Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 april 2011, 14:27
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Onafhankelijk adviseur m.b.t. de for?

Hallo,

Hier op de site lees ik het een en ander over de FOR. Ik ben op zoek naar iemand die mij persoonlijk advies hierover kan geven, een onafhankelijke pensioenadviseur of financieel planner. Zelf heb ik niet zoveel vertrouwen in mijn eigen verzekeraar, gezien de persoonlijke belangen die daarin mee spelen...
Wie heeft tips?
(liefst omgeving Amsterdam)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 april 2011, 15:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Om van de for gebruik te maken heb je geen verzekeringsproduct nodig hoor. Het is puur een belastingregeling, die elke administrateur/fiscalist/accountant in je aangifte kan meenemen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 april 2011, 16:39
Hans Vening Hans Vening is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 47
Standaard

Wat Rene aangeeft klopt maar als je de FOR afwikkeld zul je dat toch in een verzekeringsproduct moeten stoppen (of niet). Hierover is al wel e.e.a. geschreven.
Zelf ben ik geen voorstander voor de FOR, het lijkt heel mooi en winst verlagend (dus minder belasting betalen) maar als je 3 jaar niet voldoet aan het urencriterium moet je verplicht de FOR laten vrijvallen waardoor je in een keer veel belasting moet betalen.

De FOR is in eerste instantie alleen op papier gebaseerd maar zal hoe dan ook tot geld uitdrukking moeten komen. bijv. bij staking van de onderneming. Dan moet je daarover afrekenen bij de fiscus.

Verstandig is om hierover met een adviseur (boekhouder/accountant) in de buurt te praten, ook ivm de onderneming die je drijft en hoe je dat in de toekomst ziet. Hij/Zij kan dan een goed advies geven op basis van de cijfers die je hebt.
__________________
Administratiekantoor Vening
http://www.administratie-vening.nl
http://nl.linkedin.com/in/hansvening
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 april 2011, 16:51
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

dag Rene en Hans,

dank voor jullie reactie. Goed voor mij om nog eens kritisch na te denken of ik hiervan gebruik wil maken..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AOV verzekering IT adviseur t_captain Al die andere praktische dingen 0 28 april 2010 10:24
Kan ik problemen m.b.t. de VAR verwachten? JespDJ Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 6 29 mei 2009 11:27
Vragen m.b.t. eindejaarsverwerking 2008 Sebastiaan... Administratie 4 12 januari 2009 19:46
Monique de Neef: adviseur Organisatieprocessen en passie voor Zweden Monique de Neef Marktplaats 2 7 mei 2006 14:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon