Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 september 2009, 12:53
Tom Tom is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Berichten: 63
Standaard Website hosten voor een klant.

Een klant vroeg me een website te bouwen. Geen probleem. Maar die website moet ook gehost worden, en dat mag ik ook regelen. Ook voor de domeinregistratie moet ik zorgen.

Allemaal niet zo'n probleem, maar er zijn vast mensen die wat tips hebben.

Ik dacht om zelf gewoon een hostingpakket te nemen, en het domein voor die klant te registreren, en dus op naam van die klant. Lijkt me wel zo netjes.

De inloggegevens van dat hostingpakket hou ik dan zelf, en geef ik niet aan de klant. Zo kan ik zorgen dat de site onderhouden wordt (dat moet ik nl. ook gaan doen), en weet ik zeker dat er niemand behalve ik iets naar z'n grootje kan helpen.

Is dit 'normaal' om dat op deze manier te regelen, of heeft er iemand een tip om het toch anders aan te pakken?

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 september 2009, 13:29
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Website hosten voor een klant.

Domeinnaam halen bij Transip.nl
uiteraard op naam klant zetten

Hosting > Pak een goed reseller pakket en je bent meteen klaar voor eigen projecten en nieuwe klanten.
Inlogs kun je prima zelf houden als je alles beheert.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 december 2009, 21:12
jvermij jvermij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 4
Standaard Re: Website hosten voor een klant.

Via een hostingprovider de domeinnaam registreren. Bij registraties is er een technisch contact en een administratief contact op te geven.

Ik kan bijvoorbeeld jouw klant opgeven als administratief contact (=eigenaar) en jou als technisch contact waardoor ik de verantwoordelijkheid van het beheer bij jouw neer kan leggen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 december 2009, 22:53
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Website hosten voor een klant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvermij Bekijk bericht
Via een hostingprovider de domeinnaam registreren. Bij registraties is er een technisch contact en een administratief contact op te geven.

Ik kan bijvoorbeeld jouw klant opgeven als administratief contact (=eigenaar) en jou als technisch contact waardoor ik de verantwoordelijkheid van het beheer bij jouw neer kan leggen.
Kan ook, maar bij een eventuele verhuizing of subdomein dingen is het vaak handiger om het domein bij een andere toko onder te brengen. ( Er zijn er natuurlijk veel meer dan transip ... )
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 december 2009, 23:43
jvermij jvermij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 4
Standaard Re: Website hosten voor een klant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Kan ook, maar bij een eventuele verhuizing of subdomein dingen is het vaak handiger om het domein bij een andere toko onder te brengen. ( Er zijn er natuurlijk veel meer dan transip ... )
Ja natuurlijk Ik kan dat ook tegen een schappelijke prijs, maar ik ga natuurlijk niet uitdrukkelijk reclame voor mijzelf maken
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 december 2009, 23:47
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Website hosten voor een klant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jvermij Bekijk bericht
Ja natuurlijk Ik kan dat ook tegen een schappelijke prijs, maar ik ga natuurlijk niet uitdrukkelijk reclame voor mijzelf maken
True, over prijzen kun je twisten ( ik ken de SIDN inkoopprijzen ) maar gezien de service en alle mogelijkheden is het nogsteeds een redelijke prijs. Ik ga zowiso niet meer dan een tientje per .nl per jaar betalen, tis absoluut geen maatwerk product
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 december 2009, 23:48
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Website hosten voor een klant.

Eh Tom, heb jij nog hulp nodig van ons voordat we lekker offtopic gaan met zijn allen?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 december 2009, 23:52
jvermij jvermij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Berichten: 4
Standaard Re: Website hosten voor een klant.

nog even off topic... Ik krijg het idee Ramon dat jij denkt dat ik iets te maken heb met transip. Da's niet waar. Nooit van ze gehoord

Ik geef aan hoe ik het meestal voor mijn klanten doe, een algemene oplossing. Tom mag natuurlijk zelf bedenken wat hij kiest en bij wie.

Terug on topic; aansluitend ook bij Ramon: Tom als je nog hulp nodig hebt, geef dan een gil
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 december 2009, 23:54
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Website hosten voor een klant.

Citaat:
Ik krijg het idee Ramon dat jij denkt dat ik iets te maken heb met transip
nee hoor absoluut niet, en andersom is het ook niet zo. Ik neem alleen een behoorlijke stapel domeinen bij ze af voor mezelf en klanten.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 januari 2010, 16:53
Tom Tom is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Berichten: 63
Standaard Re: Website hosten voor een klant.


Excuses dat ik hier niet meer gereageerd heb. We waren ongeveer iets overeengekomen (nog niets getekend), dus ik was al volop op onderzoek uitgegaan. Toen ik belde voor een afspraak, om de laatste dingen door te spreken zodat ik een eerste ontwerp kon gaan maken, vertelde de klant me dat ik veel te duur was, en dat hij iemand gevonden had die het voor eenderde van de prijs deed. En dan te bedenken dat mijn prijs al scherp was...

Er staat nu inderdaad een hele lelijke frames&tabellen-combinatie online, dus ik denk dat die klant inderdaad iemand gevonden heeft.

Ik heb daardoor niet meer naar dit topic gekeken, en dus ook niet meer bedankt voor de reacties. Bij deze alsnog bedankt! Voor een volgende keer ben ik helemaal voorbereid, en dat is ook wat waard!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan ik een klant vragen mijn naam/website te vermelden bij een in opdracht geschreven artikel? Verwijderd account Omgaan met opdrachtgevers 5 21 juli 2009 15:22
Incasso & trage klant adraanb Omgaan met opdrachtgevers 22 11 augustus 2008 16:46
probleempje met klant JuliaV Omgaan met opdrachtgevers 10 1 juli 2007 02:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon