Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 8 november 2008, 08:59
JespDJ JespDJ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Berichten: 18
Standaard Re: Auto / starter: Leasecontract overnemen van werkgever?

Bedankt voor de informatie!

Over optie 3: Als ik de auto zou overnemen (kopen) van de leasemaatschappij dan hoef ik de boete niet te betalen. De leasemaatschappij heeft me inmiddels laten weten hoeveel geld ze dan voor de auto willen hebben, de prijs is ongeveer hetzelfde als wat ik voor een vergelijkbare tweedehands auto bij een dealer zou betalen. Ik kan dat wel betalen van mijn spaargeld (ik zou er dus niet voor hoeven te lenen).

Optie 7 (zelf het leasecontract overnemen) lijkt mij ook een goede mogelijkheid, ik ga eens informeren of dat bij mijn leasemaatschappij mogelijk is.

Jesper
Met citaat reageren
  #12  
Oud 9 november 2008, 14:04
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Auto / starter: Leasecontract overnemen van werkgever?

Ook ik heb te maken met dit praktische probleem. Ik heb alle mogelijkheden financieel op een rijtje gezet, en ben tot de conclusie gekomen dat het financieel gezien eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomt. Ik rij nu een Hyundai Tucson, en die kost met alles er op en eraan (brandstof, verzekeringen, afschrijving, onderhoud etc) ongeveer 0,42 cent per kilometer als ik die prive zelf zou gaan rijden. Als ik hem ga leasen is dit praktisch hetzelfde.

Ik ga nu waarschijnlijk een aanbetaling doen, zodat mijn maandelijkse leasebedrag lager wordt. Over 2 jaar koop ik deze auto dan over van de leasemaatschappij voor mijn vrouw, en ga ik zelf weer een nieuwe leasen. Praktisch voordeel van doorleasen is ook dat ik nu niet op zoek hoef naar een nieuwe wagen met alle bijbehorende sores en poespas.

Ik heb bij de leasemaatschappij ook nog geprobeerd om een huurkoop-constructie te regelen, maar daar wilden ze niet aan meewerken.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 november 2008, 17:11
Kenneth Kenneth is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Berichten: 4
Standaard Re: Auto / starter: Leasecontract overnemen van werkgever?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JespDJ Bekijk bericht
Bedankt voor de informatie!

Optie 7 (zelf het leasecontract overnemen) lijkt mij ook een goede mogelijkheid, ik ga eens informeren of dat bij mijn leasemaatschappij mogelijk is.

Jesper
Voorheen was het toch zo dat je helemaal geen auto kon leasen (tenzij je een grote aanbetaling deed) zolang je geen jaarcijfers kon overleggen?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 november 2008, 17:30
kozw's schermafbeelding
kozw kozw is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 november 2008
Berichten: 4
Standaard Re: Auto / starter: Leasecontract overnemen van werkgever?

Leaseplan verlangt van mij een ondernemingsplan en op basis daarvan stellen ze vast of en hoe groot de aanbetaling zal zijn. Dat bedrag gaat dan overigens wel weer van de maandelijkse leasekosten af.

In mijn geval gaat het ook niet om een nieuwe lease, maar het doorleasen van mijn bestaande auto waar nog 2 jaar looptijd in zit. Misschien scheelt dat ook.

Leasen is voor mij een goede optie, omdat ik vanwege een forse boeteclausule (ik zit er aan vast) de auto eigenlijk moet kopen of leasen. Ik wil me niet al diep in de schulden steken, dus leasen gaat het worden.

Nu nog een leuk ondernemingsplan schrijven (valt niet mee)
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 november 2008, 17:34
Kenneth Kenneth is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Berichten: 4
Red face Re: Auto / starter: Leasecontract overnemen van werkgever?

Helder, succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto privé of zakelijk Markie Al die andere praktische dingen 7 14 oktober 2014 13:41
Arbeidsovereenkomst of Overeenkomst van opdracht? naquah Al die andere praktische dingen 19 9 juni 2008 09:07
auto van de zaak...ik wil er van af :) Wil W Al die andere praktische dingen 5 30 juli 2006 21:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon