Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 mei 2006, 20:47
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Afspraken met jezelf

Op Higherlevel.nl las ik in een post van Ilja van Roon:

Citaat:
Wat mij helpt is het stellen van heldere doelen. Heb je jezelf targets gesteld? Weet je hoeveel klanten je per kwartaal wil bediene (sic!) [ , red.], welke omzet en winst je wil behalen?

Natuurlijk kun je zeggen: ik ben de baas, en als ik die targets niet haal gebeurt er toch niets. Mijn ervaring is dat die targets toch effect hebben. Je maakt een afspraak met jezelf, en die is best iets waard.
Maken jullie afspraken met jezelf?
Maak je targets en hou je in de gaten of je ze haalt?
Maak je regelmatig een plan of heb je 'intervisie' met jezelf?
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 mei 2006, 15:04
Monique de Neef Monique de Neef is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 8
Stuur een bericht via Skype™ naar Monique de Neef
Standaard Re: Afspraken met jezelf

Hallo Annedien,

Ja, ook ik maak targets. Mijn karakter en (oorspronkelijk) vakgebied zal dat voor mij persoonlijk ook wel extra meebrengen. De kunst is wel om de targets zo realistisch mogelijk te stellen en op te bouwen.
Eerst begin ik met een paar targets, door te kijken wat voor mij het meest kritisch is. Momenteel zijn dat de workshops die ik wil gaan opzetten.
Ook op een lager niveau kunnen targets handig zijn: komende week 20 Zweedse docenten bellen bijvoorbeeld, en dat dan ook concreet inplannen in de agenda.
Ik ben ook benieuwd hoe anderen met targets omgaan.

Hartelijke groeten,
Monique de Neef
__________________
Groeten,
Monique de Neef

De Neef Procescoaching & Onderzoek
- voor Publieke- en Zorg & Welzijn sector
- betere dienstverlening of bedrijfsvoering
- via focus, reflectie en inspiratie (uit Zweden)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 juli 2007, 08:34
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Afspraken met jezelf

Waar ik zelf wel wat aan heb: echt concrete doelen stellen: ik heb er zelf nogal een handje van om op te schrijven "iets van dit doen, iets van dat doen", maar omdat het doel dan niet echt concreet is, is de drang om het ook echt te doen ook minder groot. Wat ik nu doe is het doel echt concretiseren: 100 woorden van dit schrijven, 1 hoofdstuk van dat lezen etc. Alles benoemen.

Werkt erg goed en ik sta wat schapig om me heen te kijken op het moment dat ik alles heb gedaan en nog tijd over heb! Je krijgt enorm veel gedaan en voelt je goed als alles af is!

Toch blijft het maken van afspraken met jezelf lastig, zeker als er niet echt druk achter zit! Daarvoor is het weer belangrijk om het grote geheel ook als overzicht te hebben, zodat je weet dat elke stap van een dag voor goede week zorgt en elke goede week meewerkt aan het behalen van de targets van de maand en verder nog het hele jaar!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juli 2007, 11:09
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Afspraken met jezelf

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen Bekijk bericht
Op Higherlevel.nl las ik in een post van Ilja van Roon:



Maken jullie afspraken met jezelf?
Maak je targets en hou je in de gaten of je ze haalt?
Maak je regelmatig een plan of heb je 'intervisie' met jezelf?
Ik maak zeker afspraken met mezelf. Ik wil ieder jaar een flinke omzetgroei realiseren en voorlopig lukt dat wel. Plannen maak ik ook regelmatig. Heb alleen vaak het idee dat ze een paar maanden later weer compleet zijn achterhaald...
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Relatie met je boekhouder forumbeheerder Administratie 20 15 augustus 2007 15:56
Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter? René Al die andere praktische dingen 18 13 juni 2006 18:06
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 22:34
Hoe blijf je jezelf ontwikkelen? wilco Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 5 10 april 2006 21:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon