Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 maart 2011, 09:49
zennocornelisse zennocornelisse is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 2
Exclamation Verzekeringen voor ZZP'ers

Ben zelfstandig ondernemer sinds 2008 en word als projectmanager ingehuurd door verzekeraars.

Als ZZP’ers stel ik ook eisen aan verzekeringen. Die moeten eenvoudig (te snappen: wat is wel en niet verzekerd?), flexibel (aan te passen aan de persoonlijke situatie, dus ook gemakkelijk te stoppen) en scherp geprijst (geen duur advies “ik kan het zelf”; goed geautomatiseerd/internet).

Ervaring leert dat er niet of nauwelijks verzekeringen zijn die hieraan voldoen.

Ik zou hierover wel met andere ZZP’ers willen klankborden. Hebben jullie ervaringen?

Groet,
Zenno Cornelisse.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 maart 2011, 13:07
MargreethMedia MargreethMedia is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2010
Berichten: 83
Standaard

Nu heb ik me er nog niet extreem in verdiept, dat geef ik meteen toe. Maar ik kan me herinneren, dat, toen ik op zoek was naar een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering, ik voornamelijk pakketten tegenkwam. Oftewel, inclusief arbeidsongeschiktheid en dergelijke. En dat wil ik niet!

Maar, nogmaals, misschien heb ik het wel te snel opgegeven en mezelf te slecht geďnformeerd.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 maart 2011, 22:53
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Ik heb dit via de Rabobank geregeld, die een overeenkomst hebben met Interpolis. Toen ik mijn zakelijke rekening opende, zat daar gelijk een gratis informatiegesprek bij over de verzekeringen die ze hebben. Daarbij keken ze echt goed naar de persoonlijke situatie en ook al zijn ze een bank: ze weten echt wel waar ze het over hebben met betrekking tot de verzekering.

Het was inderdaad een pakket, maar wel met "modules". Zo kon ik aangeven wat ik wel en niet wilde en hoe meer ik wilde, hoe meer korting ik naar verhouding zou krijgen.

Bevalt mij prima eigenlijk: ik hoef me er niet druk om te maken en als er iets is kan ik gewoon bij de rabobank om de hoek binnenlopen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 maart 2011, 14:43
zennocornelisse zennocornelisse is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 2
Standaard ZZP verzekeringspakket

Een pakket dat bestaat uit modules kan heel goed werken. Ik ga eens kijken bij de Rabobank.
Kreeg je ook een goed inzicht in de kosten (bv. welke fee er naar Rabo gaat) en mogelijke alternatieven (bv. andere aanbieders)? Of werd er vrij automatisch naar oplossingen van Interpolis gegrepen?

Belangrijk is uiteraard dat je tevreden bent met jouw keuze.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 maart 2011, 15:24
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zennocornelisse Bekijk bericht
Kreeg je ook een goed inzicht in de kosten (bv. welke fee er naar Rabo gaat)en mogelijke alternatieven (bv. andere aanbieders)? Of werd er vrij automatisch naar oplossingen van Interpolis gegrepen?
Geen idee qua kosten. Interpolis en Rabobank werken zeer intensief samen; volgens mij is de een ook aandeelhouder van de ander. Er wordt dus wel direct naar Interpolis gegrepen, aangezien ze geen andere oplossingen aanbieden. Dat gaat voor mij privé net zo: privé zit ik ook bij de Rabobank (zo kwam ik daar voor zakelijk ook uit) en voor privéverzekeringen (huis, auto, etc) en de zorgverzekering zit ik ook via de Rabobank bij Interpolis. Daarbij zit dan ook steeds een collectiviteitskorting omdat ik Rabobank-klant ben.

Ik moet hierbij wel vermelden dat ik geen vergelijkend onderzoek heb gedaan. Toen ik een paar jaar terug ging samen wonen met mijn vriendin hebben we ons gezamelijke rekeningen ondergebracht bij de Rabobank. Ik zat daarvoor bij ABN waar ik op zich best tevreden over was, maar het was gemakkelijker om alles onder 1 dak te hebben. De huis-auto-recht-etc.-verzekering was toen bij Interpolis via Rabo goedkoper dan wat ik eerst had via Fortis ASR. Dat gaf toen de doorslag om alles bij Rabo onder te brengen ipv ABN Amro. Bij de jaarwisseling hebben we toen ook de zorg ondergebracht bij Rabo/Interpolis.

Het gemak van alles onder 1 dak vind ik ook wel prettig: als ik iets moet weten over bank- of verzekeringszaken kan ik steeds bij hetzelfde kantoor terecht en kan ik desgewenst ook met dezelfde persoon een afspraak maken (hierbij is dan wel een verschillend persoon voor zakelijk en particulier). Aangezien de kosten toch al zo minimaal zijn, vind ik dit gemak dermate prettig dat ik eigenlijk niet verder heb gezocht.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verzekeringen : bomen en bos. arnold Al die andere praktische dingen 4 17 april 2011 12:10
Vragen over verzekeringen Daniella Al die andere praktische dingen 3 2 februari 2010 13:59
Freelancer naast je normale werk (verzekeringen) Rob_V Al die andere praktische dingen 4 23 maart 2008 16:48
verzekeringen isa Al die andere praktische dingen 1 15 oktober 2006 17:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon