Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2008, 12:35
Luuk Luuk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 6
Standaard Profit vs. Non-profit

Ik richt mij voornamelijk op de profit sector door oplossingen te bieden op commerciële problemen. Nu probeer ik mijn bedrijfsactiviteiten uit te breiden naar de Non-profit sector en dit gaat redelijk. Het maken van afspraken voor een kennismakingsgesprek is geen probleem, maar zodra ik hen vertel dat ik oplossingen biedt voor commerciële problemen (Marketing & Communicatie), rent iedereen hard weg.

Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben ondervonden en hoe kun je dit het beste omzijlen ???

Groeten,

Luuk
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2008, 12:41
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Profit vs. Non-profit

Citaat:
Het maken van afspraken voor een kennismakingsgesprek is geen probleem, maar zodra ik hen vertel dat ik oplossingen biedt voor commerciële problemen (Marketing & Communicatie), rent iedereen hard weg.
Wat doet de bedrijven besluiten om jou uit te nodigen voor een gesprek? Wat zeg je dan anders dan wanneer je met hen om tafel zit? Probeer daar eens achter te komen.

Ben benieuwd wat eruit komt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2008, 12:56
Luuk Luuk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Profit vs. Non-profit

In mijn acquisitie probeer ik zoveel mogelijk de term commercieel te vermijden en dat gaat redelijk. Maar als we om tafel zitten en we toch iets dieper in moeten gaan op mijn activiteiten, dan kan ik er niet omheen om de term commercieel te gebruiken...

Ik ben daarom op zoek naar de "non-profit term" voor commercieel...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2008, 13:22
Moderator Moderator is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 30 oktober 2006
Berichten: 29
Standaard Re: Profit vs. Non-profit

Klantgericht?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2008, 13:23
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Profit vs. Non-profit

Kun je ook vertellen wat voor werkzaamheden je kunt doen voor een profit organisatie? Probeer dat in zo eenvoudig mogelijke woorden te zeggen. Mogelijk kom je er dan zelf op.

Ik wil natuurlijk met je meedenken, maar ik heb geen idee wat je te bieden hebt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 maart 2008, 14:02
Luuk Luuk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Profit vs. Non-profit

Ik help bedrijven door oplossingen op commerciële vraagstukken te bieden. Dit doe ik voornamelijk met een marketing inslag. De opdrachten die ik doe zijn vrij breed, van avdies over reclame en promotie uitingen tot advies over marketing strategieën.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 maart 2008, 14:19
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Profit vs. Non-profit

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luuk Bekijk bericht
Ik help bedrijven door oplossingen op commerciële vraagstukken te bieden. Dit doe ik voornamelijk met een marketing inslag. De opdrachten die ik doe zijn vrij breed, van avdies over reclame en promotie uitingen tot advies over marketing strategieën.
Zijn non-profitbedrijven met commerciële vraagstukken bezig? In welk opzicht dan? En wat voor advies kun je hen dan geven wat betreft reclame en promotie en met wat voor doel?

Heb je hier antwoorden op?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 maart 2008, 14:26
Luuk Luuk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Profit vs. Non-profit

Ja, non-profit organisaties zijn (zeker nadat er veel zijn geprivatiseerd) bezig met commerciële vraagstukken. Deze moeten nu zelf een deel van hun inkomsten verzorgen, terwijl ze dit vroeger vanuit subsidies e.d. kregen.

Het punt is dat deze organisaties geen winst mogen maken en daarom valt de term commercieel niet goed bij deze organisaties..
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 maart 2008, 14:36
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Profit vs. Non-profit

Ze moeten dus commercieel leren denken, omdat ze nu zelf het geld binnen moeten halen. Je kunt praten met hun over externe PR, dat daar geld voor nodig is. Hoe ze denken aan dat geld te kunnen komen, of ze daar ideeën over hebben.

Dus niet vanuit het commerciële praten, maar meer vanuit wat ze nodig hebben om hun toko te laten draaien. Dus wat ze nodig hebben met hun uitzoeken en dan kijken hoe ze aan het geld kunnen komen.

Zit ik op de goede weg en heb je hier iets aan?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 maart 2008, 20:37
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Profit vs. Non-profit

Probleem is wel herkenbaar. Ik werk zelf veel in een van oudsher non-profit branche die de afgelopen pak 'm beet 8 jaar (noodgedwongen) is getransformeerd naar een duidelijke profit-benadering (kinderopvang). Ook hier zijn nog veel organisaties actief die voorheen gesubsidieerd waren en nu hun eigen broek moeten ophouden.

Termen die je zou kunnen gebruiken:
organisatie (i.p.v. bedrijf)
bedrijfseconomisch of zakelijk verantwoord (i.p.v. commercieel)
positieve resultaten, toevoeging aan weerstandsvermogen, reservering voor mindere jaren (i.p.v. winst)

Voorts zijn alleen al de termen marketing en PR vaak nog een onontgonnen terrein (en zonde van het geld want ze hadden dat tot dusver ook niet...). Wat Hetty al opperde: klantgerichtheid (klanttevredenheid, maatwerk, comfort bieden, inspelen op behoefte) zijn ook goede termen om te gebruiken.

Zelf gebruik ik nooit management of marketing-jargon bij mijn klanten. Omdat ik de branche erg goed ken (zit er al 15 jaar in) kan ik wel met veel gemak "hun" vakjargon gebruiken. Ik merk dat hiermee al direct een bepaalde mate van vertrouwen ontstaat (hey, ze weet waar het over gaat).
Kortom: probeer je in te leven in wat bij de betreffende organisaties leeft, waar zijn ze mee bezig, misschien vast wat van hun vaktermen oppikken. Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon