Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 augustus 2011, 18:20
peterb peterb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 17
Standaard Arbeidsongeschiktheidsverzekering met goede dekking, bij start vanuit WIA-uitkering?

Een tijdje gelden hoorde ik op het nieuws dat de verzeringen die zelfstandige afsluiten vaak niet voldoende dekking gaven bij ziekte. Op het moment wil ik vanuit een WIA uitkering starten en heb behoefte aan een goede dekking.

Kan iemand mij nog iets vertellen over dit nieuwsbericht en waarop moet ik letten bij het afsluiten van een verzekering?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 september 2011, 19:33
MarkReus MarkReus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2011
Berichten: 4
Standaard

Beste Peter,

Dat klopt, veelal zijn ondernemers onbewust van het feit dat niet alle verzekeringen alles volledig dekken. Dit kan in het geval van arbeidsongeschiktheid enorm vervelend zijn.

Voordat een AOV ingaat wordt er een gezondheidsverklaring overlegd. Hierin wordt gevraagd naar uw verleden, ik lees dat u vanuit de WIA start. Let erop dat het mogelijk is dat sommige aandoeningen vanwege uw gezondheidsverleden worden geclausuleerd of beperkt.

Een andere tip die ik u kan meegeven is dat het raadzaam is om te gaan shoppen voor deze verzekering. Een eenmaal gemaakte keuze komt u namelijk lastig vanaf aangezien het veelal drie of vijfjaarscontracten zijn waar u niet gemakkelijk vanaf komt..

Laatst gewijzigd door MarkReus; 19 september 2011 om 19:41 Reden: Detail wijziging
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 september 2011, 20:23
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Beste Peter,

Je kunt ook eens kijken of je in aanmerking komt voor vrijwillige verzekering bij het UWV. Een startende ondernemer kan namelijk binnen 13 weken na de start zichzelf vrijwillig voor ziektewet en WIA verzekeren.

Normaal gesproken is een verzekering bij het UWV relatief duur maar als je een uitgebreidde medische voorgeschiedenis hebt kan het wel gunstig zijn, ook is het een goed vangnet om mee te beginnen totdat je een acceptabele / betaalbare AOV verzekering hebt gevonden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 september 2011, 09:22
peterb peterb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 17
Standaard

Is de WIA verzekering de vrijwillige verzekering?
Op de website van de UWV schrijven ze "Een vrijwillige WIA-verzekering is niet zinvol omdat uw uitkering meestal wordt aangepast als uw gezondheidstoestand verslechtert."

Wat best raar is aangezien er weinig keuze is.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Telefoonabonnement bij kantoor aan huis wél op de zaak zetten met internettelefonie? René Belasting 3 6 februari 2012 00:47
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon