Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 juni 2009, 12:32
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Oriënterend onderzoekje: behoefte aan een schrijfcursus voor kleine (non-profit)organisaties?

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een klein marktonderzoekje, ik speel namelijk met het idee een schrijfcursus te gaan aanbieden. Ik heb kort geleden de redactie van een wijkkrant hier in de buurt een avondje les gegeven en dat is van beide kanten heel goed bevallen. Het gaat om een basiscursus voor kleine (non-profit)organisaties die hun schriftelijke communicatie liever zelf uitvoeren dan er een professional voor in te huren.

Nu heb ik een paar vragen aan jullie:
* Denken jullie dat er een markt voor zo'n soort cursus is?
* Zouden jullie zelf als kleine organisatie eventueel geïnteresseerd zijn in zo'n cursus? (Nu heb ik het uiteraard niet tegen mijn collega-tekstschrijvers )
* Kennen jullie andere kleine bedrijven of non-profitorganisaties die geïnteresseerd zouden kunnen zijn?

Dit is echt een oriënterend onderzoekje, voordat ik begin met het ontwikkelen van de cursus wil ik nl. wel graag weten of er überhaupt interesse voor bestaat Ik ga op basis van jullie antwoorden dus geen mensen ongevraagd lastigvallen om een cursus te slijten waaraan ze misschien op dit moment helemaal geen behoefte hebben
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juni 2009, 15:28
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Oriënterend onderzoekje: behoefte aan een schrijfcursus voor kleine (non-profit)organisaties?

Ahum......tja, daar gaat onze boterham .

Je zou zelf kunnen polsen hoe deze kleine organisaties met dit probleem omgaan, bv. door te bellen. Ik denk sowieso aan de goede doelen en dan uiteraard niet de hele grote. Verenigingen en stichtingen in je buurt die geen of klein communicatiebudget hebben en waar vooral vrijwilligers dit werk op zich nemen. Er moet dan wel een opleidingsbudget voor vrijwilligers zijn. Patiëntenverenigingen etc.

Volgende week ga ik naar een bestuurvergadering van het dierenasiel dan zal ik het ook eens navragen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juni 2009, 15:41
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Oriënterend onderzoekje: behoefte aan een schrijfcursus voor kleine (non-profit)organisaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse Bekijk bericht
Ahum......tja, daar gaat onze boterham .
Wow, dank voor dit bewijs van vertrouwen in mijn trainersvaardigheden: als ik mijn cursus ga geven zal heel Nederland briljante teksten leren schrijven en zijn er geen tekstschrijvers meer nodig... (Zou jammer zijn, gezien het feit dat ik ook tekstschrijver ben )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse Bekijk bericht
Je zou zelf kunnen polsen hoe deze kleine organisaties met dit probleem omgaan, bv. door te bellen.
Ga ik ook doen, heb al wat lijntjes uitstaan in mijn omgeving (klein beginnen, zeg maar). Maar ik dacht: het kan nooit kwaad om ook hier de vraag eens te lanceren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse Bekijk bericht
Ik denk sowieso aan de goede doelen en dan uiteraard niet de hele grote. Verenigingen en stichtingen in je buurt die geen of klein communicatiebudget hebben en waar vooral vrijwilligers dit werk op zich nemen. Er moet dan wel een opleidingsbudget voor vrijwilligers zijn. Patiëntenverenigingen etc.
Dat was inderdaad zo'n beetje de doelgroep waaraan ik zat te denken. Bedankt voor die bevestiging!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse Bekijk bericht
Volgende week ga ik naar een bestuurvergadering van het dierenasiel dan zal ik het ook eens navragen.
Dank je, ik wacht rustig af

Edit: waar ligt Wemeldinge eigenlijk? Cursussen geven OK, maar het moet wel een beetje te bereizen zijn vanuit Alkmaar natuurlijk
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 juni 2009, 15:54
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Oriënterend onderzoekje: behoefte aan een schrijfcursus voor kleine (non-profit)organisaties?

Het lijkt me dat er best markt voor is, zeker in de doelgroepen die hier al genoemd worden. Misschien is het een idee om aan de hand van wat je nu al hebt gedaan + je ervaringen daarmee de cursus iets verder te ontwikkelen, weer een klant te vinden en je cursus daarna weer verder te ontwikkelen? Dan verwerk je direct je praktijkervaring in je cursus en gaat de ontwikkeling van de cursus een beetje gelijk op met de belangstelling die je ervoor kunt wekken!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juni 2009, 11:27
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Oriënterend onderzoekje: behoefte aan een schrijfcursus voor kleine (non-profit)organisaties?

Hoi Adine,

Ja, aan zo'n soort model zat ik ook al te denken. Die eerste avond schrijfles geven was een soort proefballonnetje, er zijn wat dingen voor verbetering vatbaar. Zodra ik die wijzigingen verwerkt heb, ga ik eens hier in de buurt rondbellen om te zien of er animo is.

Groetjes
Cindy
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 juni 2009, 14:39
nick nick is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 28
Standaard Re: Oriënterend onderzoekje: behoefte aan een schrijfcursus voor kleine (non-profit)organisaties?

Je zou ook eens bij wat grotere organisaties kunnen informeren. Veel organisaties zien hun werknemers graag schrijven. Er zijn veel toepassingen te bedenken, bijvoorbeeld interne communicatie (collega's onderling) of binnen het vakgebied (vakliteratuur). Veel mensen hebben echter geen idee waar ze moeten beginnen, of waar ze rekening mee moeten houden bij het aanleveren van een stuk aan bijvoorbeeld een tijdschrift.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 juni 2009, 15:34
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Oriënterend onderzoekje: behoefte aan een schrijfcursus voor kleine (non-profit)organisaties?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick Bekijk bericht
Je zou ook eens bij wat grotere organisaties kunnen informeren. Veel organisaties zien hun werknemers graag schrijven. Er zijn veel toepassingen te bedenken, bijvoorbeeld interne communicatie (collega's onderling) of binnen het vakgebied (vakliteratuur). Veel mensen hebben echter geen idee waar ze moeten beginnen, of waar ze rekening mee moeten houden bij het aanleveren van een stuk aan bijvoorbeeld een tijdschrift.
Bedankt voor je suggestie, ik zat me zelf alleen een beetje af te vragen of grote organisaties niet meestal een afdeling (interne) communicatie hebben waar medewerkers met dat soort vragen terecht kunnen. Maar kan in elk geval geen kwaad om in mijn achterhoofd te houden voor een eventuele volgende fase van mijn plannen
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
schrijven


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 10:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon