Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 januari 2013, 13:11
Reynouts Reynouts is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2013
Berichten: 3
Standaard Urenregistratie voor meerdaagse klus

Beste experts,

Stel je hebt een meerdaagse klus waarvoor je in een andere stad moet zijn. Je werkt circa 10 uur per dag, 3 dagen lang. Je slaapt op locatie.
Ik begrijp dat je "reistijden en wachttijden" mag opnemen in je urenregistratie als indirecte uren.

Is het ook zo dat ik de uren dat ik daar ben ook kan registreren in mijn administratie? Wat wordt er verstaan onder wachttijden?

Ik heb al flink gezocht, maar kon het nergens goed vinden. Misschien dat jullie een goed antwoord hebben, kan me voorstellen dat er hier meer mensen zitten die af en toe meerdaagse klussen doen in een andere stad of het buitenland.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 januari 2013, 12:15
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

vanuit welke gedachte stel je deze vraag? hoeveel je kunt doorbelasten naar de klant? of vanwege het urencriterium van de IB
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 januari 2013, 12:27
Reynouts Reynouts is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2013
Berichten: 3
Standaard

Dit vraag ik vanwege het urencriterium. Ik ben benieuwd hoeveel uren je hiervoor zou kunnen schrijven in je administratie. Het liefste zou ik zoveel mogelijk uren hiervoor schrijven, aangezien ik nog niet weet (starter) of ik het aantal gestelde uren makkelijk ga volmaken.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 januari 2013, 14:16
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reynouts Bekijk bericht
Dit vraag ik vanwege het urencriterium. Ik ben benieuwd hoeveel uren je hiervoor zou kunnen schrijven in je administratie.
De 10 werkuren en de reistijd.

Wachttijd is tijd waarin je tijdens het werk ergens op moet wachten. De brugwachter die wacht op de volgende boot, de vrachtwagenchauffeur die wacht op het laden of lossen, de winkelier die tijdens openingstijden wacht op de volgende klant, dat soort dingen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 januari 2013, 15:20
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

yups ben het met René eens. Als jij in je hotel ligt te slapen zijn dat niet opeens wachturen omdat je niet thuis slaapt.

Alle kosten die je maakt zijn wel zakelijk aan te merken want normaal eet je niet in een restaurant voor 20-30 euro per avond.

Het gaat bij zakelijkheid van uren of kosten altijd ook om de vraag of je die kosten of tijd prive ook zou besteden.

Dus als jij alleen eet kun je die tijd niet als zakelijk aanmerken, thuis eet je ook, maar de kosten kun je wel zakelijk maken omdat het veel duurder is als wat je thuis zou uitgeven aan en avondmaal.
Maar ga je met je klant in een restaurant eten of desnoods naar het theater. dan kun je die tijd eventueel ook als zakelijk aanmerken.
Je kunt geen uurloon doorrekenen natuurlijk, vaak word je uit beleefdheid of gastvrijheid uitgenodigd om niet elke avond in een saaie hotelkamer te zitten. maar voor je urencriterium kun je best aannemelijk maken dat dit zakelijke uren waren tbv de klantrelatie en als acquisitie activiteiten. Ook al zijn het dus vaak informele avonden waar gezelligheid voorop staat.

zo moet je een beetje spelen met de uren en niet proberen het onderste uit de kan te halen want dan krijg je de deksel op je neus.

maar zijn dit uren voor 2013? je moet gemiddeld per week 25 uur werken om aan het uren criterium te komen. Dat moet echt vrij eenvoudig lukken hoor als je er geen baan naast hebt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 januari 2013, 13:04
Reynouts Reynouts is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2013
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de antwoorden! Dat is erg duidelijk. Ik was me er niet helemaal van bewust hoe ik deze uren kon interpreteren en zou moeten administreren, nu is het helder.

Die 25 uren per week moeten inderdaad goed te doen zijn (er moet natuurlijk brood op de plank komen )

Ik ga nog eens lekker verder bladeren door dit forum! Erg handig.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
urenregistratie, zzp

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eenmalige klus als niet-ondernemer edven Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 2 11 oktober 2011 11:49
Opdracht verandert tijdens de klus Witte Steen Omgaan met opdrachtgevers 3 5 september 2008 20:35
VAR bij 2 tot 2,5 jaar fulltime klus Solootje Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 5 juni 2008 23:33
Urenregistratie - mag ik deze uren klokken? B.Aalbers Administratie 8 4 juni 2008 00:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon