Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 juli 2006, 15:25
Janine Janine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2006
Berichten: 44
Standaard Wanneer is het tijd om een cursus te volgen?

Ik las onlangs een krantenbericht dat werknemers die regelmatig een cursus of training volgen, gemotiveerder zijn dan werknemers die dat niet of nauwelijks doen. Zou dat ook voor freelancers gelden?

Ik heb zelf sinds de start van mijn eenmanszaak nauwelijk cursussen gevolgd. Ik had er geen tijd voor en wilde het geld liever aan andere zaken besteden. Maar wellicht is dat een verkeerde beslissing geweest; had een cursus voor een ondernemersboost gezorgd en de ontwikkeling van mij als freelancer gestimuleerd en versneld.

Maar hoe weet je nou dat het tijd is voor een cursus; dat je je kennis (op welk gebied dan ook) moet updaten? Moet je gewoon ieder jaar op les? En wat is redelijk om op jaarbasis aan "onderwijs" uit te geven?
Ik ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.

Groet!

Janine
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 juli 2006, 16:37
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Wanneer is het tijd om een cursus te volgen?

Als ik een examen ontwikkel, examens corrigeer, lessen nakijk, een training voorbereid en/of me voorbereid voor een beroepskeuzegesprek dat ik met een cliënt heb dan ben ik mijzelf aan het trainen. Mijn info haal ik uit boeken, van internet, vrienden, kennissen, forum, cliënten, leerlingen, enz.

Misschien ben jij je wel onbewust aan het trainen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 juli 2006, 12:59
olaf olaf is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Berichten: 46
Standaard Re: Wanneer is het tijd om een cursus te volgen?

Hey Janine,
is de lancelots academy niks voor jou?
__________________
Olaf van der Linden

Laatst gewijzigd door René; 14 juli 2006 om 00:04
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 september 2006, 11:03
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Talking Re: Wanneer is het tijd om een cursus te volgen?

Een lastige vraag: wanneer moet je je bijscholen? Dat moet je als freelancer helemaal zelf bepalen.

Je hebt natuurlijk heel andere vaardigheden nog als ondernemer dan als werknemer. Ik merk bij mezelf dat ik eerder geneigd ben mezelf te scholen in de inhoud van mijn werk dan in het ondernemer zijn.

Terwijl dat nou net nieuw voor me is.
Maak jij een beargumenteerde afweging of je op training gaat? En op welke training je gaat? Hebben jullie wel een gerichte opleiding gevolgd voor je ondernemersvaardigheden?

Ik ga 5 oktober naar de Lancelots Academy . Ik hoop veel inspiratie op te doen om mijn bedrijf verder te ontwikkelen. Als ik (op termijn) een of twee nieuwe klanten erdoor krijg, of een scherpere visie ontwikkel voor mijn bedrijf is de dag voor mij al volledig geslaagd. Het lijkt me ook super leuk om eens met andere freelancers van gedachten te wisselen daarover. Kom jij ook?
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wel of niet een AOV? forumbeheerder Al die andere praktische dingen 71 29 oktober 2010 10:29
Nazorg/after sales scribent Omgaan met opdrachtgevers 12 9 mei 2006 16:49
Help! Mijn opdrachtgever... forumbeheerder Omgaan met opdrachtgevers 4 18 april 2006 18:25
Online cursus Ondernemingsplan René Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 23 maart 2006 21:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon