Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juli 2008, 12:49
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard "Waar is geen werk en waar is wel werk"

Kwam vandaag deze website tegen met informatie waar volgens hun wel of geen werk te vinden is. Kan uiteraard niet instaan van de accuratesse. Wellicht dat iemand daar meer licht op kan laten schijnen.

http://www.waariswerk.nl/


Omdat het kan helpen in waar je energie in steekt in het vinden van werk kan een dergelijk iets zeker een bijdrage leveren.

Ook handig voor mensen die zich aan het orienteren zijn op de freelance/ arbeidsmarkt.

Vond het een handige geinige site om te zien, ken alleen de betrouwbaarheid van de gegevens niet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juli 2008, 14:59
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: "Waar is geen werk en waar is wel werk"

Grappig.
Erg gericht op werknemers. Logisch natuurlijk ook.

En verder: als ik kijk naar de pagina's waar wel of geen werk is lijkt de site me heel erg gericht op MBO niveau. Bij academici komen ze niet verder dan AIO's en registeraccountants (ik chargeer nu) voor "wel" werk, terwijl ze op de pagina "geen werk" aangeven dat er voor promovendi (en hele slimme mensen) bijna geen werk is. Beetje rare tegenstelling, lijkt mij.

Hoe er geschreven wordt dat er voor hele slimme mensen en promovendi geen werk zou zijn, en dan vooral de argumentatie waarom, diskwalificeert de site voor mij een beetje.
En nog een zin die ik eigenlijk niet vind kunnen, in het kopje "geen werk: coaches": "Bovendien zijn er zeer weinig vaste banen als coach - het is meer een freelance en zelfstandigenberoep, ideaal voor de niet-hoofdkostwinner"
Goh, ik ben dan wel geen coach, maar ik ben wel een zzp-er en ik verdien een goede boterham en ben kostwinner. Of zouden ze dat niet bedoelen? Ik ken ook zat coaches die wel goed verdienen en kostwinner zijn. Misschien een goede tekstschrijver op af sturen om uit te leggen dat je dergelijke zaken ook anders op kunt schrijven?

Verder vind ik de site eenzijdig en als ik op de "beschouwing" pagina verder lees zit er een sterke opinie achter die duidelijk niet de mijne is (vooral ad.5).

Misschien kunnen ze beter een duidelijke doelgroep aangeven en over andere doelgroepen hun mond houden.

Conclusie, nu ik vrijwel alles gelezen heb: geen leuke site, erg negatief ook.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juli 2008, 15:23
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: "Waar is geen werk en waar is wel werk"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
, terwijl ze op de pagina "geen werk" aangeven dat er voor promovendi (en hele slimme mensen) bijna geen werk is. Beetje rare tegenstelling, lijkt mij.
Komt inderdaad raar over. Maar klopt wel weer met de berichten in de media dat loodgieters en timmerlieden nu sneller een baan vinden en beter betaald worden dan afgestudeerde academici.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juli 2008, 15:33
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: "Waar is geen werk en waar is wel werk"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjbaart Bekijk bericht
Komt inderdaad raar over. Maar klopt wel weer met de berichten in de media dat loodgieters en timmerlieden nu sneller een baan vinden en beter betaald worden dan afgestudeerde academici.
Nee, want het een sluit het ander niet uit. En het ging me vooral om de tegenstelling zoals zij hem opschrijven: het leren een hoogopgeleide werkloze te zijn, namelijk AIO zijn om te kunnen promoveren, daar is wel werk in..

Zoals ik de site zie, hebben ze zich vooral gericht op MBO. En inderdaad, echte vaklui komen snel aan de bak. Maar dat heeft niets met academici te maken, wel met het gegeven dat door het studiehuis de LTS en de MTS zijn afgeschaft. Goddank begint de overheid daar weer van terug te komen.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juli 2008, 16:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: "Waar is geen werk en waar is wel werk"

Ik sluit me bij Mieke aan.

Verder viel me iets anders op dat een onzorgvuldige indruk maakt:
Citaat:
Onderstaande geldt wel anno 2006
[...]
Webdesign: [...] Bovendien wordt (wellicht onterecht) in deze matige economische tijden enorm bezuinigd op reclame en communicatie
Maar 2006 was helemaal geen economisch matige tijd en er werd (VZIW) niet enorm bezuinigd op reclame en communicatie.
__________________
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 juli 2008, 12:27
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: "Waar is geen werk en waar is wel werk"

Helaas ken ik de heer achter al deze websites. Het is een zeer commercieel type, wat op zich geen negatief iets hoeft te zijn. Alleen in zijn geval .... Ahum.

De insteek van alle websites is om uiteindelijk mee te delen in de pot met reïntegratiegeld, meer niet. Daar is nog steeds goed geld te verdienen en dat doet hij op een zeer risicoloze manier. Of dat ook de beste manier is voor degene die moet reïntegreren, daar zijn de meningen over verdeeld: hij vindt van wel, ik vind van niet.

Groetjes, Renée
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muzikanten wel / geen VAR Resto Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 10 mei 2008 19:57
Wel een VAR WUO, maar geen IB-ondernemer? Bart Belasting 3 11 mei 2007 18:22
Wel aanloopkosten maar geen omzet bij eerste btw-aangifte fiekemeijer Belasting 4 11 januari 2007 08:58
Geen BTW-nummer, wel BTW rekenen? aadwagner.nl Belasting 2 30 maart 2006 08:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon