Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 april 2011, 19:10
yvopiet yvopiet is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2011
Berichten: 10
Standaard Zelf kwartaalaangifte btw doen: een paar vragen

sinds 3 jaar ben ik als zzp er id bouw werkzaam als timmerman,en ik wil vanaf nu de kwartaalaangiftes zelf gaan doen,maar ik heb een paar vragen, ik werk alleen maar btw verlegd,en hoef dus geen btw op te voeren,
wat kan ik oa als voorbelasting opvoeren,ik heb een internet+bellen vd kpn abbonement,waar btw over betaald word,en pas geleden heb ik een nieuwe laptop en mobieltje aangeschaft,waar ook btw over betaald is,evenals over wat materiaal kosten ed die ik aangeschaft heb.
of zijn er misschien nog meer dingen die ik over het hoofd ziet?
kan ik de genoemde btw over deze artikelen opvoeren als voorbelasting?
en ik haal een collega zzp er op en we rijden samen naar de werkplek,ik moet hier wel 500 km per week extra omrijden,kan ik deze km ook aftrekken?
en moet ik alles bewaren bv facturen bonnetjes ed,
tenslotte heb ik de vraag over een betalingsregeling:
het bemiddelingsburo heeft een regeling waarbij je ipv 5 weken ,je factuur ook wekelijks uitbetaald kan krijgen,dit kost dan wel 6% van je weekloon ,dus zeg 70 euro.
is dit ook aftrekbaar of hoe zit dat precies?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 april 2011, 09:52
Hans Vening Hans Vening is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 47
Standaard

Hoi,

Hier wat reacties op jouw vragen:
BTW verlegd, dit moet je aangeven. Het voordeel is dat je dan geen BTW hoeft af te dragen maar wel de BTW die je betaald hebt (inkopen etc.) kunt terug vorderen. Dit kan op alle zakelijk kosten. Dus ook op aanschaf laptop, mobiel (mits deze zakelijk wordt gebruikt) en op KPN internet+bellen. Op die laatste wordt meestal door de accountant/administrateur wel een correctie gemaakt voor het prive gebruik. Dit doe je in het laatste kwartaal/maandaangifte. Ook de BW op alle inkoopmaterialen kun je terug vorderen. Let er wel op dat bij jouw facturen het BTW-nummer van de klant staat vermeld anders is het niet geldig.

Kosten: de auto waar mee je rijdt, is deze prive of zakelijk aangekocht? Als deze prive staat vermeld kun je alle zakelijk gereden kilometers declareren in jouw onderneming. Max. 19 eurocent per KM. Zo dus ook de extra gereden KM ivm ophalen collega. Je zou deze ook kunnen factureren naar jouw collega (het is maar net wat je afspreekt). Staat deze zakelijk dan kun je met die extra KM niets doen, behalve factureren aan jouw collega.
Over de autokosten is nog een heleboel meer uit te leggen, maar dat kun je beter met jouw administrateur/accountant bespreken. Als je die niet hebt zou ik je adviseren omdat wel te doen. Het kost misschien wat maar verdient zich zeker terug.

Bemiddeling: deze kosten zijn aftrekbaar.

Met vriendelijek groet,
__________________
Administratiekantoor Vening
http://www.administratie-vening.nl
http://nl.linkedin.com/in/hansvening
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 07:54
Een eigen service dienst beginnen. siemper Freelancepraktijk starten 13 25 maart 2010 19:01
geen BTW op factuur carsten888 Administratie 25 3 september 2006 22:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon