Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 februari 2012, 13:56
peterb peterb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 17
Standaard Indeling van urenadministratie

Op het moment ben ik mij uren administratie aan het opzetten.
Hiervoor wil ik de volgende indeling gebruiken, alleen vraag ik mij af of het kopje acquisitie en administratie beter kan onderverdelen;

Acquisitie
- prijsopgave maken

Administratie
-contact beheer
-Export bankgegeven
-controle bij en afschrijvingen

Communicatie en agenda beheer
- Planning

- Email
- Bellen
- Week evaluatie


Ben erg benieuwd of ik de urenadministratie verder kan specificeren, zodat ik achteraf kan zien of ik sommige taken kan gaan automatiseren.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 februari 2012, 12:48
Daniella's schermafbeelding
Daniella Daniella is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 51
Standaard

Ik denk dat een relevante vraag zou zijn: hoeveel uur besteed je nu aan je freelancewerk (of ben je van plan te gaan besteden)? Dat lijkt mij relevant omdat als je bijvoorbeeld slechts 12 uur per week bezig bent met freelancen, het misschien niet zo heel veel zin heeft om heel veel subverdelingen te specificeren. Het zou dan ten slotte gaan om enkele minuten die aan bepaalde zaken worden besteed, bijvoorbeeld "bellen". In dat geval zou je "bellen" beter niet apart kunnen specificeren en gewoon opnemen onder "communicatie en agendabeheer".

Thuis had ik ergens nog een urenverantwoording liggen, misschien, maar deze gebruik ik niet meer sinds ik ernaast 24 uur ben gaan werken. Het weinige aantal uren dat ik nog besteed aan freelancewerk maakt dat het voor mij niet heel veel nut heeft om van alles bij te gaan houden.
__________________
Webbes!
Professioneel webdesign. Betaalbare prijzen.

http://www.webbes-webdesign.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 februari 2012, 17:23
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard

Kun je niet beter per project werken? Dan kun je makkelijk per project zeggen hoeveel je aan acquisitie etc hebt besteed. Soms heb je namelijk geen acquisite gedaan omdat je door een klant benaderd bent via je website, etc.

Met de juiste tool (er zijn er veel te vinden, gratis of niet, op internet) kun je die onderverdelingen dan desnoods bij elkaar op tellen. Maar eigenlijk lijkt me dat helemaal niet nodig. Een erg prettig programma vind ik advanced time reports:
http://www.advancedtimereports.com/

Daar kun je projecten aanmaken en binnen projecten een onderverdeling in werkzaamheden. Je kunt per project en per onderverdeling de tijd bijhouden.

Ik krijg de indruk uit je mails dat je een beetje vanuit de verkeerde invalshoek zoekt: je lijkt meer te kijken naar het middel (telefoon/administratie-indeling) dan naar het doel (wat wil ik met de telefoon/wat is het doel van mijn administratie).

Als je denkt vanuit het doel, kun je misschien duidelijker vragen stellen (althans, dan kunnen wij beter een aansluitend antwoord geven) en kun je ook gerichter zoeken naar wat je nodig hebt.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2012, 11:44
peterb peterb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 17
Standaard

Bedankt voor de reacties vind advancedtimereports.com/
erg bruikbaar om mijn projecten bij te houden, voor de rest heb ik de uren administratie simpel gehouden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
urenregistratie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tweedehands auto voor zakelijk en privégebruik Evi Belasting 3 16 februari 2011 09:56
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 21:38
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon