Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 oktober 2014, 12:46
webdev webdev is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2014
Berichten: 1
Standaard Opdracht achteraf niet haalbaar

Beste Lancelots-leden,

Ik ben nieuw hier, maar wil graag "anoniem" blijven. Ik ben zelfstandige en ontwikkel websites en dergelijke voor mijn klanten. Nu heb ik twee weken geleden een opdracht aangenomen om een bestaand systeem aan te passen. Degene die dit systeem heeft gebouwd, is onlangs vertrokken bij het bedrijf. Nu hebben ze niemand meer in dienst voor deze functie en daarom mij gevraagd de opdracht te vervullen. Ik heb hiervoor een simpele overeenkomst getekend en ben vervolgens van start gegaan.

Nu komt het; bij nader inzien blijkt de opdracht toch een stuk lastiger te zijn dan gedacht. De code is zo'n warboel dat ik hier gewoon niets mee kan. Het komt er op neer dat ik de opdracht niet kan uitvoeren en ook niet zie zitten om dit te doen. Wanneer er later problemen voordoen met het gebruik van de software, is de kans groot dat ik wordt opgetrommeld om het "onder garantie" op te lossen.

Hoe kan ik een klant het beste duidelijk maken dat ik niet aan de opdracht kan voldoen zonder hem te verliezen? Voor eventuele andere opdrachten is de klant namelijk erg interresant, maar ik wil niet overkomen alsof ik boven mijn niveau werk. Dit is namelijk absoluut niet zo. Zijn er eventuele juridische gevaren voor mij? De deadline is namelijk al enkele dagen verstreken en de klant wordt ongeduldig.

Ik hoor graag van jullie!

WebDev
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opdracht niet doorgegaan - wel werk geleverd Hugo 1985 Omgaan met opdrachtgevers 3 8 januari 2013 14:59
Opdracht aannemen met betaling achteraf ErikN Omgaan met opdrachtgevers 1 17 september 2011 16:35
Inkomstenbelasting Verlies niet geaccepteerd. Gevolgen? qhsd Belasting 2 11 mei 2010 16:43
Fout in mijn gemaakte opdracht... nancy_kelpie Omgaan met opdrachtgevers 20 3 juli 2009 14:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon