Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juni 2006, 18:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Marketing: gij zult niet opkloppen

Ik zit virtueel kasteeltjes te bezoeken voor de Lancelots Academy en daarbij kwam ik op een idee voor de marketing van freelance-diensten...

Wat valt namelijk op? Als je op zoek bent naar een kasteel, zalengebeuren, conferentiecentrum e.d. dan lijken die zich allemaal op de top van de markt te richten. Overal krijg je stijlvolle balzalen, exquise diners, ambiance op directieniveau, luxe faciliteiten enzovoorts. Het lijkt wel alsof ze allemaal het jaarlijkse Bal van de Captains of Industry willen binnenhalen. Waar zijn de 'gewone' authentieke locaties, met een ontspannen en informele benadering, met bijzondere maar niet zo opgeklopte catering?

Het doet me denken aan wat Martijn tegen me zei op de naamlooz-borrel: Er zijn alleen maar sprekersbureaus met door de media opgeklopte BN'ers en zichzelf overschattende veelpraters die de hoofdprijs vragen. Ze vragen een maandsalaris voor een uurtje vage klets Waar is dat sprekersbureau voor intelligente authentieke mensen die écht wat te vertellen hebben en die komen voor een normale vergoeding?

Waar kun je je als freelancer mee profileren? Met dezelfde, nee, met een betere kwaliteit dan de grote bureaus, zonder opsmuk. Geen opgeklopte, maar een eerlijke prijs. Geen gelikt kletsverhaal op je site, maar een oprecht, geloofwaardig, authentiek, persoonlijk verhaal. Geen loze beloften en vage kreten, maar een praktisch verhaal over wat er mogelijk is. Richt je dan ook niet op de top van de markt, maar op bedrijven en organisaties in het veel grotere middenveld.

Dus... gezocht! Zo'n freelancer, met kasteel
__________________
René

Laatst gewijzigd door René; 13 juli 2006 om 23:57
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juni 2006, 17:21
Robin van Krieken - tekst
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Marketing: gij zult niet opkloppen

Hallo René,

Hoewel ik onlangs naar een paleisje ben verhuisd, kan ik je helaas mijn woning niet aanbieden als conferentieruimte. Maar met je verhaal ben ik het helemaal eens. Mijn ervaring is zelfs dat een eerlijk en open verhaal over je werkzaamheden vaak zeer op prijs wordt gesteld. Het biedt klanten een goed inzicht in je werkwijze en scheidt meteen het kaf van het koren. Je krijgt er opdrachtgevers waarmee je samen door een deur kunt.
"Prachtige meubels voor de beste prijs" is een slogan die lekker bekt, maar "Prachtige meubels voor een eerlijke prijs" dekt de lading veel beter en is mondeling ook veel beter te verkopen. Ik heb een van mijn klanten er met moeite van kunnen overtuigen, maar een paar weken later belde hij me op om me ervoor te bedanken. Hij had er nieuwe klanten mee geworven; omdat hij geen gebakken lucht verkocht.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juni 2006, 23:50
martijn aslander martijn aslander is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2006
Berichten: 10
Stuur een bericht via Skype™ naar martijn aslander
Standaard Re: Marketing: gij zult niet opkloppen

Ehm.... kasteel?

come on, you can do better!

Er zijn echt heel heel erg veel plekken waar je dit kostenloos of bijna kostenloos kunt doen...

Mocht je er niet uitkomen, dan help ik je wel, maar volgens mij is het echt een kwestie van anders naar je omgeving krijgen, alles is er al!!

Hartelijke groet!
martijn
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2006, 21:58
olaf olaf is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Berichten: 46
Standaard Re: Marketing: gij zult niet opkloppen

Wat is er mis met een partytent tussen de koeien als er geen budget is?
Zo zijn die BNertjes vast ook begonnen voordat ze boven kwamen drijven.


Zonder gekheid: heb je aan Stayokay Rhijnauwen (bij Bunnnik) gedacht?
Verschillende zalen, mooi en centraal gelegen en goed bereikbaar per auto en Ov
En........ het is een kasteel! Tot herenhuis verbouwd weliswaar, maar toch
__________________
Olaf van der Linden
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2006, 23:59
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Marketing: gij zult niet opkloppen

Dank voor de tips. Het is Huis Brakel geworden. Meer info op de pagina over de Lancelots Academy.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon