Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #41  
Oud 6 juni 2007, 15:58
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: SEO Copywriting

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie Bekijk bericht
Ik weet niet hoe aan stap 1 te beginnen! Hoe zoekmachines werken... Euh, niet veel verstand van!
Boeken lezen. Bijvoorbeeld:
  • Search Engine Marketing, Inc.: Driving Search Traffic to Your Company's Web Site. by Mike Moran, Bill Hunt
  • SEO Book (schijnt een aanrader te zijn, maar ik heb hem zelf nog niet gelezen)
Educatieve websites over zoekmachine-optimalisatie lezen.

Lid worden van Webmasterworld en bij de relevante forums de 'libraries' lezen. De meeste seniors van dit forum beweren dat vrijwel alles wat je ooit zou kunnen leren over zoekmachineoptimalisatie e.d. in dit forum te vinden is. Ik kan dat beamen. Alleen moet je er dan wel regelmatig tijd aan besteden en het kaf van het koren weten te scheiden.

Citaat:
Een papieren cursus rond dit thema lijkt me ook altijd handig. [...] Is dat geen idee?
Jawel, er is al erg veel materiaal voorhanden. Het probleem is dat de meeste mensen verdwalen in het oerwoud van trucjes, misbruikkenners, achterhaalde informatie die eindeloos wordt herkauwd etc.

En misschien nog wel het allergrootste probleem: de meeste mensen denken dat zoekmachineoptimalisatie iets dat je doet met een slechte website en waardeloze content. Zoals de vele webshops die gewoon de onbegrijpelijke productcatalogi van hun leveranciers op het web dumpen en vervolgens proberen hoger te ranken dan hun concurrenten, die precies hetzelfde doen.

Ik denk dat zoekmachineoptimalisatie in de eerste plaats een kwestie is van goede content ontwikkelen. Dat moet tekstschrijvers als muziek in de oren klinken. Ik zou er een boek ... eh website over kunnen schrijven, maar dat is zo'n gedoe.

Brett's 26 steps (registreren verplicht, maar gratis) geeft een goede indruk van wat mensen als ik de hele dag zitten te doen
Citaat:
I know the following system works 100% of the time with Google to attain rankings across a wide range of keywords. This is what I do with clients to build a successful site and has worked every time. The level of success will depend largely on the subject matter, it's potential audience, and it's level of competition on the net.
__________________
René
Met citaat reageren
  #42  
Oud 6 juni 2007, 16:07
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: SEO Copywriting

Zoals Rene al schrijft is er heel veel info online te vinden.
Zo heb ik een aantal SEO blogs en blogs met dagelijkse SEO tips verzameld op mijn site

In de meest recente online marketing blog kermis is ook een overzicht te vinden van 14 Nederlandse SEO blogs.
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #43  
Oud 6 juni 2007, 16:29
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: SEO Copywriting

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erno@ernohannink.nl Bekijk bericht
Zo heb ik een aantal SEO blogs en blogs met dagelijkse SEO tips verzameld op mijn site
Gaat het nog een beetje, mijnheer Hannink? Ik bedoel, jij moet wel 1.258 weblogberichten per dag lezen
__________________
René
Met citaat reageren
  #44  
Oud 6 juni 2007, 16:42
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: SEO Copywriting

Per dag lees ik wel wat artikelen, forum berichten, netwerkdingetjes, bloggen, twitters, maar niet omdat het moet. Net als jij doe ik dit omdat ik het erg leuk vind, leerzaam, je netwerk vergroot, en je zo geen koude acquisitie hoeft te doen

Dus als er iemand nog eens vragen heeft over bloggen of online netwerken ....
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #45  
Oud 7 juni 2007, 09:04
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: SEO Copywriting

* gaat alle tips in dit topic even nalopen *
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #46  
Oud 13 juni 2007, 22:54
belinda's schermafbeelding
belinda belinda is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 6
Standaard Re: SEO Copywriting

Goed idee die cursus! Cursus data worden binnenkort bekend gemaakt? Ik wacht vol spanning af..
Met citaat reageren
  #47  
Oud 19 juni 2007, 18:03
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: SEO Copywriting

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
SEO Book (schijnt een aanrader te zijn, maar ik heb hem zelf nog niet gelezen)
Inmiddels heb ik hem maar eens gekocht en gelezen. Ik vind het wel een aardig boek, met een breed overzicht van de hele wereld van zoekmachineoptimalisatie en zoekmachinemarketing. Prima voor mensen voor wie dit nieuwe materie is.

Er staat een redelijke uitleg in van allerlei mechanismen, maar het gaat niet erg diep. Verwacht van dit boek geen makkelijke trucjes als trefwoorden in de metaheaders e.d. De auteur bepleit vooral hoogwaardige content en sociale trucs om daar goede links naar te krijgen. Hij maakt een scherp onderscheid tussen doorzichtige slechte trucs en goede duurzame optimalisatie. Ik ben het met vrijwel al zijn classificaties eens.

Dit boek gaat overigens niet speciaal over zoekmachinebewust tekstschrijven / copywriting, al staan er wel een paar tips in, bijvoorbeeld om te scoren op verschillende woordcombinaties en op woordcombinaties die niet van nature in de tekst verschijnen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #48  
Oud 19 juni 2007, 19:46
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: SEO Copywriting

Ikzelf heb het boek 'Zoekmachinemarketing' aangeschaft van Deelstra. Het is dik en uitgebreid dus ik hoop er wat van op te steken
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #49  
Oud 19 juni 2007, 19:50
JuliaV JuliaV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 44
Standaard Re: SEO Copywriting

ik heb vandaag de volgende boeken binnen gekregen:

"Professional Search Engine Optimization with PHP"
en
"Search Engine Optimization an hour a day"

Beide boeken zijn niet speciaal gericht op het tekstschrijven. Het eerste boek is vrij technisch en het tweede boek gaat meer over SEO in het algemeen.
(tenminste die indruk heb ik na het lezen van een paar hoofdstukken van boek 1 en het doorbladeren van boek 2 )
Zodra ik beide boeken uit heb zal ik hier wel laten weten wat ik er van vond.

Ik kwam net bij het googlen terecht op deze pagina: http://www.searchenginewriting.com/o...ing-book.shtml
Een prijzig boekwerk, maar volgens mij een van de weinige boeken over dit onderwerp...misschien wel interessant
Met citaat reageren
  #50  
Oud 19 juni 2007, 19:53
JuliaV JuliaV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 44
Standaard Re: SEO Copywriting

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofie Bekijk bericht
Ikzelf heb het boek 'Zoekmachinemarketing' aangeschaft van Deelstra. Het is dik en uitgebreid dus ik hoop er wat van op te steken
Oh, die heb ik bij de bieb geleend
Het is wel de eerste druk, ik zag dat er vorig jaar een nieuwe versie is uitgekomen. Binnenkort eens bij de boekhandel kijken of er veel nieuwe info in staat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
zoekmachineoptimalisatie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon