Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Freelancen iets voor mij?

Mededelingen

Freelancen iets voor mij? Je denkt erover te gaan freelancen, misschien eerst parttime, maar twijfelt nog. Ervaren freelancers geven raad.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 11 augustus 2006, 11:19
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
ik denk dat werken voor een baas iets is voor mensen die bijv niet het beroep hebben om te freelancen,

Welke beroepen lenen zich dan echt niet voor freelancen?
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #22  
Oud 11 augustus 2006, 12:33
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 42
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle
Welke beroepen lenen zich dan echt niet voor freelancen?
produktiewerk in een fabriek, luchtmachtpiloot, soldaat (ja okay in het vreemdelingenlegioen misschien,haha), als minister en dan natuurlijk de beroepen zoals bijvoorbeeld de kaasverkoopster in een supermarkt waar het niet erg gebruikelijk is om freelancers in te zetten, daar gebruiken ze oproepkrachten voor die 7 euro verdienen.
Een vrachtwagenchauffeur kan het wel maar een chauffeur op de stadsbus moet toch echt in vaste dienst.

Laatst gewijzigd door René; 11 augustus 2006 om 13:11
Met citaat reageren
  #23  
Oud 15 augustus 2006, 10:31
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

O ja, dat zijn toch best wel veel beroepen. Wel opvallend dat je vooral beroepen noemt waar geen hogere opleiding voor nodig is (voor minister zijn er ook geen opleidingseisen ;-). Zodra het om je kennis gaat, kun je jezelf kennelijk los gaan verhuren.
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #24  
Oud 15 augustus 2006, 12:32
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 42
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

nou dat van ministers klopt wel....die weten volgens mij ook niet waar ze mee bezig zijn.....

Ik noemde maar gewoon wat voorbeelden hoor; bouwvakkers, stratenmakers enz zijn ook prima in staat om als zelfstandige te werken, en dan even veel, zoniet meer te verdienen dan mensen met een hogere opleiding
( en trouwens je zult mij nooit horen beweren dat zij 'dom' werk doen, de meeste hooggeleerden staan met de handen in het haar te wachten als ze een lekke band hebben...hahaha

Maar het ging toch om de vraag Waarom?
Mij lijkt het heerlijk, sterker ik ben in het verleden al als zelfstandige aan het werk geweest, maar goed het blijft een risico, en sommege mensen gruwellen daarvan of zitten even niet in de situatie om risico's te kunnen nemen....
Met citaat reageren
  #25  
Oud 16 augustus 2006, 10:33
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Maar het ging toch om de vraag Waarom?
Mij lijkt het heerlijk, sterker ik ben in het verleden al als zelfstandige aan het werk geweest, maar goed het blijft een risico, en sommege mensen gruwellen daarvan of zitten even niet in de situatie om risico's te kunnen nemen....
Wat vind jij het grootste risico dan?
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #26  
Oud 3 september 2006, 21:37
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 42
Post Re: De Grote Vraag: Waarom?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle Bekijk bericht
Wat vind jij het grootste risico dan?
wel eens failliet gegaan??? (en dan als natuurlijk rechtspersoon en niet met een BV)
of heel ziek geworden??? (premie's AOV verzekeringen zijn ook niet mis)
of met hardnekkige wanbetalers te maken gehad die kunnen of willen betalen,
en wat een advocaat of rechtszaak kost (okay, ook hier kun je je voor verzekeren, maar al die premie's moeten ook betaald worden als het zakelijk ff wat minder gaat,
en zeker in de opbouwfase is het aan te raden je lasten zo laag mogenlijk te houden)

maar okay, met een beetje karakter bouw je alles weer opnieuw op
en als je niet tegen je verlies kan moet je er niet aan beginnen
Met citaat reageren
  #27  
Oud 4 september 2006, 00:12
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

Volgens mij ging de vraag niet om wat je weerhoudt om te gaan ondernemen, maar wat je drijft om te gaan ondernemen . Rampen kunnen je in iedere levensfase of levensstijl overkomen. Ondernemen vergroot niet de kans op ellende.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 4 september 2006, 09:14
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 42
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

Dat dacht ik dus ook....dat het om het waarom ging,
en inderdaad rampen en narigheid genoeg in het leven (die erger zijn) vandaar ook dat ik het rustig weer aandurf voor mezelf te beginnen, want de voordelen van zelfstandig zijn wegen bij mij zwaarder dan de nadelen (zelfs nadat ik er een paar heb mogen meemaken, buiten mijn schuld). het is net als met alle andere nare ervaringen, scherven plakken en doorgaan, maar daar moet je wel karakter voor hebben en dat heeft niet iedereen (denk aan drank en drugsverslaafden enz enz)
Maar ik kan me ook voorstellen dat je in een economisch moeilijke tijd met hypotheek en studerende kinderen Bijv. even de kat uit de boom kijkt, vooral als hoofdkostwinnaar, dat heet verantwoordelijkheidsgevoel.
Maar met dat doorzettingsvermogen van mij kom ik er wel vroeg of laat.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 8 september 2006, 23:04
Suzanne's schermafbeelding
Suzanne Suzanne is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 6
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

Omdat ik me niet kan voorstellen dat ik steeds voor dezelfde opdrachtgever (baas dan dus), voor dezelfde doelgroep, over hetzelfde onderwerp, vanaf dezelfde werkplek, binnen dezelfde kaders ... lesmateriaal ontwikkel. Saai, saai, saai zou dat zijn.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 12 september 2006, 16:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: De Grote Vraag: Waarom?

Interessant artikel in de Volkskrant van vandaag over onderzoek van econoom Sander Wennekers. Hij stelt dat het aantal ondernemers in Nederland de laatste 20 jaar - tegen de traditionele economische theorieën in - fors is toegenomen.

De reden: het verlangen naar vrijheid en innovatie (met name nieuwe technologie zoals ICT die commerciële vooruitzichten biedt). Ook noemt hij het gegeven dat de dienstensector hard groeit, en dat het juist daarin makkelijker is voor jezelf te beginnen.

Wat moet er veranderen om een nieuwe Gouden Eeuw te krijgen?
"Onze cultuur is doordrongen van risicomijdend gedrag. Bij een baan in loondienst heb je ontslagbescherming, je hebt een vangnet als je arbeidsongeschikt raakt en je pensioen is goed geregeld. Dat zijn allemaal mooie zaken, maar als je een eigen zaak wilt starten is het moeilijk en duur zulke dingen goed te regelen. Dat weerhoudt mensen ervan voor zichzelf te beginnen. Waarom wordt dat niet beter geregeld?
[...]
Je moet met het onderwijs beginnen. Als je de economieboeken op de middelbare school onderzoekt, staat er nauwelijks iets in over het beginnen van een eigen zaak. Ze gaan uit van het gegeven dat er bedrijven zijn."
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
waarom freelancen?

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Grote ergernis van kleine kasuitgaven René Administratie 4 18 september 2006 11:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon