Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 maart 2010, 11:24
Deessie Deessie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 maart 2010
Berichten: 3
Question Voor- en nadelige vrijgevallen bedragen boeken

Hallo allemaal,

Wat een briljant forum is dit! Ik heb er al diverse antwoorden uitgehaald. Helemaal super. Zit nu eigenlijk wel met een vraagje waar ik het antwoord niet echt op kan vinden, vandaar dat ik hier maar even een poging doe.

Ik mag dit jaar voor het eerst de jaarrekening maken voor een stichting. Het is allemaal bijna rond, maar ik blijf zitten met twee bedragen die ik nog moet afboeken.

1 - In de jaarrekening van 2008 staat een "nog te betalen" post waar in 2009 geen rekening voor gekomen is en die ook niet meer wordt verwacht. Wij willen dit nu afboeken tgv van de stichting, maar ik zie in de boekhouding geen grootboekrekening in de W&V waar ik dat op zou kunnen boeken. Kan iemand mij vertellen welke journaalpost ik hier op kan loslaten?

2 - In 2009 is een verkoopfactuur niet betaald en we verwachten het geld ook niet meer binnen te krijgen. Hoe boek ik dit af (welke journaalpost)?

Is het verantwoord als ik een grootboeknr voor vrijgevallen bedragen aanmaak en beide bedragen daarop afboek?

Alvast enorm bedankt!

Groeten
Desire
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 juni 2010, 12:20
Jim Jim is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 30 mei 2010
Berichten: 50
Standaard Re: Voor- en nadelige vrijgevallen bedragen boeken

1 Ik zou de nog te betalen post gewoon terugboeken. Dan heb je vanzelf minder kosten staan tegenover de omzet, waardoor je vanzelf meer winst hebt.

2 Boeken op dubieuze debiteuren. De betaalde BTW mag trouwens alleen teruggevorderd worden als je voldoende bewijs hebt. Zie link:
http://www.kvk.nl/ondernemen_in_zwaa...teruggave_btw/
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon