Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 maart 2011, 15:41
Henrike Henrike is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 april 2010
Berichten: 15
Standaard Tweede handelsnaam praktisch

Hallo allemaal!

Ik ben tolk (zzp-er) en ik merk dat het aantal opdrachten flink aan het teruglopen is sinds een tijdje. Ook doe ik al mijn hele leven aan tekenen en schilderen en blijft het kriebelen om daar iets mee te doen. Sinds tijd zit ik er dus ook over te denken om naast het tolken nog andere werkzaamheden te gaan doen in de creatieve richting. Uiteindelijk heb ik een half jaar geleden de stoute schoenen aangetrokken en heb een tweede handelsnaam geregistreerd bij de KvK. Ook heb ik daar een cursus gevolgd voor creatieve starters. In principe wilde ik me eerst richten op illustraties maken voor particulieren en bedrijven maar ik kom er steeds meer achter dat mijn passie altijd is geweest om verhalen te schrijven en te illustreren. Ik heb plannen in de richting van een eigen website waar men mijn stripverhalen kan lezen en die dan uiteindelijk ook kunnen kopen (ik ben van plan in eigen beheer te publiceren). Ik heb contacten in de webcomic wereld, vooral internationaal maar het kan bij dit soort dingen een flinke tijd duren voor er inkomsten uit komen aangezien je eerst een publiek moet opbouwen (als het al echt gaat lopen). Het voelt wel raar om uren op te schrijven en spullen af te trekken van de belasting voor de creatieve kant als er nog geen inkomsten zijn (hoewel de inkomsten natuurlijk gewoon uit de tolk kant komen). Ik sta nog steeds open voor illustratiewerkzaamheden maar weet niet of dat er in dit jaar al veel ga