Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 oktober 2010, 13:18
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Welke functies kun je vanuit huis doen?

Ik ben op zoek naar functies die je vanuit huis kunt doen. Het is met mijn lastig lichaam in de regel niet lastig om te reizen voor vergaderingen en dergelijke, maar fulltime op kantoor is voor mij op dit moment problematisch. Dat heeft te maken met mijn ziekte. Ik ben bezig met revalidatie en zo, maar zoek in de tussen tijd opdrachten.

Ik zat zelf te denken (gelet op mijn cv) aan:

Administratief werk
Boekhoudkundig werk
Personal assistant
Programmeer werk
Consultancy
Project ontwikkeling en ondersteuning

Omdat ik weet dat die functies (met gedeeltelijk reizen) vanuit huis gedaan kunnen worden. Maar wellicht zijn er mensen die nog meer ideeën hebben en/ of leads hebben?

Hoe overtuig ik opdrachtgevers om mij vanuit huis te laten werken? Bij intermediars en uitzenbureaus krijg ik veelal te horen dat er geen opdrachten zijn voor werken vanuit huis, maar misschien zoek ik bij de verkeerde bureau's? Of kan ik beter bedrijven rechtstreeks benaderen?

Ik zoek dus een functie die ik optimaal kan combineren met mijn lastig lichaam. Vanuit huis werken doe ik omdat ik hier werkschema en alles heb opgezet en ingedeeld zodat ik er prima mee uit de voeten kan.

Tips en leads zijn welkom. Leidt jou tip tot een concrete opdracht, dan ben ik bereid een percentage af te spreken voor het vinden van de opdracht.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 oktober 2010, 14:12
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

ik heb niet echt verstand van jouw werkgebied. Maar ik weet dat er bureaus zijn die (b.v. secretariële) ondersteuning verlenen vanuit huis. Zo kan de telefoon van de opdrachtgever/werkgever worden doorgeschakeld naar jou. Op die manier is het bedrijf altijd bereikbaar, ook als de 'baas' naar klanten toe is.

Via internet kun je zo ook agenda's bijhouden, stukken uitwerken, etc.

Ik heb geen idee of dit is wat je voor ogen hebt. Maar misschien brengt het je op ideeën.

Als je wilt kan ik ook voor je op een ander forum navragen of daar mensen zitten die zo'n bureau runnen. Dan kun je je misschien eens oriënteren.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 oktober 2010, 14:29
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
ik heb niet echt verstand van jouw werkgebied. Maar ik weet dat er bureaus zijn die (b.v. secretariële) ondersteuning verlenen vanuit huis. Zo kan de telefoon van de opdrachtgever/werkgever worden doorgeschakeld naar jou. Op die manier is het bedrijf altijd bereikbaar, ook als de 'baas' naar klanten toe is.

Via internet kun je zo ook agenda's bijhouden, stukken uitwerken, etc.

Ik heb geen idee of dit is wat je voor ogen hebt. Maar misschien brengt het je op ideeën.

Als je wilt kan ik ook voor je op een ander forum navragen of daar mensen zitten die zo'n bureau runnen. Dan kun je je misschien eens oriënteren.

Marlies
Hej Marlies,

Dank je voor je reactie. Goede tip. Ja, van mij mag je dat doen.

Zal zelf ook eens gaan snorren naar dat soort bureaus.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 oktober 2010, 19:03
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Hmm lastig, ik ken ook geen bureaus etc.. Maar de beroepen die je noemt lijken mij ook prima te doen vanuit je eigen huis

Wellicht support bij een ICT bedrijf? Dat gaat vaak via een callcenter, op de zaak, maar ook thuis.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 oktober 2010, 23:01
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard

Ken je deze site? http://www.moneypenny.nl/

Groeten van Hetty
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 oktober 2010, 09:52
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

ik heb je vraag elders in de groep gegooid. dit was het antwoord
Citaat:
Hi Marlies,

Ik heb ervaring met die manier van werken. Afgaande op wat je schrijft, is
dat een prima optie voor hem om aan de slag te zijn. Ik kan er van alles
over vertellen, maar het is misschien makkelijker als hij concrete vragen
heeft waar ik op in kan gaan. Wat wil-ie weten?
Dus, wat wil je weten

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 oktober 2010, 16:52
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht
Ken je deze site? http://www.moneypenny.nl/

Groeten van Hetty

Dank je Hetty. Ja, die was ik na het posten tegengekomen. Sta inmiddels ingeschreven.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht

Dus, wat wil je weten
Dank je Marlies.

Zijn er meer organisaties zoals moneypenny.nl?

Qua papierwinkel is alles in orde voor mij. Het is nu voornamelijk een kwestie van opdrachten achterhalen. Ben bezig met acquisitie mails/ open sollicitaties mails te versturen. Een bedrijf dat de acquisitie uit handen neemt en naar opdrachten leidt zou zeker een welkome aanvulling zijn.

Inmiddels ontdekt dat 'Nieuwe Werken' een term is die men regelmatig bezigt voor dit type werk. Hoop dat het helpt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 oktober 2010, 13:54
Miranda van Gaalen Miranda van Gaalen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 25
Standaard

Bijzondere vraag! Ik kan me voorstellen dat freelancen of welk werk dan ook vanuit jouw situatie een stapel extra creativiteit vergt, stoer dat je je weg daar in zoekt.

Wat mij opvalt is dat je je lastige lichaam een vrij grote plaats geeft in je profilering, zowel hier als op je weblog. Ik kan me dat wel voorstellen, want voor jou neemt het waarschijnlijk een belangrijke rol in in je leven. Maar als ik werkzaamheden wil uitbesteden, zou het me impulsief toch afschrikken. Misschien wel volledig onterecht, wat zou dat jammer zijn!

Als ik kijk naar de site van www.secrathome.nl bijvoorbeeld, die eigenaresse weet fantastisch te verkopen hoe een bedrijf profijt kan hebben van een thuiswerkster. Is de eigenaresse gehandicapt? Wil ze haar chronisch zieke man niet alleen thuis achter laten? Of bestaat er voor haar geen fijnere werkplek dan haar eigen huis? Geen idee. Dat zijn haar privé-afwegingen waar ik niet eens bij stil zou hebben gestaan als ik niet via jouw berichtje op haar site beland was (onder soortgelijke discussies).

Iemand inhuren kan duur worden als het niet lekker loopt, dat wil niemand. Dus wie zoekt wil liever niet voor praktische vragen en onzekerheden worden geplaatst, maar wil juist antwoorden en zekerheid vinden.

Jij hebt vast ook antwoorden en zekerheden te bieden, heb je zelf goed helder wat die zijn, in welke vorm ze tot hun recht komen en wie daar wat aan heeft?

Succes,
Miranda
__________________
www.zetjezelfopdekaart.nu
Met citaat reageren
  #9  
Oud 8 oktober 2010, 15:20
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Hej Miranda,
mag ik hier ook even op inspringen?

Het eeuwige probleem met een handicap, of dat nu een lastig lichaam of een lastige geest is, is de vraag of je het moet verzwijgen of er gewoon voor uit moet komen.

Er rust nog zo'n groot taboe op, dat ervoor uitkomen kan helpen om werken met een handicap beter geaccepteerd te laten worden. Maar ook juist vanwege dat taboe, jaag je misschien potentiële klanten weg.

Dat is en blijft een dilemma.

Aan de andere kant geef jij ook een mooi voorbeeld van neutraliteit met secrathome.nl.

Ieder voor zich moet daar zijn/haar weg in vinden.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 8 oktober 2010, 20:09
Miranda van Gaalen Miranda van Gaalen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2007
Berichten: 25
Standaard

Hoi Marlies,

En laat ik jou nou net ook een goed voorbeeld vinden.

Je profileert je hier als tekstschrijver, niet als gemankeerde. Tegelijk maak je er geen geheim van, zo laat je je jezelf ook zien als mens. Dat je het niet op je site zie ik niet als verbergen. Maar zou het ook niet juist als pluspunt in te zetten zijn?

Miranda
__________________
www.zetjezelfopdekaart.nu
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke regels gelden bij freelance cateringdiensten vanuit huis? tysonchih Al die andere praktische dingen 2 7 juli 2008 23:44
Secr@home, uw secretaresse vanuit huis! Secr@home Marktplaats 2 4 juli 2007 13:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon