Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2012, 20:12
seuser seuser is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 september 2011
Berichten: 12
Standaard Opvolgnummer Facturen

In mijn eerste jaar heb ik mijn factuurnummers verkeerd gedaan. Ik had iets zoals 201001280001 gebruikt (YYYYMMDD####), maar door lezen door dit forum zie ik dat dat helemaal niet goed was.

Kan ik mijn factuur nummers corrigeren voor de verleden tijd; bijvoorbeeld een nieuwe rij zoals dit:

factuurnummer: 0000001
(oude factuurnummer: 201001280001)

Dank u wel voor u hulp!
Scott
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2012, 20:46
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Nee Scott, je kunt niet achteraf je factuurnummering aanpassen want dan komen die nummers niet meer overeen met de facturen zoals die zijn verstuurd. gewoon vanaf nu een correcte nummering kiezen dan zal het allemaal wel loslopen bij een eventuele controle..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 februari 2012, 21:08
seuser seuser is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 september 2011
Berichten: 12
Standaard

Beste Roel,

Hartelijk bedankt voor zo snel een reactie!

Okay ik zal de oude zo laten staan (begin deze jaar gebruik ik al 20120001, 20120002, 20120003, dus dat zal duidelijk zijn bij controle verwacht ik).

Als ik gecontrolleerd wordt voor vorige kan ik iets aan doen (bijv. bankrekeningen tonen?)

Bedankt!
Scott
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 februari 2012, 21:57
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

De nieuwe nummering is prima.

Voor de oude nummering zou ik niets veranderen, zorg dat je de methodiek nog even goed opschrijft voor jezelf wat je hebt gedaan en waarom en waarom je bent overgestapt.. nu weet je het nog precies als je in 2014 een controle krijgt op 2011 denk ik niet dat jij nog weet wat je hebt gedaan en waarom qua nummering.

Normaal gesproken is worden de banktransacties al aangesloten met de facturatie.. als de administratie niet al te groot is kan de verkoopfactuur eventueel ook bij het bankafschrift bewaard worden waarop de ontvangst staat ipv in een aparte map verkoopfacturen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 5 maart 2012, 13:37
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard

En waarom is die nummering niet goed dan? Ik gebruik al jaren de nummering per jaar met het jaarnummer ervoor (dus de eerste factuur is telkens 20xx001, waarbij die van dit jaar dus 2012001 was - sinds ik Billings gebruik staat er ook INV voor, dus nu INV2012001). Mijn boekhouder gebruikt hetzelfde systeem (maar dan zonder het INV ervoor). Heb nog nooit de melding gehad dat die nummering niet goed zou zijn.

Met dag/maand erin is inderdaad niet handig, maar zolang je consistent blijft nummeren (en je inderdaad de opbouw ervan duidelijk blijft houden, mocht je die uit moeten leggen) is er naar mijn weten niks aan de hand. Zolang de nummering verder maar klopt.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
factuurnummer

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Offerte en facturen met "betalen in termijnen" Verwijderd account Al die andere praktische dingen 2 16 december 2011 00:22
Ontbrekende facturen Maurice65 Administratie 1 27 december 2010 10:35
Inkomstenbelasting Bijverdienende vormgever in België - facturen sturen of niet? En hoe te boeken? Tekst in Beeld Maastricht Belasting 5 9 december 2010 16:44
Facturen verstuurd, maar geen kvk/btw nr. hoe nu? Sharkoon Al die andere praktische dingen 3 2 oktober 2007 12:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon