Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 mei 2008, 20:13
Jan16 Jan16 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Berichten: 8
Question Waar autoleasen?

Begin juni ga ik van start als freelancer (eenmanszaak) en ik wil een auto gaan leasen voor een beperkte periode (max. 24 maanden).

Na rond gekeken te hebben op het internet zag ik dat er vaak de eis wordt gesteld aan zakelijke leasers dat het bedrijf al enige tijd actief is. Alhoewel ik al een opdracht voor langere periode binnen heb moet ik mijn bedrijf dus nog gaan opstarten.

Mijn vraag is daarom: weten jullie een goed adres waar je als beginnende zelfstandige tegen een goede prijs een auto kan leasen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 mei 2008, 11:06
Qwerner's schermafbeelding
Qwerner Qwerner is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2007
Berichten: 48
Stuur een bericht via MSN naar Qwerner
Standaard Re: Waar autoleasen?

Beste Jan,

Een auto leasen als starter blijft altijd lastig, je hebt waarschijnlijk nog geen financiele zekerheid te bieden, terwijl het investeringsbedrag voor de leasemaatschappij al gauw aanzienlijk is. Het is echter zeker niet onmogelijk.

Ik ben per 1 mei jl. gestart als freelance projectmanager en zat met dezelfde vraag.
Op internet kwam ik via www.leasetrader.nl op een lopend leasecontract die nog anderhalf jaar loopt.
Voordeel was dat de huidige berijder al een aardig bedrag had aanbetaald, wat voor mij voordelig was in mijn maandbedrag.

De leasemaatschappij was om te beginnen niet erg happig, en vroeg als zekerheid een (aanzienlijke) aanbetaling, maar dit is (uit liquiditeits-oogpunt) altijd nog een stuk minder dan de aanschaf van een auto, en deze aanbetaling wordt verrekend met mijn maandtarief. (Over de gehele looptijd betaal ik dus niets extra).

Houdt er ook rekening mee dat als je zoals jij aangeeft voor kortere tijd least, dit behoorlijk terugkomt in de hoogte van je maandbedrag.

mvg

Werner
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 mei 2008, 12:19
jordy5 jordy5 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 april 2008
Berichten: 8
Standaard Re: Waar autoleasen?

Beste Jan,

Ikzelf heb een shortlease contract bij http://www.myshortlease.nl (Mobility Service Nederland BV). Ze zijn zover ik kon zien toen het goedkoopst mbt tot shortlease en goede aanbiedingen en duidelijk contact. Gemmidelde shortlease bedrijf wil weinig met starters te maken hebben.

Je zit altijd wel met aanbetaling als starter (volgens mij ook als niet starter) van een borgstelling van 2 maanden.

Succes met zoeken!

Gr

Jordy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 mei 2008, 19:49
Jan16 Jan16 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Berichten: 8
Standaard Re: Waar autoleasen?

Bedankt voor de reacties, Werner en Jordy.

Beide sites bieden inderdaad interessante mogelijkheden.
Als startende zelfstandige had ik al reserveringen gemaakt voor opstartkosten, en ik had ook rekening gehouden met het feit dat er wel eens een borg verlangd zou kunnen worden als je als beginner een auto wilt leasen.

Ik zag vandaag trouwens ook dat Terberg een mogelijkheid biedt voor beginnende zelfstandigen om een auto te leasen, ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
auto van de zaak


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar verzekeren? marleen Al die andere praktische dingen 6 19 december 2007 13:50
Waar moet ik op letten bij deze klus? ben Omgaan met opdrachtgevers 1 9 april 2007 14:02
Waar sta jij voor? Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 14 juni 2006 16:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon