Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 augustus 2008, 11:10
mdevente
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard uitlijning binnen c.v.

Hallo,

Bij het opstellen van mijn c.v. loop ik altijd tegen een vervelend iets aan.
Aangezien hier ook wat tekstschrijvers en DTP'ers aanwezig zijn heeft één van jullie allicht een handige tip voor mij. Bij mijn werk- en opleidingsverleden vermeld ik altijd de periode, werkgever en plaats en dan op de volgende regels de functie en functieomschrijving (standaard opmaak c.v.).
De plaats vermeld ik altijd helemaal aan het einde van de regel. Daar ontstaat echter het probleem dat niet alle regels altijd mooi op elkaar uitgelijnd worden (bij meerdere werkgevers/opleidingen). Nu heb ik al geprobeerd om als lettertpye "courier new" te gebruiken zodat alle karakters even breed worden, maar dan passen de langere bedrijfsnamen en opleidingsnamen niet meer op één regel (een voorbeeld hiervan is: Dec. 2007 - Heden Open Universiteit Nederland Heerlen)

Heeft één van jullie een tip om toch een mooier uitgelijnd geheel te krijgen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 augustus 2008, 12:48
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: uitlijning binnen c.v.

Ik ben geen "crack" met Word, maar dergelijke problemen ondervang ik gemakshalve altijd met behulp van tabellen. Zie je niks van op een printje en in het geval ik 't document moet mailen maak ik er een PDF van.
Op zich toch wel handig, want je kan je CV nog zo mooi opmaken: als degene die 'm opent een andere Word-versie gebruikt (of de Word-tegenhanger van Open Office), is de kans groot dat je mooie opmaak helemaal vermorzeld wordt. Met een PDF hou je je document in de opmaak die jij wilt laten zien.

Groetjes, Renée
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2008, 01:52
Elzo Smid Elzo Smid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 20
Standaard Re: uitlijning binnen c.v.

Gewoon tabs gebruiken lijkt me.
Het is geen goed idee om een monogespatieëerde letter als de Courier te kiezen en vervolgens met een heleboel spaties te gaan werken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2008, 08:42
mdevente
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: uitlijning binnen c.v.

Hoi,
ik heb vorige week een nieuwe versie gemaakt met gebruik van tabellen. Dat werkt perfect! Vervolgens heb ik ook nog even een pdf bestand er van gemaakt (met pdf creator) Het gebruik van tabs werkt in dit geval niet echt goed vind ik, met name bij gebruik van verschillende (versies) tekstverwerkers.

groet,
Michel
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
YES, VAR-wuo is binnen! Guus Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 1 25 juni 2008 13:30
VAR-verklaring binnen vier dagen ontvangen houbeltje Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 0 16 juni 2008 15:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon