Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 13 februari 2008, 16:43
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willenium Bekijk bericht
Hebben jullie nog ideeen waar ik nog meer de enquete kan posten?
Ik heb tot nu toe 6 reacties, dit is echt te weinig voor mijn onderzoek!
Ik zou zeggen: ga de boer op. Interview freelancers. Persoonlijk of telefonisch. Dit is nogal een luie manier van onderzoek doen: je post een (slechte) vragenlijst en leunt achterover tot anderen het werk voor jou gedaan hebben.

Ik weet niet hoe het met anderen is, maar mij stuiten dit soort enquetes nogal tegen de borst.

Als je medewerking wilt krijgen, zul je toch zelf wat meer werk moeten verzetten.
1. Een wetenschappelijk verantwoorde enquete in elkaar draaien
2. Een fatsoenlijk introductie van het hoe, wat en waarom van de enquete (wat is je hypothese?)
3. Vertellen hoe je de resultaten gaat verwerken
4. Vertellen wat je gaat doen met de eventuele uitslag
5. Vertellen wat de freelancers uiteindelijk aan jouw onderzoek hebben?

Als jij de potentiële participanten serieus neemt, zullen zij jou ook serieus nemen.

Begrijp me goed, ik geloof echt niet dat het onwil is van jouw kant om je zelf en de enquete zo te presenteren. Maar meer onkunde en het met enthousiasme ergens aan beginnen zonder er van te voren goed over na te denken. Het lijkt me dat je opleiders hier ook een rol in zouden moeten spelen.

Mocht je je enquete nog op andere plaatsen willen posten, neem dan bovenstaande punten in acht.

Marlies

Marlies
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 februari 2008, 16:57
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Ik ben eerlijk gezegd afgehaakt bij het invullen. Ik snapte bij een aantal vragen echt niet wat je wilde weten.

Ik ben het ook helemaal eens met voorgaande reacties: als jij wilt dat mensen je ergens bij helpen moet je je a) je eerst in hun belangen en belevingswereld verplaatsen.
b) Klachten daarover serieus nemen.

Want: nu mis je dus respons. In ieder geval de mijne.

Succes met aanpassen!
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 februari 2008, 23:04
Willenium Willenium is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 7
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Ok, ik zal alles in een vraag samenvatten:

Is er vanuit de freelancewereld behoefte aan een marktplaats (website) voor korte termijn opdrachten?

Met de korte termijn bedoel ik van de volgende dag tot maximaal 2 weken later. Zodat freelancers op korte termijn ook werk kunnen vinden, al zijn het kleine opdrachten.

Op deze site zouden freelancers dan ook hun beschikbaarheid op korte termijn kunnen aangeven zodat bedrijven hier weer op in kunnen springen als zij mensen nodig hebben voor bijv. de volgende dag.

Dit is namelijk het idee voor mijn project. Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 februari 2008, 23:21
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Volgens mij stel jij de vraag alleen vanuit je eigen perspectief: jij wil (straks) wat aan gaan bieden en kijkt nu even snel of er een markt voor is.

In feite is je hele enquete één ja/nee vraag: hebben freelancers belangstelling voor korte termijn opdrachten? Niet écht een opinie-onderzoek en in feite alleen relevant voor jouzelf. Daar kun je dan een kaftje omheen doen, een websiteje tegenaan gooien en... Klaar, afgestudeerd, dankzij anderen.

't Spiet mie donders, maar op dit soort egotripperij zit ik niet echt te wachten.

Enne, wat denk je nou echt, als je er eens goed over nadenkt: zouden freelancers belangstelling hebben voor kortdurende opdrachten??? Hoe denk je dat ze brood op de plank krijgen, tussen het invullen van enquetes door?

Marlies
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 februari 2008, 23:40
Willenium Willenium is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 7
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Sorry maar ik kan geen aannames doen voordat ik het uberhaupt onderzocht heb. Als ik zou weten dat freelancers niet op korte termijn opdrachten zitten te wachten dan hoefde ik het onderzoek ook niet te doen.
En wie zegt dat ik een opinieonderzoek doe. Ik doe het toch voor mijn eigen project. Om te kijken of mijn project haalbaar is.
Ik wil wel iets doen waar een ander ook iets aan heeft. Maar u heeft er dus niets aan.

Maar goed, duidelijk, u zit er dus in ieder geval NIET op te wachten. Dat vroeg ik overigens alleen, of er behoefte aan is of niet en volgens u dus niet.
Ik ben benieuwd wat anderen vinden.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 februari 2008, 10:43
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Als je dat écht wil weten, maak je een betere enquete of kies je een andere vorm.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #17  
Oud 20 februari 2008, 17:28
Willenium Willenium is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 7
Standaard Re: Oproep: Enquete omtrent freelancers

Ik wil jullie bij deze bedanken voor jullie reacties.
Ik had eigenlijk niet verwacht zoveel reacties te krijgen.
Ik heb een poging gedaan door alle feedback te verwerken in een nieuwe enquete. Vul hem in als je wilt helpen en anders bedankt voor de hulp!

http://www.zoomerang.com/survey.zgi?p=WEB227FVREVVD5
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
NMA: freelancers mogen geen tariefafspraken maken René Nieuws - Voor en door freelancers 0 6 december 2007 12:59
Idee voor website: marktplaats voor freelancers en opdrachtgevers? Lennert Marketing en acquisitie 3 25 september 2007 19:27
Freelancers Online (nieuwe Engelse marktplaats voor freelance-opdrachten) andresbuzzio Nieuws - Voor en door freelancers 0 3 juni 2007 23:56
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 23:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon