Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 mei 2008, 20:45
Michael Michael is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 6
Standaard Aansprakelijkheidsverzekering, welke?

Ik ben nu ruim een jaar bezig als freelancer in de elektrotechniek.
Het ontwerpen van technische installaties is hierbij de hoofdmoot.
Na het lezen van diverse sites is het mij duidelijk dat iedere ondernemer er verstanding aan doet om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.
Volgens mij doe ik er het beste aan om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten (eventuele ontwerpfouten met gevolgschade kan voorkomen). Kunnen jullie aangeven waar ik voor dit soort verzekeringen het beste terecht kan???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 mei 2008, 22:10
DennisWillemse's schermafbeelding
DennisWillemse DennisWillemse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 117
Stuur een bericht via MSN naar DennisWillemse
Standaard Re: Aansprakelijkheidsverzekering, welke?

Beste Michael,

Ook ik heb een bedrijfsaansprakelijkheids verzekering afgesloten. Ik heb hiervoor een adviseur van Unive in de arm genomen. Voor onder andere ook AOV.
Aan de hand van verschillende vragen bepaalde hij wat voor risico ik liep en daarop had hij verschillende offertes aangevraagd bij verschillende instanties. Daarvan heb ik een keuze gemaakt.

De kosten vielen heel erg mee. Ik geloof iets van 30 euro per maand ofzo.
Wellicht dat dat in jouw beroep anders is, maar ik vond het sowieso erg meevallen.

zo'n adviseur is vrijblijvend..... Dus gewoon opbellen zo'n vent.

groeten,
Dennis Willemse
__________________
====================
www.civitec.nl
Adviseur binnen de Buitenruimte
====================
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2008, 00:26
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Aansprakelijkheidsverzekering, welke?

Hoi Michael,

Er is een verschil tussen een Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (AVB) en een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering: http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=3909

Ook ik heb mijn AVB bij Univé, maar blijkbaar ben ik een kleiner risico, want ik betaal een héél stuk minder dan Dennis.

Een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering kun je m.i. altijd beter via een adviseur afsluiten (als je er al voor in aanmerking komt, zie topic), zodat je zeker weet dat het risico dat jij wilt verzekeren ook daadwerkelijk wordt afgedekt.

Groetjes,
Renée
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 mei 2008, 07:42
DennisWillemse's schermafbeelding
DennisWillemse DennisWillemse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 117
Stuur een bericht via MSN naar DennisWillemse
Standaard Re: Aansprakelijkheidsverzekering, welke?

Ik moet eerlijk toegeven dat 30 euro mij bekend in de oren klonk. Wellicht was het per jaar.
Zoals ik al zei: Heb meerdere verzekeringen. Eentje van 200 per maand (AOV), eentje van ongeveer 120 per jaar en eentje van 30 per jaar.
En ik ken er maar niet opkomen welke ook al weer 120 per jaar kost.... hahaha.
Vanavond eens in mijn papieren kijken.

Dennis
__________________
====================
www.civitec.nl
Adviseur binnen de Buitenruimte
====================
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 mei 2008, 13:16
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Aansprakelijkheidsverzekering, welke?

Hoi Dennis,

Gezien jouw werkzaamheden zal die 120 euro wel voor je AVB zijn. Maar die van 30 euro per jaar??? Volgens mij is een fietsverzekering al duurder.

Hierbij een tip die ik vroeger ook altijd aan mijn klanten gaf: lees 1x in de zoveel tijd de voorwaarden (vooral het stuk over gedekte schades) goed door.
Het voorkomt teleurstellingen bij het claimen van een schade en helpt je bij het inschatten van je risico's bij bijvoorbeeld het aannemen van een nieuwe klus - je kunt in een situatie wel degelijk aansprakelijk zíjn, maar die aansprakelijkheid hoeft niet noodzakelijkerwijs op je polis gedekt te zijn.
Wat echter ook kan voorkomen is, dat je er misschien niet aan denkt dat iets onder de dekking van je polis valt, maar dat wèl doet. En dan zou je zomaar een gedekte schade níet claimen: da's zonde.

Het is sowieso belangrijk om periodiek je verzekeringen na te lopen en na te gaan of ze nog wel voldoen of misschien aangepast moeten worden.

Ja ja, hoort ook allemaal bij het ondernemen, hahaha!!!

Groetjes, Renée
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Publiceren onder welke software-licentie? carsten888 Al die andere praktische dingen 2 6 februari 2008 09:24
Welke cursussen voor startend journalist/tekstschrijver zonder relevante opleiding? Cesair Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 9 24 juli 2007 22:15
Bij welk(e) netwerk(en) ben jij aangesloten? westerling Marketing en acquisitie 26 20 september 2006 14:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon