Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2008, 17:37
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Schattingsformulier invullen

Als je jouw belastingaangifte 2007 reeds hebt ingediend is het niet nodig om het formulier in te vullen en op te sturen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juni 2008, 11:51
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Schattingsformulier invullen

Leg s uit, Alfred. Ik heb alles (laten) indienen over 2007 maar ik krijg v/d BD toch een schattingsformulier over 2008. Kan ik die dan gewoon laten liggen?
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juni 2008, 21:53
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Schattingsformulier invullen

ik zou 't gewoon laten, dat je dat formulier ontvangt is een 'standaard procedure'
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 juni 2008, 22:17
Dirk L's schermafbeelding
Dirk L Dirk L is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2008
Berichten: 34
Standaard Re: Schattingsformulier invullen

Bedoel je niet de helft van het formulier, namelijk de vragen m.b.t. 2007?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 juli 2008, 20:49
kantoorservice kantoorservice is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Schattingsformulier invullen

Ik snap het ook niet: een nieuwe klant van mij kreeg eveneens een schattingsformulier, terwijl hij nog maar net gestart is. Zijn IB 2007 is al wel ingediend. Een telefoontje naar de BD leerde mij dat het formulier wel ingestuurd moet worden vóór 1 augustus. Heeft het dan geen enkele consequentie als ik dit niet doe?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 juli 2008, 22:24
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Schattingsformulier invullen

Tsja het is maar de vraag wat er gebeurd in principe roepen ze dat je dan een aanslag op schatting krijgt maar het gebeurd wel heel vaak dat er niets gebeurd...als je 't nog begrijpt
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 juli 2008, 00:58
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Schattingsformulier invullen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfred Bekijk bericht
Als je jouw belastingaangifte 2007 reeds hebt ingediend is het niet nodig om het formulier in te vullen en op te sturen
Eh... een kleine nuancering is hier wel op zijn plaats. Als de te verwachten inkomsten over 2008 sterk afwijken van die over 2007 (met name als het meer gaat zijn) dan verdient het aanbeveling wel het schattingsformulier in te vullen om te voorkomen dat je achteraf een fikse aanslag met heffingsrente krijgt opgelegd.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 juli 2008, 07:36
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Schattingsformulier invullen

Als je geen schatting opgeeft over 2008 wordt in beginsel uitgegaan van je inkomen in 2007. Gunstig of niet, de eindafrekening komt toch. Al met al was ik er niet zoveel tijd aan kwijt.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 juli 2008, 19:30
kantoorservice kantoorservice is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Schattingsformulier invullen

Uit voorgaande haal ik de volgende conclusie: als je liever je aanslag IB gespreid betaald, kun je het schattingsformulier maar beter invullen, maar als je denkt dat je beter alles op aanslag kunt betalen laat je het schattingsformulier lekker achterwege. Het lijkt geen consequenties te hebben als je net als mijn klant geen winst / verlies verwacht te draaien (als starter zal dit in ieder geval het eerste jaar nihil zijn). Zijn er voor het schattingsformulier geen boetes te verwachten? Daar is de BD toch zo scheutig mee?
Een 2e klant van mij verwacht voor 2008 hetzelfde als voor 2007, maar de jaarrekening van 2007 is nog niet klaar. Ook deze dan maar laten liggen?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 juli 2008, 21:47
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Schattingsformulier invullen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kantoorservice Bekijk bericht
Uit voorgaande haal ik de volgende conclusie: als je liever je aanslag IB gespreid betaald, kun je het schattingsformulier maar beter invullen, maar als je denkt dat je beter alles op aanslag kunt betalen laat je het schattingsformulier lekker achterwege. Het lijkt geen consequenties te hebben als je net als mijn klant geen winst / verlies verwacht te draaien (als starter zal dit in ieder geval het eerste jaar nihil zijn). Zijn er voor het schattingsformulier geen boetes te verwachten? Daar is de BD toch zo scheutig mee?
Een 2e klant van mij verwacht voor 2008 hetzelfde als voor 2007, maar de jaarrekening van 2007 is nog niet klaar. Ook deze dan maar laten liggen?
Oeps, hier durf ik geen antwoord op te geven. Voor mij was dit ook het eerste schattingsformulier. Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar reacties van "professionals".
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onjuiste verwijzing in schattingsformulier ondernemers (Belastingdienst) Blogspotter Belasting 0 13 juni 2008 01:16
Eerste aangifte omzetbelasting: hoe invullen? Sabrina Belasting 2 12 mei 2008 12:56
VAR-formulier invullen werkzaamheden Visser Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 6 5 april 2008 12:39
Schattingsformulier IB-ondernemers: 10% MKB-vrijstelling vanaf 2007 René Nieuws - Voor en door freelancers 1 20 juni 2007 14:13
Hoe vragen 10a, 10b en 10d invullen? erik08 Belasting 5 19 juni 2007 22:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon