Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 april 2010, 22:57
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Commerciële kans voor webfreelancers: laadsnelheid is een rankingfactor geworden

Vandaag maakte Google officieel bekend dat ze de snelheid waarmee een webpagina laadt gaat meewegen in de ranking. Het gebeurt niet vaak dat Google publiekelijk mededelingen doet over concrete rankingsignalen (naar verluidt zijn er meer dan 200), dus dit is minstens zozeer een voorlichtingscampagne als een daadwerkelijke rankingwijziging. Vooralsnog weegt dit signaal zwak mee en alleen bij de Engelstalige Google, maar je kunt er donder op zeggen dat het t.z.t. ook bij de Nederlandstalige gaat meewegen.

Volgens mij gaat er nu een nieuwe behoefte ontstaan aan websnelheidexperts. Ik signaleer het maar even, voor proactieve freelancers

Websnelheidsexperts met gedegen kennis van Plone (2.1 t/m 3.3) en vBulletin (3.8 en 4.0) in combinatie met Deliverance en Apache op Linux mogen bij mij acquireren Mijn eerste indruk via de Google webmaster tools en mijn gezond verstand is dat het draait om zaken als:
  • Meerdere CSS-files en Javascript-files in één file combineren (dat is niet triviaal met voornoemde software).
  • gzip-compressie configureren.
  • Het aantal DNS-requests terugbrengen door resources van minder verschillende domeinen te halen (lijkt me niet zo makkelijk).
  • Server-side caching voor trage paginaconstructie door Plone/Deliverance en misschien ook vBulletin zetten.
  • Client-side caching beïnvloeden via de HTTP-headers.
Gedoe! Maar niet onbelangrijk.
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 april 2010, 23:30
yasin yasin is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 77
Standaard Re: Commerciële kans voor webfreelancers: laadsnelheid is een rankingfactor geworden

Andere manieren zijn er zoals: css snippets gebruiken, in weze meerdere plaatjes in 1 plaatje gooien en met css kiezen welk deel van het grote plaatje word gebruikt, hiermee kun je de http lookups voor bijna alle plaatjes verkleinen naar 1.
__________________
Nutral Design & Development
http://www.nutral.net
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 april 2010, 23:40
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Commerciële kans voor webfreelancers: laadsnelheid is een rankingfactor geworden

@Rene: mooi nieuws toch? Was bij ons ongeveer 2 maanden bekend.
Ik heb er voor de sportpartner site ook naar gekeken, headers, combineren en een apart subdomein voor images plus serverside caching. Het scheelt echt en zo maak je bezoekers ook nog eens blij met een snelle laad-tijd.

@yasin: Dat is toch geen optie ? Ja dan heb je maar 1 lookup nodig, maar moet je toch wel wachten op dat ene hele grote plaatje en hoe ga je aanpassingen doen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 april 2010, 00:23
yasin yasin is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 juli 2009
Berichten: 77
Standaard Re: Commerciële kans voor webfreelancers: laadsnelheid is een rankingfactor geworden

De meeste tijd in het laden van webpagina's zit in de http lookups en niet eens in het downloaden, dus het zou dan alsnog sneller zijn en het aanpassen van een website doe je gewoon door het ene plaatje aan te passen, het is waarschijnlijk ook nog makkelijker om meer dan 1 aanpassing te maken aan dat ene plaatje dan dat je er meerder moet inladen.
__________________
Nutral Design & Development
http://www.nutral.net
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 08:54
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon