Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 13 november 2008, 23:17
jdv jdv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 juni 2008
Berichten: 10
Standaard Re: Acquisitie naar aanleiding van advertentie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICTsupport Bekijk bericht
Hallo Hetty en Mark,

Ik heb met belangstelling jullie conversatie gevolgd.
Ik ben zelf nu 2 jaar freelancer, maar wil nu als ZZP-er verder.
Alleen de acquisitie: hoe pak ik dat aan...
Nu is het zo dat ik als freelancer mijn CV heb neergelegd bij een aantal projectenbureaus die mij dan weer benaderen, maar nu zal ik zelf mijn projecten moeten gaan vinden.
De hamvraag: hoe kan ik buiten deze projectenbureaus om een opdracht vinden?
Bij voorgaande opdrachtgevers informeren of daar behoefte is aan mijn expertise?
Hebben jullie een mening?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat volgens jou het verschil is tussen een freelancer en een zzp-er?

wat betreft je vraag:
ik zou je oude opdrachtgevers laten weten dat je nu rechtstreeks te benaderen bent voor nieuwe opdrachten. (wel oppassen voor restricties van oude contracten zoals illutic ook al schreef)
verder zou ik gaan zoeken naar andere bedrijven die tot jouw doelgroep gerekend kunnen worden, hiermee contact zoeken en je diensten aanbieden
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 november 2008, 14:14
ICTsupport ICTsupport is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 28
Standaard Re: Acquisitie naar aanleiding van advertentie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat volgens jou het verschil is tussen een freelancer en een zzp-er?

wat betreft je vraag:
ik zou je oude opdrachtgevers laten weten dat je nu rechtstreeks te benaderen bent voor nieuwe opdrachten. (wel oppassen voor restricties van oude contracten zoals illutic ook al schreef)
verder zou ik gaan zoeken naar andere bedrijven die tot jouw doelgroep gerekend kunnen worden, hiermee contact zoeken en je diensten aanbieden
Ik werk nu als freelancer op de payroll van het projectenbureau zodat zij een marge opstrijken en wil nu dus als ZZP 'er zelf mijn opdrachten binnenhalen en dan niet te maken hebben met bureaus die marges opstrijken.
Dat benaderen van oude opdrachtgevers is uiteraard een goede optie!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 november 2008, 17:32
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Acquisitie naar aanleiding van advertentie

Hmm ik zie je topic nu pas Marc, maar wbt je vraag WAT en HOE gaan we die info sturen naar dat bedrijf... wil je graag 1 tip geven : altijd sturen wat ze vragen !

Ik heb zelf regelmatig freelancers nodig voor al dan niet spoedklussen, ik vraag dan vaak specifieke info en laat een manier zien ( vaak een tijdelijk emailadres ) hoe contact op te nemen.
Als diegene die contact opneemt op maar 1 punt afwijkt is het een no-go en krijgt die de klus niet, ongeacht hoe goed zijn / haar portfolio is.

Ik kan me voorstellen dat andere bedrijven precies zo doen. Die willen geen creative spullen, ze willen gewoon een lijstje op de manier zoals zij dat willen.
Maar onthoud dat er altijd nog ruimte is voor wat meer uitleg over jezelf, een linkje naar je portfolio of linkedin pagina
Met citaat reageren
  #14  
Oud 18 november 2008, 12:24
Pet's schermafbeelding
Pet Pet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 52
Standaard Re: Acquisitie naar aanleiding van advertentie

Hoi Mark

Heb je alweer verder iets gehoord op deze advertentie? Ik zie zelf ook vaak de melding onder aan vacatures staan dat 'acquisitie naar aanleiding van deze advertentie' niet op prijs wordt gesteld. Ontzettend jammer, inderdaad. Anders doe je het gewoon buiten de specifieke advertentie om.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 november 2008, 12:44
Mark Sluymers's schermafbeelding
Mark Sluymers Mark Sluymers is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 51
Standaard Re: Acquisitie naar aanleiding van advertentie

Ik wachtte even met reageren, omdat ik benieuwd was wat de reactie van het bedrijf zou zijn.

Uiteindelijk heb ik niets meer vernomen van hen, ondanks de belofte dat ik snel wat zou horen. Zowel op telefoontjes als e-mail wordt niet gereageerd.

Jammer, maar voor zo'n bedrijf zou ik eerlijk gezegd ook niet willen werken.
__________________
marksluymers.nl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 11 januari 2009, 16:56
Fallon Fallon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 12
Standaard Re: Acquisitie naar aanleiding van advertentie

Hallo allemaal,

Ik vind het inderdaad ook zo nu en dan erg jammer dat acquisitie niet op prijs wordt gesteld nav een advertentie.

Ik ben van mening dat bedrijven zichzelf tekort doen door deze zin op te nemen. Op deze manier lopen ze veel potentiele alternatieven mis.

In mijn branche is het namelijk ook nog eens zo, dat een bedrijf zich geen achterstand kan permitteren.

Ik denk dat de personeelsleden direct in opstand komen als de leiding aankondigt een maandje salaris over te slaan omdat er geen passende man/vrouw voor de functie is gevonden.

Dus bij dergelijke vacatures ben ik geneigd toch een reactie te geven, maar uit respect voor 'de regels' doe ik het niet. Ik besef me gerust dat er wellicht naast mijn en nog een aantal goedbedoelde reacties bedrijven overspoeld worden door spam van (vage) bureau's.

Hebben jullie een slimme en acceptabele manier gevonden om de regel te omzeilen en hebben jullie ooit toch eens contact opgenomen met een bedrijf?

Ik hoor het graag!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 11 januari 2009, 17:10
Fallon Fallon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 12
Standaard Re: Acquisitie naar aanleiding van advertentie

ICTsupport: je zegt dat je van de marges van de 'tussenbureau's af wil en bedrijven rechtstreeks wilt benaderen.

Ik werk momenteel ook met een tussenbureau. Ik sta daar niet op de payroll, maar ze factureren uiteraard naar de eindklant met een fee bovenop mijn uurtarief.

De meeste (grote) bedrijven willen niet rechtsstreeks zaken doen met freelancers, dus schakelen zij (bekende) bureau's in.

Op zich heb ik er niet zo heel veel op tegen, mits de fee van de tussenpersoon binnen proporties blijft, anders plaats hij niet alleen zichzelf, maar mij als freelancer ook uit de markt.

Je kunt ook best afspraken maken met je tussenpersoon, bv over hoeveel de fee is die hij in rekening brengt, hoe de fee zich verhoudt bij een forse verlenging, etc.

Mijn ervaring is dat je netwerk groter wordt als je met tussenpersonen werkt. Zij weten vaak wel de bedrijven te bereiken waar voor de solist vaak de deur dicht blijft.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Arbeidsovereenkomst of Overeenkomst van opdracht? naquah Al die andere praktische dingen 19 9 juni 2008 10:07
"Klantenwerving" naar aanleiding van website? Adine Versluis Marketing en acquisitie 20 18 oktober 2007 01:09
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon