Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 april 2012, 15:38
renmarc renmarc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 april 2012
Berichten: 2
Standaard Vanuit WAO voor mezelf beginnen?

Ik zit in de WAO ben afgekeurd voor 80/100%.
Zit al vanaf 2005 in de WAO en wil zelf iets ondernemen.

Wil graag starten als koerier en kleine klusje aannemen.
Nu heb ik gehoord dat je een startkapitaal kunt krijgen van 30.000 euro
Klopt dat of is het een heel stuk lager en hoeveel?
Ze hebben mij ook verteld dat het uwv je 3 jaar help zoals het behouden van je uitkering en van daar uit mag je starten?
Wat wil het uwv van mij weten als ik voor mij zelf wil beginnen?
Moet ik nog een plan van aanpak maken of is dat niet nodig?
En mijn laatste vraag wat zijn de dingen die ik moet doen om er zeker van te zijn dat ik hulp krijg en voor 100% mag gaan beginnen?
Sorry, het zijn veel vragen maar hoop dat jullie mij hier mee willen en kunnen helpen.
Hoor het heel graag van jullie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 april 2012, 20:06
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Beste renmarc,

De vragen die je stelt zijn wel erg algemeen, grotendeels zul je daar toch zelf achteraan moeten ken je bijvoorbeeld dit stappenplan op de site van het uwv?

Ik denk dat dat veel van je vragen kan beantwoorden.
Als je vanuit een uitkering start moet er altijd een ondernemersplan zijn want mede daarop word bepaald in hoeverre het een haalbaar plan is en welke consequenties voor de uitkering dit heeft. Volgens mij is er van krijgen van startkapitaal geen sprake in die regelingen maar kun je hooguit een lening krijgen in de vorm van een starterskrediet.

succes met je zoektocht en voorbereidingen, als je meer specifieke vragen hebt over bepaalde stappen dan kun je die natuurlijk altijd stellen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 april 2012, 15:11
renmarc renmarc is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 april 2012
Berichten: 2
Standaard voor me zelf beginnen

Hoi Roel bedankt voor jou reactie mar nu wat anders.
Nou wil ik samen met iemand anders beginnen hoe gaat dat dan?
Krijg ik daar alle hulp mee of niet?
Hoe kan ik dat dan het beste aanpakken om toch te mogen starten met een start krediet/lening?
Moet ik gewoon bellen met de vraag dat ik voor mij zelf wil beginnen om zo een afspraak te maken?
Is een startesplan het belangrijkste om dat goed voor elkaar te hebben en om zo hen er van te overtuigen dat het lukt en dat het goed in elkaar staakt/past?
Hoe pak ik dat het alle beste aan.
Ik hoop dat je mij hier iets meer over kan vertellen.

gr renmarc
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 april 2012, 16:13
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renmarc Bekijk bericht
Nou wil ik samen met iemand anders beginnen hoe gaat dat dan?
Ik heb geen idee en ik vraag me af of de regelgeving daarin voorziet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renmarc Bekijk bericht
Krijg ik daar alle hulp mee of niet?
Voor jezelf beginnen moet je vooral zelf doen. Hooguit wordt het je mogelijk gemaakt vanuit een uitkering te starten, maar je krijgt er weinig hulp bij, laat staan alle hulp.

Citaat:
Is een startesplan het belangrijkste om dat goed voor elkaar te hebben en om zo hen er van te overtuigen dat het lukt en dat het goed in elkaar staakt/past?
Ja, ook voor jezelf is het prettig om te beginnen met het maken van een ondernemingsplan. En voor een startkrediet is het ongetwijfeld een voorwaarde. Ik zou zeggen, begin gewoon te schrijven en stel in dit forum de vragen waar je tegenaan loopt.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 april 2012, 16:59
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Hej Renmarc,
ik ben zelf ooit een eigen bedrijf begonnen vanuit de WAO en er uiteindelijk weer mee gestopt.

De antwoorden op de meeste van je vragen kun je vinden op de site van het UWV en de site van de Weldergroep (http://www.weldergroep.nl/). De laatste heeft zeer informatieve brochures die je kunt downloaden.

Mijn advies is om eerst deze sites (en andere) goed door te lezen om zelf de belangrijjkste antwoorden op je vragen te vinden. Dan kun je daarna eventueel nog wat aanvullende vragen stellen op het forum.

Als je voor jezelf wilt beginnen, is zelfredzaamheid een eerste vereiste. Dus, eerst zelf zoveel mogelijk antwoorden vinden en daarna pas extra advies vragen.

Marlies, die heel veel aan het forum heeft gehad.
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starten vanuit een arbeidsongeschiktheidsuitkering peterb Freelancen iets voor mij? 8 20 augustus 2011 11:09
Welke functies kun je vanuit huis doen? Verwijderd account Marketing en acquisitie 16 29 oktober 2010 11:09
Een eigen service dienst beginnen. siemper Freelancepraktijk starten 13 25 maart 2010 20:01
EMZ/BV vanuit WW + 1 freelance opdracht? cmedh Freelancepraktijk starten 2 24 juli 2009 15:27
Wie kan adviseren over starten als freelancer vanuit de WAO, maar zonder IRO-traject? anja Al die andere praktische dingen 6 29 mei 2008 23:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon