Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 januari 2015, 18:56
Mietta Varszegi Mietta Varszegi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 januari 2015
Berichten: 1
Standaard Productontwerpen laten fabriceren

Hallo, ik wil aan de slag gaan als freelance illustrator en product designer. Ik wil vooral lifestlyeproducten ontwerpen, zoals interieuraccessoires, servies, woontextiel, maar ook modeaccessoires.

Aan de hand van dit voorbeeld wil ik graag mijn probleem uitleggen. Ik heb een picknickset ontworpen die ik graag op de markt zou willen brengen. Ik heb illustraties gemaakt voor op het servies en een dessin voor het kleed en de servetten. Ik heb met meerdere bedrijven contact gehad, maar het kwam allemaal op hetzelfde neer. Als ik het product al in een bepaalde oplage zou hebben dan zouden een aantal winkels dit wel van me willen inkopen, maar dat zou dus betekenen dat ik zelf een fabriek en distributeur zou moeten vinden om ervoor te zorgen dat het geproduceerd, verpakt en getransporteerd wordt. Dit zijn allemaal dingen waar ik absoluut geen verstand van heb en ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Alleen al doordat het bestaat uit verschillende materialen (zowel textiel als geperst bamboe voor het servies) weet ik niet of ik dit dan ook in verschillende fabrieken zou moeten laten maken en in de toekomst wil ik ook met andere materialen werken (zoals prints op metaal).

Ik zou veel liever een ontwerp verkopen aan een bedrijf, zodat zij het dan weer kunnen laten produceren. Het probleem hierbij is dan alleen weer dat kleinere bedrijven hier vaak zelf ook geen verstand van hebben, aangezien zij kant-en-klare producten inkopen en hierdoor durven ze hier ook niet aan te beginnen en in te investeren. Grotere bedrijven daarentegen hebben vaak vaste ontwerpers in dienst voor hun huismerk en kopen daarnaast complete collecties in van andere merken. Hoe en waar vergelijkbare merken en ontwerpers hun producten produceren is voor mij helaas nog een raadsel, aangezien iedereen dit 'gevoelige bedrijfsinformatie' noemt, wat dus altijd een groot geheim blijft. Hierdoor is het voor mij helaas ook nog onduidelijk of grotere bedrijven ook wel eens losse ontwerpen inkopen.

Wie kan mij helpen?! Elke tip is meer dan welkom
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
produceren fabrieken inkopen ontwerpen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Webshop door vriend laten runnen? wzshop Administratie 1 6 juni 2013 14:24
Mensen met eenmanszaak voor je laten werken? tukkerton Al die andere praktische dingen 1 2 maart 2013 20:30
Nieuw bedrijf + nieuw huisje, hoe internet/tv laten verlopen. dfr0st Administratie 0 11 januari 2010 19:17
Bedrijfslogo laten ontwerpen Markie Al die andere praktische dingen 5 7 november 2008 23:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon