Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 18 juli 2007, 21:53
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Gaan freelancen in de ICT, met opzegtermijn en concurrentiebeding?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door itfreelancer Bekijk bericht
bij deze de regel in mijn arbeidsovereenkomst
Tsja, volgens mij staat er dat je een jaar lang niet mag werken voor het bedrijf waar je gedetacheerd was. Dit is een relatiebeding. Meer hierover op arbeidsrechter.nl.

Lastig. Kun je geen andere opdrachtgevers zoeken?
__________________
René
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 juli 2007, 10:10
itfreelancer itfreelancer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 november 2006
Berichten: 8
Standaard Re: Gaan freelancen in de ICT, met opzegtermijn en concurrentiebeding?

denk het wel, maar dan zit ik weer met mijn opzegtermijn..
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 juli 2007, 10:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Gaan freelancen in de ICT, met opzegtermijn en concurrentiebeding?

Ja ach, zo'n opzegtermijn is normaal. Ik had ook een opzegtermijn van drie maanden en drie maanden na het vallen van het kwartje ben ik gestart
__________________
René
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 juli 2007, 10:59
Retulis's schermafbeelding
Retulis Retulis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 maart 2007
Berichten: 89
Standaard Re: Gaan freelancen in de ICT, met opzegtermijn en concurrentiebeding?

De opzegtermijn van drie maanden ben je zelf overeen gekomen en hier zit je in mijn ogen dan ook aan vast. Dat je er daarnaast moeite mee lijkt te hebben dat je niet zo maar een klant bij je huidige opdrachtgever weg kan kapen verbaast me. Het lijkt me niet meer dan normaal dat je werkgever dit afschermt. De wereld is klein en dit gaat ten koste van je integriteit.

Als je wil freelancen zou ik gewoon een nieuwe opdrachtgever zoeken of kijken of je via je huidige werkgever jezelf kan verhuren als freelancer en op deze manier bij de opdrachtgever kan blijven zitten. Handig is dan wel om in ieder geval meerder opdrachtgevers te hebben voordat de belastingdienst/UWV de conclusie trekken dat het om een verkapt loondienst verband gaat.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 juli 2007, 11:52
itfreelancer itfreelancer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 november 2006
Berichten: 8
Standaard Re: Gaan freelancen in de ICT, met opzegtermijn en concurrentiebeding?

Inprinciepe heb ik al een contract liggen bij een andere opdrachtgever, alleen daar moet ik wel per 1 september starten. dus moet ik op een goede manier mijn opzegtermijn verlagen naar 1 maand. Kijk dat ze niet akkoord gaan dat ik als freelancer voor hun eigen klant ga werken begrijp ik wel, maar hier moet ook wel een mouw aan te passen zijn, denk ik..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
concurrentiebeding

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon