Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 juli 2007, 12:24
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Linda de Mol kreeg privé-VAR

Uit een recent kort geding bij de rechtbank Den Haag blijkt dat Linda de Mol voor haar werk bij Talpa in 2005/2006 een privé-VAR heeft gevraagd en gekregen van de belastinginspecteur:

Citaat:
de belanghebbende heeft de overeenkomst voorgelegd aan de Belastingdienst met als doel een antwoord te krijgen op de vraag of uit de overeenkomst al dan niet voortvloeit of sprake van een dienstbetrekking tussen haar DGA -in casu mw. [A]- en Talpa
[...]
Bij brief van 25 juli 2006 heeft [E], inspecteur van de Belastingdienst Utrecht-Gooi, kantoor Utrecht aan mr. [D] meegedeeld dat Talpa geen loonheffingen behoeft in te houden op de betalingen aan eiseres.
Zo kan het dus kennelijk ook: je stuurt een kopie van je overeenkomst van opdracht naar de belastingdienst, betoogt dat er geen sprake is van een dienstverband en verzoekt de inspecteur dat even schriftelijk te bevestigen. Vervolgens krijg je een brief terug met daarin de voorwaarden waaronder geen loonheffingen hoeven te worden ingehouden.

Het kort geding ging overigens over de stilzwijgende verlenging van het standpunt van de belastingdienst, waarover De Mol in het ongelijk is gesteld. In de Volkskrant staat een goede samenvatting van de kwestie.
__________________
René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juli 2007, 13:33
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Linda de Mol kreeg privé-VAR

Ik vraag me af of iedere andere freelancer eenzelfde behandeling krijgt van deze inspecteur. Het zou me niets verbazen als hij bij minder bekende Nederlanders naar het VAR formulier verwijst

Ik ben benieuwd wat de uitspraak van de belastingrechter gaat worden (als ze daar de zaak aanhangig maakt)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 juli 2007, 18:13
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Linda de Mol kreeg privé-VAR

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Het kort geding ging overigens over de stilzwijgende verlenging van het standpunt van de belastingdienst, waarover De Mol in het ongelijk is gesteld.

Welke Mol? Mw of Dhr?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 juli 2007, 18:16
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Linda de Mol kreeg privé-VAR

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijn1978 Bekijk bericht
Het zou me niets verbazen als hij bij minder bekende Nederlanders naar het VAR formulier verwijst

Ik ben benieuwd wat de uitspraak van de belastingrechter gaat worden (als ze daar de zaak aanhangig maakt)
Vanaf nu dus geen VAR meer aanvragen, maar eerst aan de BD uitleggen dat je (aantoonbaar via LinkedIn) een goede relatie bent van .... (vul in: naam van BN'er). Daarna vragen of de Inspecteur BD het gevraagde wil bevestigen.
We zijn immers allemaal vrienden van Linda en John?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 juli 2007, 19:03
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Linda de Mol kreeg privé-VAR

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
We zijn immers allemaal vrienden van Linda en John?
Hmm... ik heb mijn TV al een paar jaar geleden de deur uit gedaan dus dat valt wel mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon