Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 november 2007, 16:47
Marloes Marloes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 november 2007
Berichten: 1
Standaard Het Verzekeringsblad: AOV te duur

In het Verzekeringsblad (25 oktober 2007) stond laatst het bericht: AOV te duur. Ruim zestig procent van de zelfstandig ondernemers is niet verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid omdat een AOV (arbeidsongeschiktheidsverzekering) te duur is. Dit vind ik vrij veel. Als je arbeidsongeschikt raakt heb je toch niets meer. Of het het flauwekul om zo'n verzekering aan te schaffen? Zijn er forummers die ook geen AOV hebben omdat het te duur is?

Marloes
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 november 2007, 19:20
MarcoB's schermafbeelding
MarcoB MarcoB is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 september 2007
Berichten: 36
Stuur een bericht via ICQ naar MarcoB
Standaard Re: Het Verzekeringsblad: AOV te duur

Vind 40% nog vrij veel, als je ziet wat de premie is.... En dan maar afwachten of de verzekeringsmij uberhaupt betaalt als je het nodig hebt. Ik heb er dus ook (nog) geen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 november 2007, 21:28
Arend Arend is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 oktober 2007
Berichten: 128
Standaard Re: Het Verzekeringsblad: AOV te duur

Ik heb er ook geen, maar wel de garantie via een parttime baan. Ik weet niet wat ik zou doen als ik volledig afhankelijk was van mijn onderneming...ik denk toch een verzekering of een flinke reserve aanleggen...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 november 2007, 14:31
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Het Verzekeringsblad: AOV te duur

Misschien iets voor een poll?
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 november 2007, 15:11
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Het Verzekeringsblad: AOV te duur

Heb er ook geen.

Een beetje betaalbaar is ie als je een half jaar wachttijd neemt. En een half jaar uit de roulatie? Als je 2 maanden plat ligt met 2 gebroken benen krijg je nog altijd geen cent, dus laat voorlopig maar zitten. Zeg nooit nooit, maar dan moet toch wel veel gebeuren, wil ik niet meer leuke dingen kunnen verzinnen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 november 2007, 19:05
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Het Verzekeringsblad: AOV te duur

Er zijn ook ondernemers (ik bijvoorbeeld) die geen AOV hebben, maar de arbeidsongeschiktheid op basis van de Ziektewet en WIA bij het UWV hebben lopen. Zit deze groep ook in de meting?

Wim
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 november 2007, 21:59
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Het Verzekeringsblad: AOV te duur

Ben een tijd lang part time ondernemer geweest naast een part time baan. Op het moment dat ik besloot volledig zelfstandig verder te gaan heb ik een AOV genomen voor een minimale (= modale) uitkering. Indien de nood aan de man is kan ik daarvan rondkomen, meer heb ik niet nodig. De AOV premie vind ik alleszins acceptabel c.q. op te brengen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 november 2007, 14:39
martijn martijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2006
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar martijn
Standaard Re: Het Verzekeringsblad: AOV te duur

hallo,

Ik heb wel een AOV, wel met minimale specs, uitkeren na 6 maanden, beperkte uitkering.
Ik vondt het wel nodig voor het uiterste geval dat ik echt niet meer kan werken, door de uitkering na 6 maanden is het voor mij goed op te brengen en slaat het geen gat in de omzet.
uiteraard is de premie wel afhankelijk van heel veel zaken, maar voor mij goed te doen.
grt martijn
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 november 2007, 08:59
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Het Verzekeringsblad: AOV te duur

Ik heb er ook geen. Ik vind zo'n verzekering inderdaad veel te duur, maar als ik volledig afhankelijk zou zijn van mijn onderneming (en ik dus niet alleen, maar "thuis" ook) zou ik er wel een afsluiten. Voor mezelf kan ik zo'n risico wel verantwoorden, maar voor een ander niet.

Op dit moment werk ik echter ook nog 36 uur in loondienst, dus daardoor heb ik wel een bepaalde zekerheid. Ook moet het erg ver komen, wil ik mijn werk niet meer kunnen doen; ik zou - bij wijze van - nog met spraaksoftware kunnen werken en zo deels bezig blijven!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
aov, arbeidsongeschiktheidsverzekering


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eerste stap naar het ondernemerschap? harald Marktplaats 26 17 november 2007 15:48
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon