativiteit op de vierkante pixel! Bent uzelf nu tevreden over uw teksten, of denkt u dat het beter kan?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 maart 2007, 01:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Nieuwkomer stelt zich voor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Rath Bekijk bericht
Ik help ondernemers met het zo effectief mogelijk bereiken van hun doelgroep. Kijk, u kent dat misschien wel.
Ja, dat kennen we wel
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 maart 2007, 11:49
Hans Rath Hans Rath is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2007
Berichten: 10
Standaard Re: Nieuwkomer stelt zich voor

Eh ja, dank je René, deze saaie zin over het bereiken van je doelgroep heb ik volledig gedachtenloos ingeklopt.
Een paar alternatieven:

-Ik help ondernemers met het verleiden van hun potentiële klanten en het concreet maken van hun proposities.
-Ik help ondernemers met het overtuigen van hun potentiële klanten.
-Ik help ondernemers met effectieve communicatie rondom hun marketing en de visie die ze willen uitdragen.
-Ik help ze de wereld te vertellen hoe goed hun product of dienstverlening is.
-Ik help ondernemers met de kunst van het verleiden en hun visie concreet gestalte te geven.
-Met mijn teksten help ik ondernemers hun potentiële klanten te inspireren.
-Ik help ondernemers met recht-voor-z'n raap marketingcommunicatie.

En zo kan ik een tijdje doorgaan.

Nogmaals dank je. Ik krijg nu op deze manier wel mijn usp helder.

Groets,
Hans
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tekstschrijver stelt zich voor arjan Marktplaats 2 3 maart 2007 20:23
DTP Zaken biedt zich aan DTP Zaken Marktplaats 0 3 januari 2007 21:06
Grafisch vormgever/Fotograaf stelt zich voor... forzarossa Marktplaats 4 19 september 2006 08:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon