Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 12 november 2019, 02:48
EasyR EasyR is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Berichten: 4
Standaard Inkomstenbelasting - vorderingen debiteuren gedeeltelijk rechtswege gevorderd / financieringen

Beste collega freelancers

Vraag 1:

Ik ben op dit moment ruim 6 jaar bezig, en het is me toch opgevallen dat ik nogal wat fouten in de boekhouding heb gemaakt.

Ik ga nu alles vanaf Q2-2013 (start) herzien, en ook wat extra BTW aftrekposten declareren enz. Het doel is gewoon met een hele schone lei beginnen, en een puike boekhouding te hebben. Ik zit op dit moment ook in een aanvraag BBZ, dus "laat het verleden" gaat niet op helaas.

Nu is het in 2016 wat complex geworden met de IB:

- Q3 2016, twee facturen werden niet betaald (vorderingen debiteuren totaal a 100%)
- procedure gestart, factuur 1, deze is in Q3 2017 gedeeltelijk gewonnen (50%) ( en op buitegewone baten geboekt in IB 2016, en afgeboekt van vorderingen)
- factuur 2 is daarna ook - gedeeltelijk - betaald (20%) voor de verjaringstermijn van oninbaarheid (eveneens afgeboekt van vorderingen)
- direct (nog steeds 2017) hoger beroep gestart voor de rest (30%) (loopt nog)

wat doe ik in 2017 met die rest? blijf ik die elk jaar vooruit schuiven op vorderingen debiteuren, nu de procedure nog loopt op dit moment?


Vraag 2:

Ik heb eind 2017 een financiering ontvangen, alleen is zijn er in hetzelfde boekjaar wel nog vier termijnen afgelost..
Vervolgens moet op langlopende schulden -> kredietinstellingen, een nominale waarde worden ingevoerd voor einde boekjaar, wat dan het oorspronkelijke leenbedrag moet zijn (bij rentedragende leningen).
Die snap ik niet.
Ik zou verwachten dat er een afwaardering zou zijn van die schuld, ik los immers niet alleen rente af.
Waar zouden die bedragen dan in de balans verwerkt zijn?

Dank!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon