Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 december 2010, 20:36
nietskeoh nietskeoh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 december 2010
Berichten: 16
Standaard Weekenduren als slapen, eten etc. meetellen voor het urenctiterium?

De vraag is of ik de 1225 uren ga halen. Nu hoorde ik van een collega dat bij het geven van een weekendworkshop ze niet alleen de 'contacturen' met de klanten noteerde maar het volledige weekend, dus ook de tijd van slapen, eten enz. van vrijdag 17.00 tot zondag 20.00uur. Argument was daarbij dat ze permanent beschikbaar was voor vragen, problemen e.d. Voor mij zou dat goed uitkomen om ook aan de 1225 uur te komen. Zou de belastingdienst daarmee akkoord gaan?
En zo ja, geldt dan ook als je zelf een cursus doet om bij te scholen / bij te blijven op je vakgebied?
vr.groet
Nnietske
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2010, 20:47
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Had je dit artikel al gevonden Nietske?
http://www.lancelots.nl/bedrijfsvoer.../urencriterium
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2010, 09:51
nietskeoh nietskeoh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 december 2010
Berichten: 16
Standaard

hallo Rene
Ja, bedankt, die had ik inderdaad al gelezen, ik denk dat je vooral dit bedoelt: "En niet-declarabele uren door overige werkzaamheden aan je bedrijf: (potentiële) klanten bezoeken, offertes maken, je administratie doen, opruimen, nadenken, praten over je bedrijf, een workshop volgen, je website maken, een proefopdracht doen, potentiële klanten googlen, een computer en paperclips kopen: bedenk het maar, het is tijd die je in je onderneming steekt." Het gaat hier echter om wel behoorlijk 'grijze' uren in mijn ogen, werkelijk alles, ook de slapende uren, zij het dat geldt dat klanten je wakker kunnen maken (een soort consignatiedienst zou je kunnen zeggen). Passen die hier ook in denk je?
groet
Nietske
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 december 2010, 10:30
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Slapen, eten e.d. zijn normaliter voor iedereen privé-uren. Je zou een heel bijzondere argumentatie moeten hebben om die uren te mogen meetellen en dan nog verwacht ik dat een belastinginspecteur er niet mee zou instemmen.

Een freelance-deelnemer aan slaaponderzoek die per slaapuur betaald krijgt maakt misschien kans

Ik pas trouwens het onderwerp even aan, want de reden dat ik je naar het artikel verwees is dat je vroeg "Wat hoort bij de 1225 uren van het urenctiterium?", maar je vraagt dus eigenlijk iets anders.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 december 2010, 18:52
nietskeoh nietskeoh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 december 2010
Berichten: 16
Standaard

ok, dankjewel!
Nietske
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
urencriterium


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VAR aanvragen of in loondienst blijven? Maria72 Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 8 september 2010 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon