Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 december 2015, 15:59
sabam sabam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 december 2015
Berichten: 1
Standaard Vraag over BBZ & Belastingteruggave

Hallo! Sinds begin dit jaar ben ik werkzaam als webdesigner. Nu gaat het best goed, en ik ben dan ook tevreden over afgelopen jaar. Ik heb het hele jaar netjes BTW betaald, maar komt nu toch in aanmerking voor de kleine ondernemersregeling. De betaalde BTW krijg ik dus terug. Nu is het zo dat ik het hele jaar een BBZ uitkering heb ontvangen. Het idee van BBZ is dat je al je overige winst terug moet betalen aan de gemeente. Daarom kun je het beste veel investeren in het jaar dat je de BBZ ontvangt om je bedrijf een zo goed mogelijke start te geven (en zo weinig mogelijk terug hoeft te betalen). Van het geld dat ik terugkrijg (ik denk zo'n 800-900 euro) wil ik daarom graag een nieuwe laptop kopen. Nu loop ik dus tegen het volgende probleem aan. De teruggaaf van de belasting krijg ik pas 6 weken na mijn aangifte (dus in 2016) maar het is wel belangrijk dat ik de laptop nog dit jaar koop, anders valt hij in het boekjaar 2016, en kan ik hem niet betalen van de teruggave. Ik zelf heb niet de middelen om het bedrag voor te schieten.
Hoe pak ik dit het beste aan? Hoe gaat dat als ik bijvoorbeeld de laptop in termijnen betaal bij bijvoorbeeld MediaMarkt? Kan ik dan wel het volledige bedrag nog voor dit jaar (2015) afschrijven (dmv willekeurig afschrijven regeling)? Anders zit er denk ik niks anders op om te lenen bij familie of bank... Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover... Alvast bedankt!
Groet,
Sacha
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bbz, teruggave, willekeurig afschrijven

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR 2500 Euro Investering Vraag Jay32 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 4 maart 2014 20:02
Vraag mbt inkomstenbelasting/aftrekken enz. gilles0181 Belasting 2 16 december 2012 16:46
Vraag over belastingaangifte als 'ondernemer' of 'particulier' marlies84 Belasting 5 1 september 2011 13:22
Inkomstenbelasting Vraag over aangifte IB voor ondernemers wabjuh Belasting 4 19 maart 2011 10:36
Atrek kosten bij overige werkzaamheden en BTW vraag? Art Belasting 7 12 augustus 2007 02:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon