Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 april 2012, 17:29
Hermina
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Ervaringen met starten van een weblog?

Goedendag,
Hierbij stel ik enkele vragen over het starten met een weblog.
Wat zijn jullie evaringen hiermee?
Hoe staan jullie ten opzichte van affiliate marketing?
Wat zijn zoal de ervaringen met een weblog, en hiermee inkomsten genereren?
Ik ben momenteel bezig met het brainstormen over de opzet van een weblog, met een uitgesproken 'niche', en mij ook aan het oriënteren op affiliate marketing e.d. Neen, in snel rijk worden concepten geloof ik echt niet, en over afiliate marketing hoor ik verschillende meningen. Sommigen lovend, anderen weer sceptisch.
Ik zou het heel fijn vinden jullier ervaringen, (kritische) feedback, mening hierover te horen.
Alvast heel hartelijk bedankt voor jullie aandacht.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 april 2012, 19:02
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Bedoel je echt een weblog (met een stroom berichtjes in de tijd, tijdsgebaseerd archief, categorieën, reacties van lezers, rss-feed, pingen en trackback e.d.) of bedoel je een algemene website?

Correspondeert je niche met commerciële producten, waarvoor je via de affiliatenetwerken met behoorlijke marges kunt adverteren?

Mijn bescheiden ervaringen met affiliatemarketing (gezien van de kant van de website-uitgever) is dat het alleen werkt met commerciële sites die primair gericht zijn op leads en sales (webshops, prijszoekers, 'vergelijkings'sites e.d.), niet of nauwelijks met informatieve websites, weblogs e.d. Daarnaast zijn de affiliatenetwerken een afvoerputje voor de allerzwakste adverteerders die geen commercieel risico willen lopen en lage commissie bieden, zodat je flink je best moet doen om uit de vijfer met 'merchants' de voor jou redelijk presterende producten te vissen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 mei 2012, 17:08
Hermina
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo Rene,

Hartelijk dank voor je reactie en feedback.
Ik heb in ieder geval genoeg om over na te denken en het een en ander kritisch te bekijken. Over affliate marketing heb ik hele verschillende geluiden gehoord, zowel positief als heel kritisch.
Ik heb geen haast, en er staat geen druk achter het weblog.
Een heel goed Hemelvaart weekeinde toegewenst.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 november 2012, 22:27
Het Teksthuis's schermafbeelding
Het Teksthuis Het Teksthuis is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2012
Berichten: 5
Standaard

Rijk worden met een weblog is inderdaad moeilijk. Maar het kan wel een aardige bijverdienste worden eens je een vast en uitgebreid publiek in je niche hebt opgebouwd. Op dat ogenblik kan je proberen sommige van je blogposts te laten sponsoren door adverteerders, of zelf op zoek gaan naar adverteerders die een banner op je blog willen plaatsen. Vooral op mode- en vrouwenblogs lijkt die methode te werken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verblijfs- en reiskosten voor cursussen/trainingen op te voeren als bedrijfskosten? Grover Belasting 17 11 november 2010 11:39
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 09:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon