Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 6 november 2008, 13:17
webdesigndirect webdesigndirect is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 16
Standaard Re: 4Launch waardeloos!

Ze krijgen een hele hoge waardering op tweakers.net. Normaliter kloppen deze zogenaamde shopreviews wel. Helemaal wanneer het zoals in dit geval gebaseerd is op bijna 300 beoordelingen. Klaarblijkelijk is dat ook geen garantie.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 juli 2009, 14:01
vyruzzz vyruzzz is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 1
Standaard Re: 4Launch waardeloos!

op 29-11-2007 heb ik bij 4Launch te Eindhoven een computeronderdeel gekocht, gezamelijk met nog andere onderdelen. Dit onderdeel een moederbord Asus Striker Extreme t.w.v.

€ 226,00 ging echter defect begin februari 2009, De computer toonde echter al begin januari problemen door regelmatig een blauwscherm te geven met de melding Hardware problemen. Wat duid op een probleem met een computer onderdeel of met een driver die dit onderdeel onder windows aanstuurd. Om geheel zeker te zijn wat het defecte onderdeel kon zijn heb ik dit door langdurig testen uitgezocht wat het kon zijn.
Ik ben toen tot de conclusie gekomen dat het defect in het moederbord zat.

Halfweg februari 2009 heb ik het moederbord voor RMA aangeboden bij 4Launch. Na telefonich overleg en uitwisseling van meetgegevens en ondervindingen concludeerde de reparatie afdeling ook dat de problemen veroorzaakt werden door het moederbord.
4launch heeft het moederbord indertijd een tijd in bezit gehad en diverse testen uitgevoerd op het moederbord. Zei concludeerden toen de volgende diagnose.

>>>>Beste Vyruzzz,

Onze technische dienst heeft uw moederbord en geheugenmodules uitgebreid getest. Het geheugen wordt veel te heet wanneer deze op de AUTO instellingen draait. Het voltage dat dan over de modules loopt veroorzaakt de over verhitting van uw moederbord. Wanneer wij het geheugen op de standaard instellingen laten draaien is er geen stabiel systeem te krijgen.

Wij hebben uw moederbord hier in verschillende van onze systemen getest en deze enkele uren stress testen laten ondergaan. Wanneer de timings en het voltage van de modules handmatig ingesteld zijn is de warmte productie een heel stuk minder. Tevens dient u er rekening mee te houden dat een systeem met deze onderdelen altijd zeer goed gekoeld moet worden, zeker wanneer u SLI draaid.

Wij hebben uw onderdelen nu enkele dagen getest met de juiste instellingen. Sinds dien is er geen enkel probleem meer opgetreden met uw moederbord of geheugenmodules. Het is inderdaad vreemd dat het systeem met de standaard instelling ook zo lang stabiel heeft gelopen bij u thuis. Helaas zijn de standaard instelling niet de juiste voor u geheugen.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
M S
Afdeling RMA
4Launch BV<<<<

Dit is een flauwekul verhaal van je beste, ik heb dit verhaal laten checken door diverse winkels en zei concludeerde dat dit nogal vergezocht is. Kortom zegt 4Launch hier dat indien het systeem op halve kracht draaid het te heet wordt en daardoor uitval van het moederbord verooorzaak. En indien het systeem op hogere instellingen (belasting) draaid het systeem koeler blijft. Dit is natuurlijk de grootste onzin.

4Launch stuurde mij een bericht dat ik het moederbord kon komen ophalen want er was niks mis mee.
Ik heb hierop het moederbord opgehaald en het systeem thuis samengesteld, het resultaat was dat het systeem helemaal niks meer deed. 4Launch wilde toen de hele computer voor onderzoek hebben. Ik heb toen besloten om op eigen kosten een second opinion te vragen bij de plaatselijke computerzaak. Hier kwam de eenduidige conclusie dat het moederbord defect is.
Wederom het moederbord aangeboden voor RMA bij 4 Launch.
En toen begon het gedonder pas echt.
Het moederbord werdt opgestuurd naar Asus de fabrikant voor garantie.
Ik mag uit de corespondentie met 4Launch concluderen aan het eind van het verhaal dat het moederbord niet gerepareerd kon worden, Asus crediteerde aan 4 Launch het moederbord.
4Launch wilde dit bedrag aanvullen tot 140 euro en dit aan mij vergoeden of een ander moederbord aanbieden met een vergelijkbare waarde. Het zelfde moederbord was niet meer leverbaar.
Nadat ik met consuwijzer http://www.consuwijzer.nl/ gebeld heb, heb ik volgens hun echter recht op veel meer vergoeding of op een vergelijkbaar moederbord uit de zelfde serie. Ik heb een gamers moederbord gekocht en dan verwacht ik ook een vervanger uit die serie.
De technisch levensduur van een moederbord is 6 tot 8 jaar, afhankelijk van de kwaliteit die de fabrikant stelt. Asus is de enigste naar mijn mening die 3 jaar garantie geeft op een moederbord. Ik mag dan concluderen dat de verwachte levensduur dan ook 8 jaar is.
Aangezien ik het moederbord 1 jaar probleemloos heb mogen gebruiken verwacht ik volgens de consumenten regels an ook 7/8 deel van het aankoopbedrag terug. Een bedrag van
€ 197,50.
Het moederbord http://www.4launch.nl/shop/product/045513/ dat ik voorstelde dat als een waardige vervanger kon dienen en ook uit deze http://nl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=117 serie komt en waarvan het bedrag lager is dan het bedrag waar ik recht op heb werdt voor de zoveelste keer afgewezen. Ook wilde men mij het bedrag van € 197,50 niet crediteren. Ik herhaalde malen gewezen op het feit dat dit mijn rechten als consument zijn. Echter 4Launch wilde hier niet aan mijn eisen voldoen. Na een laatste verzoek per mail dat ik indien zei mij het 7/8 deel van het aankoop bedrag niet retourneren ik gedwongen wordt om juridisch stappen te ondernemen kreeg ik van hun het volgende emailtje:

Beste Vyruzzz,
Ik betreur het feit dat we er helaas samen niet uit kunnen komen. Ondanks dat ik u technisch gezien betere moederborden met een nieuwe garantie periode en gratis verzending heb aangeboden, blijft u deze voorstellen van de hand wijzen.
Om deze rede heb ik na intern overleg aangegeven dat uw moederbord gecrediteerd mag worden voor het bedrag wat wij reeds eerder aanboden, d.w.z. EUR 140,-
Mocht u zich hierin niet kunnen vinden dan ontvangen wij graag een schrijven van uw advocaat.
Met vriendelijke groet,
S van H
Customer Support
4Launch BV

Ze leggen zich er duidelijk een machtspositie in die niet geheel volgens de consumenten regels gelden en ook niet geheel volgens het winkelwaarborg dat zij dragen overeenkomt. Ze zijn niet meer bij http://www.thuiswinkel.org/ aangesloten maar nu bij http://www.qshops.org/index.php/lid/210/4launch.nl.html daar heb ik dit probleem nu voorgelegd in afwachting of deze doet wat hij beloofd te zullen doen.
We zijn inmiddels een half jaartje verder en een mailtje of 50 zonder een bevredigend resultaat.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 juli 2009, 15:59
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: 4Launch waardeloos!

Mooi verhaal!

Ik geloof dat ik in jouw plaats (ook) de fabrikant (Asus) op de hoogte zou stellen, want slecht gedrag van een verkooppunt straalt ook af op hun producten ...

Succes!

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 januari 2010, 11:04
Remcob Remcob is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 januari 2010
Berichten: 1
Standaard Re: 4Launch waardeloos!

Ook ik heb problemen met 4launch. Begin december heb ik een 23" beeldscherm (LG) besteld zonder pixelgarantie (omdat deze amper meerwaarde biedt). Direct na ontvangst bleek echter al dat er minstens 7 dode pixels in het scherm zitten (allemaal centraal op het scherm). Hierover heb ik contact opgenomen met 4launch en die zeggen dat dode pixels altijd in zo'n scherm zitten en dat 7 nauwelijks waarneembaar is en zonder die garantie niet vergoed worden. Daarna heb ik door een computerzaak in de buurt een 2nd opinion laten doen en die zeiden ook dat de dode pixels dermate storend zijn vanwege de plaats op het scherm dat dit sowieso niet aan de kwaliteitseisen voldoet. Daarna heb ik contact opgenomen met LG, maar die verwijzen me door naar de retailer, aangezien die verzekerd zouden moeten zijn voor "schade" aan het beeldscherm. 4Launch heeft de mogelijkheid geboden om het scherm (op mijn kosten) terug te sturen, maar ze vervangen het beeldscherm pas als er meer dan 8 volledig dode pixels zijn. Oftewel, ik zit met een beeldscherm waarbij in het midden van het scherm 7 zwarte puntjes vlak naast elkaar zitten.....

Wat mij het meeste steekt is dat ik al voor enkele duizenden Euro's besteed heb bij 4 launch, en dat is altijd (redelijk) goed gegaan. Nu is er een keer iets mis en dan weigeren ze een oplossing te bieden.

Nooit meer bij 4Launch voor mij.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon