Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juni 2017, 17:24
lofstream lofstream is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2008
Berichten: 19
Standaard CBS kan een boete tot 16000 euro opleggen ! Mag dat zomaar?

Het topic is al eerder gesloten in 2012. Maar om het actueel te houden vind ik dat het weer geopend moet worden.

Allereerst de brief: CBS vraagt gegevens over je bedrijf en stelt dat het verplicht is om deze gegevens in te vullen. Het verwijst op de site naar handhaven en met name de CBS wet.

Nou zal ik de vragenlijst wel invullen. Ik wil geen boete. Ik krijg de brief overigens na 10 jaar van het bestaan van mijn eenmanszaak. Dus als het hierbij blijft....

De vraag die ik echter heb is of zo'n maximale boete van 16000 euro wel op te leggen is. Ik had vorig jaar, waarover gegevens worden gevraagd, bv. geen omzet met mijn bedrijf. Dat is plukken van een kale kip nietwaar? En waarom een eenmanszaak kapot maken? De gegevens van een individuele eenmanszaak kunnen toch nooit een boete van 16000 euro maximaal rechtvaardigen? Dat is toch waanzin? Bovendien al mijn gegevens zijn bekend bij de belastingdienst en KVK???? Wat wil men in godsnaam nog meer weten dan dit dat een boete van 16000 euro rechtvaardigt?

Ik zie trouwens nergens een wetsartikel staan met die 16000 euro boete. Dus als iemand het exacte wetsartikel kan aanwijzen graag!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starten met freelancen studie HHvdM Freelancen iets voor mij? 2 10 november 2017 18:29
Wat als ik onder een bus kom? Daniella Al die andere praktische dingen 4 3 maart 2010 23:04
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon