Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 december 2011, 16:25
etaran etaran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2011
Berichten: 11
Standaard Geen post meer op maandag: hoe bezorg je als webwinkel toch op maandag?

Ik weet niet of hier al iets over is, maar ik kon via de zoekfunctie niets vinden.

Er gaat geen post meer bezorgd worden op maandag. Ik heb echter een webwinkel waarbij het van belang is dat mensen wel op maandag krijgen wat ze besteld hebben. Kennen jullie dat probleem en hoe lossen jullie dat op?
Zijn er naast PostNl nog andere mogelijkheden om dingen te versturen zodat ze wel op maandag aankomen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 december 2011, 16:58
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Maar is post gelijk aan pakketjes? En zoja .. zou je vastzitten aan een (1) aanbieder?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 december 2011, 17:51
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ik registreerde me toevallig net voor Mijn Pakket van PostNL en in een van de schermen stond:
Citaat:
Doorgaans versturen webwinkels in het weekend geen pakketten. Daarom kun je maandag niet als bezorgdag kiezen.
Daar kun je het mee doen
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 december 2011, 03:12
etaran etaran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2011
Berichten: 11
Standaard

Dat is dan wel beslissen voor een ander. Hoe weten zij wat webwinkels doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Maar is post gelijk aan pakketjes? En zoja .. zou je vastzitten aan een (1) aanbieder?
Dat probeer ik nu uit te vinden. En het gaat niet om pakketjes, maar om brievenbuspost, dus post die door de brievenbus kan.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 december 2011, 04:01
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Als jij pakketjes als briefenbuspost verstuurd omdat ze qua aan de vereisten brievenbuspost voldoen dan zul je dus inderdaad op maandag geen bezorging hebben.

Je zult ze dan dus als pakketzending moeten sturen met waarschijnlijk een iets ander prijskaartje.

Ik las overigens in een artikel dat alléén de verplichting om op maandag te bezorgen bij particulieren komt te vervallen. Ik kan me voorstellen dat rondom de feestdagen vanwege de kerstkaarten (en de online kerstaankopen) het volume wel hooggenoeg is om post te bezorgen. Verder las ik in dat artikel ook dat zakelijke post nu al niet meer word bezorgd op maandag omdat er simpelweg te weinig aanbod is.

Het lijkt mij vrij logisch dat je niet een duur distributiesysteem op gang houd om 1% of 2% van je volume te kunnen verwerken.

Maar is het daadwerkelijk zo'n groot probleem? brieven/pakketjes die jij op vrijdag verstuurd worden in principe op zaterdag bezorgd. Verstuur jij zelf dan pakketjes op zaterdag of zondag?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 december 2011, 09:56
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Volgens mij is het algemeen geaccepteerd (door consumenten) dat webartikelen niet op maandag worden bezorgd. Ook de Wehkamp, Bol.com etc bezorgen niet op maandag. Bovendien zijn veel winkels gesloten op maandag.

Ik weet natuurlijk niet om welk soort artikelen het gaat bij jou, maar het lijkt mij niet zo'n probleem.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 december 2011, 17:03
etaran etaran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2011
Berichten: 11
Standaard

Ik snap niet waarom jullie vragen of het dan zo'n groot probleem is. Als het geen probleem zou zijn, zou ik het toch niet vragen?

En ja, ik verstuur ook op zondag, zodat ze het maandag binnen hebben. Nou, ja, hàdden...

Roel Jongman, weet jij dan bij wie ik moet zijn daarvoor? Want als ik het gewoon op de post doe, werkt het dus niet. En het zijn dus geen pakketjes, maar brieven. Kan gewoon door de brievenbus.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 december 2011, 17:12
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Misschien kun je dan uitleggen waarom het een probleem is om niet op maandag bezorgd te worden. Dan kunnen we meedenken.

Nu ben je zo vaag dat we ook alleen maar vage antwoorden kunnen geven.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 december 2011, 17:20
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Ja maar post NL bezorgt dus geen brieven, je zult het dus als pakketje moeten aanbieden. je mag gewone brief in principe ook als pakketje versturen.

Ik ken geen andere postbezorgers die bezorging op maandag garanderen, Sandd is de andere postbezorger maar die bezorgt volgens mij zo wie zo maar 2 a 3 keer per week om kostenredenen. Maar pakketbezorgers kunnen dat mogelijk wel, dan denk ik aan dhl for you die doen al pakketjes vanaf 4,50. maar goed, ik keek even op hun site https://dhlforyou.nl/login/pg/faq en daar staat ook "maandag is geen werkdag, zaterdag wel" en zij bezorgen ook pas na 2 of 3 werkdagen.

Het lijkt er dus op dat het in pakketenland al redelijk standaard is dat er op maandag niet bezorgt word en dat de postbezorging daar bij gaat aansluiten. (op enkele specifieke post zoals rouwpost na)

Ik vrees dus dat je zult dus op zoek moeten naar die speld in de hooiberg die wel op maandag wil bezorgen.. maar dat zal dan ook wel niet voordelig zijn. Aan de andere kant, de minister heeft het nu geroepen, maar aangezien de postwet moet worden aangepast kan het nog wel een jaar duren voordat die verplichte maandagbezorging voor PostNL komt te vervallen. dus je hebt nog even de tijd..
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 december 2011, 00:36
etaran etaran is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2011
Berichten: 11
Standaard

Dank je wel, Roel Jongman! Ik wist niet dat je een brief als een pakketje mag versturen. Op die manier kan het dus wel. Nu alleen nog een bezorgdienst erbij zoeken.
En je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat het nog wel even zal duren voor de nieuwe wet van kracht wordt. Kan ik mooi op zoek gaan!


@Marlies
Wat is er vaag aan 'hoe kan ik post bezorgd krijgen op maandag'?
Roel Jongman geeft een volledig antwoord zonder te weten waarom.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Vragen over verzekeringen Daniella Al die andere praktische dingen 3 2 februari 2010 13:59
Student, nog geen ervaring, toch beginnen als freelancer? Kaat Freelancen iets voor mij? 12 19 mei 2008 10:50
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon