Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 22 maart 2010, 21:11
siemper siemper is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2010
Berichten: 7
Post Een eigen service dienst beginnen.

Hallo,

Ik ben Simon Klaarenbeek, en zit op dit moment op het Roc van Twente en doe de opleiding Groothandel/Internationale Handel. De opleiding spreekt me erg aan en ben al bijna klaar met het 2e jaar (nog 1 te gaan ). Hierna is mijn plan om naar het HBO te gaan, en misschien IBMS te volgen. Maar nu even naar wat ik echt wil vertellen.

Ik zelf ben behoorlijk creatief in mijn ideeen en heb ook vaak leuke dingen die ik zou willen doen. In heb 2 goede vrienden bij mij in de klas en wij praten echt veel over bedrijfen, organisaties...etc oprichten..echt iets wat je niet zou verwachten van de jongeren van 18 jaar...die denken alleen nog maar bier enzo. Wij zijn continue daar over aan het praten elke dag hebben we het er wel over. Alleen er moet actie worden ondernomen.

We hebben een periode terug gedacht om een kleding merk te beginnen, ja en dat is dus echt niet makkelijk kwamen we heel snel achter. We hadden een mooi logo etc..maar daar kom je niet ver mee. Naar wat meer informatie hebben gelezen kwamen we er achter dat dit nog niet helemaal realistisch is voor ons en dat te veel tijd zijn gaan innemen wat ook een probleem zou gaan worden met school.

Maar afgelopen weekend zaten in en m'n kameraad weer eens te praten over wat en hoe...en vertrouw me als wij daar over beginnen te praten beginnen onze oogjes te glinsteren, wij vinden het echt super gaaf en willen heel erg graag iets opzetten/beginnen.

Hier zijn dus paar dingen die wij duidelijk willen maken.

- Ik doe dit met 2 andere kameraden, Simon 18j (ik), Wesley 19j en Scott 17j
- We hebben allemaal een erg goede instelling, en kunnen samen goed samen werken en praten over bedrijven, werk, plannen, ideeen...enz

We willen iets beginnen wat realistisch voor ons is, dus niet iets gigantisch..want dat kan niet..niemand begint direct groot tenzij die persoon veel geld te besteden heeft. En dat hebben wij niet.

We zitten nu aan een service te denken. Een service die wij kunnen bieden aan mensen die daar interesse naar hebben. We dachten eerst aan een Autowas Service....want wie wil nou niet z'n hele auto mooi schoon hebben?? en dan misschien ook nog de binnen kan helemaal mooi schoon voor een aantrekkelijke prijs. Je noemt het maar op.

Paar punten die we in gedachten houden.

- Milieu is hot
- Veel oudere mensen
- Mensen worden lui, snelle service dus
- Goedkoop, en top kwaliteit
- Praktisch en voor iedereen
- Iets innovaties, niet het typische.

Dit zijn allerlei factoren waar wij naar zitten te kijken. En we hadden dus echt iets in ons hoofd met auto's schoon maken. Dit is natuurlijk dan een part-time baan naast school, op dit moment hebben we nog geen rijbewijs maar fietsen doen we graag, dus we houden het wel in de buurt. We zijn dus van plan om naar de mensen zelf toe te gaan en de service te verlenen.. Dat je dus door de weeks een paar afspraken hebt en dat je gewoon een hele zaterdag 8 uurtjes druk bent, of zondags.
We kunnen er dus wel 15 tot 25 uur per week in stoppen en dat is behoorlijk wat na school en andere activiteiten.

Maar we zitten nu wel even op zo'n plek dat we niet echt weten wat slim is om te doen en hoe we hier me gaan beginnen. Een leuk logo,websitetje bouwen is het probleem niet, maar het idee...we zitten hier wel een beetje vast. En daarom ben ik maar even hier gaan kijken want ik denk dat hier veel mensen op de website zitten met heel wat meer ervaring en misschien wel de gouden tip voor ons om lekker aan de slag te gaan.

Als u dus wat te melden heeft, tips, ideeen alstublief! laat het ons weten.

Mvg,
Simon Klaarenbeek
(email op aanvraag mogelijk)
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 23:03
Inschrijven KvK en beginnen als freelancer voor een enkele opdracht? AlwinK Freelancepraktijk starten 2 11 augustus 2008 11:33
VVD wil het beginnen van een eigen bedrijf stimuleren Janine Nieuws - Voor en door freelancers 0 31 augustus 2006 12:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon