Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 december 2008, 16:13
storm.w@gmail.com storm.w@gmail.com is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2007
Berichten: 9
Standaard Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Hallo!

Ik werk als freelancer voor verschillende opdrachtgevers. Een nieuwe opdrachtgever biedt mij een nul-uren contract aan. Ik heb daar geen ervaring mee. Liever hanteer ik een uurtarief. Wie kan mij adviseren?

W. Storm.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 december 2008, 16:25
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm.w@gmail.com Bekijk bericht
Hallo!

Ik werk als freelancer voor verschillende opdrachtgevers. Een nieuwe opdrachtgever biedt mij een nul-uren contract aan. Ik heb daar geen ervaring mee. Liever hanteer ik een uurtarief. Wie kan mij adviseren?

W. Storm.
Wat is de opdracht dan? Lijkt me dat je voor een nul-uren contract ook een uurtarief moet afspreken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 december 2008, 17:10
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Dat valt toch te combineren?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 december 2008, 17:27
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Ik begrijp niet helemaal welke meerwaarde een nul-uren contract heeft voor een opdrachtgever bij freelance werkzaamheden?
__________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 december 2008, 17:30
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak Bekijk bericht
Ik begrijp niet helemaal welke meerwaarde een nul-uren contract heeft voor een opdrachtgever bij freelance werkzaamheden?
Mij dus ook niet, daarom vroeg ik maar om wat voor opdracht het gaat.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 december 2008, 17:35
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David Cools Bekijk bericht
Wat is de opdracht dan? Lijkt me dat je voor een nul-uren contract ook een uurtarief moet afspreken.
Ja, maar nul uren tegen een tarief van 120 euro per uur levert niet veel op
__________________
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 december 2008, 17:45
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak Bekijk bericht
Ja, maar nul uren tegen een tarief van 120 euro per uur levert niet veel op

He he
Kan me zomaar voorstellen dat je een raamcontract sluit met een vaste opdrachtgever, waarbij je op regie basis werkt en dan op basis van daadwerkelijk gemaakte uren factureert. In sommige branches best gebruikelijk.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 december 2008, 17:48
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door David Cools Bekijk bericht
He he
Kan me zomaar voorstellen dat je een raamcontract sluit met een vaste opdrachtgever, waarbij je op regie basis werkt en dan op basis van daadwerkelijk gemaakte uren factureert. In sommige branches best gebruikelijk.
Ok, geen ervaring mee. Maar kom je daarmee als zelfstandige niet in problemen met de Belastingdienst, lijkt me toch een vorm van verloning?
__________________
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 december 2008, 17:51
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Een nul-urencontract is een arbeidsovereenkomst. Als je opdrachten normaliter als zelfstandig ondernemer uitvoert, dan vraag ik me af of het aangaan van een dienstverband verstandig is. Die 'opdracht' telt dan niet meer voor het aantal opdrachtgevers (VAR-criterium), het urencriterium voor ondernemersaftrek etc.
__________________
René
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 december 2008, 17:53
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Nieuwe opdrachtgever biedt nul-urencontract aan. Liever uurtarief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaak Bekijk bericht
Ok, geen ervaring mee. Maar kom je daarmee als zelfstandige niet in problemen met de Belastingdienst, lijkt me toch een vorm van verloning?
Nee hoor, tenzij zo'n opdrachtgever natuurlijk je enige opdrachtgever voo rlangere tijd is.
Ik heb wel eens voor een wat grotere aannemer gewerkt en vervaardigde voor hem constructieve berekeningen. In het begin per bouwproject een offerte. Later overeengekomen zijn huisleverancier te zijn, zodat de rompslomp van iedere offerte vermeden kan worden. Bij een nieuw project werden gewoon de tekeningen opgestuurd en kon ik weer aan de slag.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Projectmatig werken voor 1 opdrachtgever: hoe pak ik dat aan? Denise Kastermans Al die andere praktische dingen 12 14 april 2008 21:17
zelf km kosten opgeven of doorberekenen aan opdrachtgever. Caro Omgaan met opdrachtgevers 5 21 februari 2008 20:23
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 18:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon