Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 22 juli 2011, 20:19
Hans Vening Hans Vening is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht
Bij mij staan de algemene voorwaarden op de site en bij een offerte stuur ik ze mee.
Dat zegt eigenlijk nog niets.
Als je dan problemen krijgt kun je nooit aantonen dat de klant ze gelezen heeft. Vaak moet je als je op een website iets koopt aan klikken dat je de AV gelezen hebt. Hiermee aanvaard je de door de verkoper opgemaakte afspraken. Vink je het niet aan kun je niets kopen.

Stuur je ze bij de offerte mee, dan hoeft de klant het niet te lezen. Het wordt dan lastig aantonen dat de AV bij de offerte zat. Jouw woord tegen die van de klant.

Daarom adviseer ik altijd om de AV in 2-voud bij de offerte te doen en er 1 ondertekend met de offerte retour te sturen. Hierdoor heb je altijd bewijs dat de klant de AV heeft gehad, of deze de AV gelezen heeft of niet maakt dan niet meer uit.
__________________
Administratiekantoor Vening
http://www.administratie-vening.nl
http://nl.linkedin.com/in/hansvening
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 juli 2011, 23:35
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard

Ik stuur een offerte en zet daarin dat als ze akkoord gaan, ze ook tekenen voor de voorwaarden. De offerte krijg ik dan getekend retour.

Bij de offerte stuur ik ook de voorwaarden mee.

En daarnaast zijn de voorwaarden ook nog op de site te lezen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 26 juli 2011, 22:05
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Beste mensen,

Voor het opstellen van een offerte zoek ik nog een goede tekst. De voorkant bevat de offerte, de achterzijde de algemene voorwaarden.

Zou de regel (van Lancelots 1-op-1 gekopieerd) volstaan?:
"Op de te sluiten overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van <Bedrijfsnaam> van toepassing. Deze algemene voorwaarden treft u hierbij aan. Door deze offerte te ondertekenen, tekent u voor ontvangst van deze algemene voorwaarden."

Of zou deze tekst beter zijn?:
"Op de te sluiten overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van <Bedrijfsnaam> van toepassing. Deze algemene voorwaarden treft u op de achterzijde aan. Door deze offerte te ondertekenen, tekent u voor deze algemene voorwaarden."

(ROOD = De verschillen tussen de tekst van Lancelots en mijn eigen idee)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Algemene voorwaarden Swielen Al die andere praktische dingen 3 15 april 2009 08:09
Eigen algemene voorwaarden i.p.v. inkoopvoorwaarden bemiddelaar (ICT): wat regelen? Adriaan Omgaan met opdrachtgevers 1 22 juli 2008 19:54
(rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat tijn1978 Al die andere praktische dingen 3 5 september 2007 18:51
Algemene voorwaarden bobvooren Al die andere praktische dingen 5 18 augustus 2007 09:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon